| [MK6] Szarpanie przy dodaniu gazu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2011,  22:10   [MK6] Szarpanie przy dodaniu gazu | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Pojazd : Fiesta MK6 2003r 1.3 bez gazu, należąca do wujaszka
   Problem polega na tym, że podczas jazdy po dodaniu gazu szarpie. Po przekroczeniu 3tyś obr szarpanie maleje i niknie niemal przy 3,5 tyś. Jednak mając  np., 4,5 na trzecim biegu jeżeli puszczę pedał gazu i nagle wcisnę go do oporu to również zaczyna szarpać.
 Wymienione zostały :
 - świece (bosch)
 - przewody zapłonowe (bosch)
 - cewka zapłonowa (valeo)
 - filtr paliwa (bosch)
 
 Cewka została wymieniona gdyż komputer diagnostyczny pokazywał na przerwę w zapłonie czwartego cylindra.
 Wykonany został reset komputera czyli : zdjąłem klemy na 15minut, potem je zwarłem na chwilę, następnie podłączyłem do aku i przez 2km symulowałem jazdę miejską (czyli spokojne ruszanie z miejsca i zatrzymywanie się co 500m), następnie przez kilka km przebutowałem ją na każdym biegu.
 Ma ktoś jakiś pomysł ?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Maj 2011,  22:13, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2011,  22:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | przepływomierz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2011,  22:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | OK. Dzięki, jutro będę sprawdzał   Przepływomierz wyczyszczony - dalej to samo.
 Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł zanim wydam kasę na nowy przepływomierz ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Maj 2011,  20:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | strzelam, może czujnik położenia wału? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  20:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Generalnie jest problem z zapłonem. Najpierw zostały wymienione świece na bosch'a super plus.
 Po kilku tysiącach pojawiło si·ę szarpanie.
 Po podpięciu pod komputer diagnostyczny pokazało 2 błędy.
 1. Niskie napięcie na pompie klimatyzacji - "klimy" w aucie nie ma !
 2. Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.
 
 W efekcie czego zostały wymienione przewody WN oraz cewka.
 Auto szarpie dalej...
 Błędy kasować się nie dają w cale.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  21:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | yhy a powiedz mi jak wyglada swieca na 4 cylindrze i w porownaniu z ktoras z 3 pozostalych? wykrec i pokaz, powinno byc widac jesli bedzie wypadanie zaplonu, jesli problem wystepuje tylko na 1 garze
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  18:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | "Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze" mi wyświetlało dokłądnie ten sam błąd, po wymianie cewki zapłonowej problem ustał, może jakąś lewą Ci sprzedali albo używkę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2011,  20:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie świece po wykręceniu były okopcone co wskazuje na zbyt bogatą mieszankę, ale dziwne jest to, że świeca z czwartego cylindra nie różniła się okopceniem od innych. Wszystkie wyglądały identycznie. Cewka jest jak pisałem Valeo z intercarsu. Mój sąsiad, który ma warsztat zajmujący się mechaniką pojazdową zaopartuje się się właściwie tylko tam, i lipy mu raczej nie wciskają. Sądzę, że klientowi który zostawia miesięcznie 10tyś zł za części nie wciskali by bubla. Na używkę też nie wygląda. Przewody też były kupowane przez niego (bo ma fajne upusty
  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2011,  06:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | yhy a podaj dane autka dokladniejsze i kody czesci, sprawdze Ci czy masz dobre swiece |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2011,  20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Problem ustał po wymianie świec na oryginalne Motorcrafty. Nie wiem jaki symbol mają te motorcrafty, bo zamawiał jes sąsiad i jak do niego przyszedłem to pudełek nie było.
 
 Przedtem były wsadzone świece Bosch Super Plus +39 HR 8 MCV+
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2011,  20:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | miales uszkodzone swiece (z wada), albo podroby lub uszkodzone przy montazu, dobrane dobrze. sam takie montowalem do fiest piatek, bo to piatka jest jeszcze i bylo wporzadku, katalog takie zaleca dla silnikow 1.3 nie ma opcji zeby zle chodzilo na tych +39 1493001 - 4M5G-12405-XE takie OE maja byc
 z takim kodem na porcelanie ma być - AYFS 22CB
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2011,  21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Doszedłem do tego że to była wina świec, skoro po ich wymianie autko zaczęło normalnie jeździć   Świeczki będą reklamowane i tyle. Bo padły po około 1000km.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2011,  21:36 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Mój sąsiad, który ma warsztat zajmujący się mechaniką pojazdową zaopartuje się się właściwie tylko tam, i lipy mu raczej nie wciskają. Sądzę, że klientowi który zostawia miesięcznie 10tyś zł za części nie wciskali by bubla | 
 
 Myślisz, że chłopka który siedzi tam za najniższą krajową, interesuje to że koleś zostawia firmie takie sumy? On ma to gdzieś. Jeśli mu karzą sprzedawać bubel, to sprzeda bubel.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2011,  21:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zgadza się. Jednak szybko stracili by dobrego klienta, więc wątpię że ktoś każe mu sprzedawać buble. Bosch'e kupowałem sam. Motorcrafty kupował już sąsiad...
 Może trafiłem na takie z wadą fabryczną, jednak teraz mam nauczkę i jeśli kupować to tylko przez sąsiada
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |