| [MK3] 1.1i Duszenie na obrotach | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  12:07   [MK3] 1.1i Duszenie na obrotach | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam problem z moją fieściną, problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym nie jest to odczuwalne. Jadąc na jednym gazie, obojętnie na jakim biegu silnik zaczyna 'buuuczeć' a nie ciągnie, po chwili problem ustępuje i czuć jak zaczyna znowu przyśpieszać... 
 filtr powietrza założyłem nowy, sonda L została wyczyszczona, map sensor podmieniony z fiesty kumpla i problem nadal nie ustaję...
 
 Proszę o pomoc
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011,  08:49, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  12:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak często sie to dzieje? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  12:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  13:09 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | safin napisał/a: |  	  | od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał. | 
 może syf z baku zaciągnął, czesto tak bywa jak sie dojezdza bak do końca, wymien filtr paliwa.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  13:31 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drzeniow napisał/a: |  	  | może syf z baku zaciągnął | 
 i co tylko na ciepłym go zatyka? poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  15:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | no a cpp? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  18:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | CPP'ka jeszcze nie sprawdzałem, nigdy wcześniej nie miałem z nim jakiś problemów... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kristoph   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Krzysztof
 Dołączył: 15 Lip 2009
 Posty: 78
 Skąd: DZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  21:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja miałem podobnie. Fiesta w LPG.  Wymieniałem po kolei: 1.Filtr paliwa (praktycznie żadnej poprawy nie było)
 2. Pompa paliwa bo śmigałem na małych ilościach paliwa w baku (minimalna różnica - stara pompa była i zasyfiony "filterek" wewn baku )
 3. CPP (jak już dostałem od Ciebie taki z inną końcówką to poprawa znaczna)
 
 Po tym wszystkim poprawa zachowania się silnika zasilanego PB95 na obrotach jest wg mnie w normie
  Poprawiła się też dynamika powyżej 90-100km\h (tzn da się śmiało więcej  ) I tak teraz zostałem po tych wymianach z całkiem dobrą pompą paliwa, niezasyfionym filtrem paliwa i dwoma cpp ze standardową wtyczką  Mam na zapas. 
 P.S Ten co kupiłem od Ciebie okazał się być najlepszym bo nie usiałem się bawić z końcówkami.
   |  
				| _________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2011,  22:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli mówisz że jedynym słusznym rozwiązaniem będzie czyszczenie albo ewentualna wymiana CPP? no tak trzeba będzie pewnie zrobić   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  07:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skąd,,, jak jeździsz normalnie to syf w zbiorniku wcale nie "chlupie się" z paliwem, tylko grzecznie leży na dnie,,, 	  | Stunt_Man napisał/a: |  	  | poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy | 
   
 safin, jak Ci zacznie buczeć to go rozsprzęglij i zobacz czy wjedzie na obroty,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  07:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | On po kilku sekundach wchodzi na obroty, tylko co jakiś czas tak się dławi i strasznie jest to denerwujące podczas jazdy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  08:25 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | safin napisał/a: |  	  | sonda L została wyczyszczona | 
 
 ...a sprawdzałeś czy sprawna?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  08:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powinna być sprawna, wyciągnęłem CPP i sprawdzałem go i tak to wygląda: 
 - na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
 -przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  10:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | safin napisał/a: |  	  | Powinna być sprawna | 
 
 Musisz to wiedzieć na pewno, żeby wykluczyć sonde.
 
 
  	  | safin napisał/a: |  	  | - na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω -przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ
 | 
 
 Jeżeli przy zmianie położenia 'dźwigienki' opór płynnie się zmienia to jest ok.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2011,  10:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sory za głupie pytanie,,, ale jak się to robi? Bo z tego co wiem to sonda dość delikatna jest i siedzi w metalowej obudowie z dziurkami przez które wchodzą i wychodzą spaliny,,, czyścimy to szczotką drucianą wsypując syf do środka (czyli czyścimy obudowę brudząc sondę) czy w jakiś inny sposób nie niszcząc sondy? 	  | safin napisał/a: |  	  | sonda L została wyczyszczona | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Maj 2011,  21:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi się że doszedłem do przyczyny problemów   
 Obstawiam że pompka paliwa jest padnięta, zatankowałem 30l benzyny i problem ustał, jeździłem i jak w baku było +-5l (czyli rezerwa) problem znów powraca
   
 Jeszcze takie pytanie, czy pompka mogła by się jakoś rozszczelnić? albo przekrzywić w baku?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  08:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pompa paliwa jest chłodzona paliwem w którym jest zanurzona, poniekąd również tym które pompuje,,, jak w zbiorniku dłuższy czas utrzymuje się stan rezerwy to zwyczajnie może ją szlag trafić,,, po drugie jak paliwa jest mało to co chwile w układzie jest powietrze,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | safin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 44
 Skąd: >RLS<
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  09:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli jednym słowem wymiana :p 
 A dojde do po pompki od góry? tzn, po podniesieniu tylnej kanapy?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  10:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak sobie dziurę w blasze wytniesz to tak,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |