[MK3] Komputer z 1.6 CVH do 1.4 CVH |
Autor |
Wiadomość |
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:15 [MK3] Komputer z 1.6 CVH do 1.4 CVH
|
|
|
Czy podmiana komputera w 1.4 na ten od 1.6 da jakies wyniki na plus czy nawet auto nie odpali. |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:23
|
|
|
A jak ma odpalic skor 1.4 to mono spluczka a 1.6 to EFI ?? chyba ze dopadniesz ECU od mono spluczki 1.6 ale to i tak G... da bo podlejesz motor i nic wiecej bo masz seryjna jednostke... |
_________________
|
|
|
|
|
marlas666
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2 Mar 2011, 08:08
|
|
|
a zmiana całego kolektora dolotowego od 1.6 cvh do 1.4cvh efi z wiązką silnikową i kompem coś da ?? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Mar 2011, 08:17
|
|
|
były przynajmniej dwa projekty 1,4 z osprzętem z 1,6, więc wystarczy poszukać... jeśli dobrze pamiętam to maerik i kolin (potem u Mariusza.B) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2 Mar 2011, 11:59
|
|
|
W głowicy z 1.4 mono przy zakładaniu kol ssącego z XR2i trzeba będzie podszlifować trochę głowicę żeby wtryski rozpylały do kanałów a nie po ściance głowicy.
|
_________________
|
|
|
|
|
marlas666
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2 Mar 2011, 19:40
|
|
|
napisałem że z 1.6 efi cvh do 1.4 cvh efi |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 16:17
|
|
|
pomoge ci
http://www.fiestaklubpols...ighlight=maerik <--Kolin
http://www.fiestaklubpols...ighlight=maerik <--Maerik
a jak ci sie nie chce czytac to jak chcesz podniesc moc 1.4 to zamieniasz od 1.6(rozpisze na etapy) :
a)
-komp
-wtryski
-kolektor ssacy, przepustnica
-wiazka
(wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu
b)
-walek od xr-ki
-glowica 1.6 z 10 km do przodu
c)wyrabac kata wstawic kawal rury cos tam niby mocy daje
d)jak srasz kasa to turbo wstawiasz i tu musisz kupic:
-caly dolot
-turbine
-intercooler
-weze
-zmiana pompy oleju albo przerobka
-komp+wiazka
-przydalo by sie skrzynie zmienic
-pewnie cos jeszcze
moim zdaniem za etap od a do c mozna wykonac ale za turbo bym sie nie bral bo to sie nie oplaca lepiej strzelic swapa na 2.0 i masz to samo za mniejsza kase. |
|
|
|
|
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 17:39
|
|
|
majdanos napisał/a: | (wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu |
1.4 tez ma takowa? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 19:03
|
|
|
No jeśli mowa o XR i silniku EFI, to ani 1,4 8V a ni tym bardziej 1,6 8V nigdy takowej nie posiadały. Więc przepływki nie wywalamy, bo jej nie ma
P.S. Mam kompa 1,6 8 V 103KM na sprzedaż |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
marlas666
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 19:32
|
|
|
własnie zmieniłem kolektor wiązke i kompa
i jakby wieksze miał obroty ale na obrotomierzu niby dobrze pokazuje i naj gorsze jest to że kręci sie tlyko do około 3 tyś obrotów :( co zrobić |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 21:35
|
|
|
Tommur napisał/a: | No jeśli mowa o XR i silniku EFI, to ani 1,4 8V a ni tym bardziej 1,6 8V nigdy takowej nie posiadały. Więc przepływki nie wywalamy, bo jej nie ma |
co ty mi tu... 1.4 cvh efi ma przeplywke wiem bo mam taki silnik a pozatym nie wiem gdzie ty xr z 1.4 widziales
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 21:40 ]
marlas666 napisał/a: | własnie zmieniłem kolektor wiązke i kompa
i jakby wieksze miał obroty ale na obrotomierzu niby dobrze pokazuje i naj gorsze jest to że kręci sie tlyko do około 3 tyś obrotów :( co zrobić |
jesli miales (w zasadzie go masz) silnik na gazniku badz mono (99% fiest takie ma )i przerobiles go na efi (czyli wielopunkt)to musisz wymienic pompe paliwa z 1 barowej na 3 barowa bo za nic ci nie wejdzie pow 3 tys a jak juz wejdzie bedzie sie dusil krztusil i pierdzial |
Ostatnio zmieniony przez majdanos 6 Mar 2011, 21:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marlas666
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 21:52
|
|
|
miałem 1.4 efi wielopunkt |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 21:57
|
|
|
nie chce wdawac sie w dyskusje ale z tego co mi wiadomo to 1.4 xr2i nie bylo.najlepiej daj zdjecie silnika(+ starego kolektora ssacego) to bedzie odrazu wiadomo :> pozatym nie wiem czy wtryskiwaczy nie trzeba wymienic bo te z 1.4 moga dawac za malo paliwa |
|
|
|
|
marlas666
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 22:16
|
|
|
wtryskiwacze są od 1.6 a ten kolektor jest identyczny co w 1.6 cvh i niema wersji 1.4 xr2i |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 22:34
|
|
|
podobnie jak nie ma ubogiej wersji z ziutkiem która nie posiada nawet zegarka... a jednak taką mam (jeśli rozumiesz co mam na myśli)
opłaca Ci sie kupować graty od 1.6 zamiast po prostu kupić całe 1.6? |
|
|
|
|
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 22:42
|
|
|
odnosnie obrotow a co z Mapsensor-em??Mozliwe tez ze cpp jest inny i sie wiesza :>
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 23:33 ]
Stunt_Man napisał/a: | podobnie jak nie ma ubogiej wersji z ziutkiem która nie posiada nawet zegarka... a jednak taką mam (jeśli rozumiesz co mam na myśli) |
Stunt Man widzisz pewnie w fabrykach forda wkladali wyposazenie jak im sie chcialo gdzies czytalem ze jak montowane byly 2 poduszki to na 100% ma sie abs.poduszki 2 mam(a raczej mialem) a abs mam ale tylko wtedy gdy przy hamowaniu dostane skurczu nogi |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Mar 2011, 00:05
|
|
|
Jak auto jest poskladane dobrze to bez podlaczonego Mapa lub przy uszkodzonym co trafia sie raz na 1mln przypadkow, auto poprostu zgasnie lub nie odpali a tez bywa i tak ze bedzie kopcic na czarno.
Odlacz TPS-a i jedyny objaw przy nim to zawieszenie sie obrowtow i wyzsze obroty ale silnik sie bedzie wkrecac...
Pompa paliwa, jesli z wolnych obrotow nie wkrecisz silnika wyzej jak3 k rpm to moze bedzie pompa... ale na moje to obrotomierz ci cos sciemnia, bo 1.4 a 1.6 ma inny sygnal z tego co pamietam... i bedzie zanizac obroty...
Aha... jeszcze jedno 1.4 do 1993r mialo spluczke i mapa, od 94 bylo to EFI z MAF, ale bujda na resorach z ta przeplywka ze jej wywalenie daje 10KM... |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 7 Mar 2011, 09:48
|
|
|
majdanos napisał/a: |
a)
-komp
-wtryski
-kolektor ssacy, przepustnica
-wiazka
(wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu |
raczej kolegowi chodzilo o ten etap zmian |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
marlas666
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 7 Mar 2011, 17:01
|
|
|
to co doradzacie zrobic z tymi obrotam słychac po silniku że niby sa wyszsze troche ale nawet wolniej sie kręci do tych 3 rpm a dalej nie chce a i nie wiem która kostka jest od krokowca ?? skąd powinna wychodzic ?? z kompa czy z listwy od wtrysków ?? a i jakiś czujnik mam nie podłaczony w miejscu tam gdzie w starych wersjach była pompka paliwa na głowicy |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Mar 2011, 22:02
|
|
|
Ja nie wiem cos ty tam namieszal, ale kto podpina silnik nie posiadajac podlaczonego silnika krokowego...
W wiazce obslugujacej wtryskiwacze, czujnik temp. powietrza zasysanego jest tez zestaw kabelkow od TPS-a i krokowca... do TPS ida 3 kable do krokowca 2 szt... a jeszcze jest taka mozliwosc ze ktos sprzedal ci kolektor ssacy z wersji ktora miala zawor bocznikowy (pierwsze XR2i tak mialy ze byl on na scianie grodziowej lub przy puszcze filtra powietrza).
Jak dajesz w deche gaz to slychac ze odcinka wchodzi ?? bo nadal smiem twierdzic ze cos sciemnia ci obrotek skoro wolniej sie wkreca i wyzej nie chce isc... |
_________________
|
|
|
|
|
|