[MK4] Swap silnika 1.8 d z mk3 do mk4 |
Autor |
Wiadomość |
philippe [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sty 2011, 10:21 [MK4] Swap silnika 1.8 d z mk3 do mk4
|
|
|
Witam Panie i Panów.
Mam ogromną prośbę o wsparcie mnie paroma informacjami.
Z góry zaznaczam, że starałem się znaleźć podobny temat na forum oraz na polskich googlach niestety bez rezultatu.
Sprawa wygląda tak- mam na stanie kompletny silnika wraz z skrzynią biegów od fiesty mk3 silnik 1.8 d - 60 km rocznik 95 oraz całe autko fiestę mk4 1.8 d (endura 60 km) rocznik 98 niestety z rozwalonym silnikiem - strzelił rozrząd- poza tym silnik i tak mega słabo zapalał - generalnie był zajechany.
Chciałbym wstawić ten kompletny silnik z mk3 wraz ze skrzynią do mojej mk4.
Pytanie nr 1 - czy jest to możliwe, jak wygląda temat mocowań skrzyni i silnika, czy będzie pasować łapa silnika za mk4 do silnika mk3.
pytanie nr 2 - jeżeli się nie da się przełożyć całego silnika wraz ze skrzynią to czy mogę przenieść sam słupek (goły silnik) - te piece są bardzo podobne.
pytanie nr 3 - wspomaganie- w mk3 go nie ma a w mk4 jest czy mogę moje wspomaganie przenieść z starego silnika mk4 do mk3- czy silnik mk3 ma przygotowane mocowania?
pytanie nr 4 - czy mk3 1.8d miało sprzęgło na lince czy hydrauliczne.
Proszę was jeżeli to możliwe o szybkie odpowiedzi. z góry dzięki |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 11 Sty 2011, 10:51
|
|
|
Mocowanie skrzyni jest takie samo, silnika też powinno być takie samo. Wydaje mi się ze blok silnika powinien być też taki sam, kolektory powinny pasować, nie wiem jak z głowicą, bo może być inna, ale powinno się dać przełożyć ją. Tylko pod uwagę musisz wziąć fakt że wiązka do silnika MK3 może się różnić od tej z MK4. Wspomaganie powinno się dać chyba założyć. Sprzęgło na lince być powinno. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Sty 2011, 13:07
|
|
|
Pietrek możesz nie wprowadzać ludzi w błąd?
Mocowania skrzyni są inne więc skrzynia nie pasuje. Dodatkowo w mk4 jest sterowane sprzęgło hydraulicznie, a w mk3 linką. Generalnie silnik po przełożeniu osprzętu powinien pasować, nie wiem jak dużo trzeba przekładać ale to wyjdzie Ci w praniu.
Poczekaj jeszcze na wypowiedzi ludzi bardziej siedzących w dieslach. |
_________________
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 11 Sty 2011, 23:02
|
|
|
no problemo amigo
wrzucasz golasa z mk3 na osprzęcie z tego od mk4 i będzie śmigać
bo to te same silniki... |
|
|
|
|
philippe [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 11:29
|
|
|
Stunt_Man, THX
jeszcze jedno pytanko wiecie jak wyglądają przełożenia w skrzyni mk3 i mk4
- co chcę zrobić- w mk4 skrzynia ma duży luz na zębatkach i na wolnym pojawiają się niesympatyczne stuki/klekotanie. w mk3 mimo, że auto starsze tego problemu nie ma. dlatego chcę przełożyć skrzynię.
pytanie 1 - czy przełożenia w skrzyni mk3 i mk4 są takie same (moc silnika taka sama moment obrotowy chyba też więc jestem dobrej myśli) ale wolę się upewnić.
pytanie 2 czy w skrzyni mk3 było miejsce na hydrauliczny wysprzęglik bo nie mam ochoty zmieniać na linkę i przekładać pedały.
pozdro i z góry dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.