Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp.
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 16 Lut 2010, 05:23   [MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp.

Wymienilem licznik u siebie na taki z obrotomierzem i malym licznikeim kilometrow. Ma on oznaczenie na obrotku 2E. Musialem dawac dodatkowy opornik i przewod aby wskazywal mi obroty. Nie jestm do konca przekonany czy dobrze wskazuje obrotosciomierz. Mam na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika jakies 1250 obr/min. Wartos sumaryczna oporu (r7 = potencjometr) wynosi 324 kiloomy. Tak wskazuje moj miernik. Moze mam z nim cos nie tak. Czy ja musze ten opor zmniejszyc czy zwiekszyc jesli chce wykalibrowac orotek tak aby pokazywal mi mniejsze wskazania. Jak sprawdzic jakie ma wlasciwe oborty. Czy moge cos podlaczyc do auta aby mi pokazalo konkretnie jakie sie obroty. A moze naprawde obrotek dobrze wskazuje te 1250.

Czy ten licznik w mojej fiescie 1.1i GFJ moze zle pokazywac wskazania temp i pojemnosci baku. Wskazowka temp jest ciagle przed literka M.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lut 2010, 09:10   

Madam napisał/a:
Czy ten licznik w mojej fiescie 1.1i GFJ moze zle pokazywac wskazania temp i pojemnosci baku. Wskazowka temp jest ciagle przed literka M.

Zastosowałeś licznik z innego silnika, zastosuj i czujnik temperatury z tego silnika.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 16 Lut 2010, 09:35   

Chodzi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??

A co ze wskaznkkiem pojemnosci baku??

Mozliwe jest abym na biegu jalowym mial 1250 obr\min??
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lut 2010, 10:02   

Madam napisał/a:
zi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??

Albo jedno olbo drugie musisz je spasować.
Madam napisał/a:
A co ze wskaznkkiem pojemnosci baku??

Z tym nie powinno być problemów.
Madam napisał/a:
Mozliwe jest abym na biegu jalowym mial 1250 obr\min??

Raczej nie, na "ucho" obroty masz dobre ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 16 Lut 2010, 10:30   

Na ucho wydaje mi sie z obroty sa w granicy 1000 nie wiecej.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:30   

Madam napisał/a:
Chodzi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??
Właśnie czujnik na deskę jest wkręcany w blok,,, ;-|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:39   

Zamontuj sobie może potencjometr, i jałowe na rozgrzanym silniku ustaw na wartość książkową dla tego silnika.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 17 Lut 2010, 10:54   

Jaka powinna byc oryginalna wartos oporu r7+tego czeronwgo potencjometru. U mnie jest teraz 324 kiloomy.

Jakie sie u was wskazania obrotka np na trojce przy 40 km i 50 km. Na 4 przy 50 i 60 km. Na 5 przy 70 km.

Ten obrotek z oznaczeniem 2E od jakiego modelu fiesty moze byc?? Dostalem ten licznik i nie wiem od jakiego auta on jest.

Na rozgrzanym silniku podlaczylem stary licznik i kontrolka temp oraz paliwa wskazywala tak samo jak ten licznik z obrotkiem.

Wartosc ksiazkowa biegu jalowego na rozgrzanym silniku to okolo 900 obr/min - mam racje??
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 17 Lut 2010, 11:01   

dla G6A 900 +-50obr/min
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Lut 2010, 11:13   

obroty ustawiłbym na 2500 przy 90km/h na piątym biegu bo to wynika z przełożenia skrzyni i nie ma zmiłuj, a na biegu jałowym silnik może trzymać 850, a może też 950, a przed rozgrzaniem 1000-1200 jak mu się spodoba. tak zresztą robiłem u siebie i obrotek chodzi jak ta lala :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:14   

Na 5 biegu przy predkosci 70km/h mam tak gdzies 1900 obr/min.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:16   

a ja Ci mówię ile ma być przy 90... :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:26   

bidżej napisał/a:
obroty ustawiłbym na 2500 przy 90km/h na piątym biegu bo to wynika z przełożenia skrzyni i nie ma zmiłuj, a na biegu jałowym silnik może trzymać 850, a może też 950, a przed rozgrzaniem 1000-1200 jak mu się spodoba. tak zresztą robiłem u siebie i obrotek chodzi jak ta lala :yes:


~100 obr/s to jeszcze tolerancja ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:29   

ale między 850 a 1200 jest już 350. a można mieć dużo dokładniej :)

i nie /s, tylko /min ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:36   

sorry, jeszcze śpię, wiem że na minutę hehe ;)

Ale mówię nie rozgrzanym. Wiadomo że nikt nie będzie ustawiał obrotka zaraz pod odpaleniu tylko po dłuższej jeździe ze sprawnym termostatem ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 18 Lut 2010, 10:52   

Moze mi ktoś napisać jakie ma obroty na 4 biegu przy 70km/h i 3 biegu przy 50km/h

Na 5 biegu przy 90km/h mam te 2500 obr/min ale coś chyba jest nie tak z niższymi biegami. Wskazówka obrotosciomierza nie dochodzi do 3000 obr/min a ja muszę zmieniać bieg na wyższy bo silnik strasznie mocno wyje.

Przy jakich obrotach zmieniacie biegi na wyższe??

Fiesta 1.1i monowtrysk 1991r.

Ile powinna wynosić rezystancja (opornik R7 plus potencjometr) Moze ktoś to zmierzyć w liczniku z oznaczeniem V.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 10:59   

jak pamiętam, to na czwórce przy 70 jest 2500 (ale głowy nie dam, nie wiem czy przypadkiem nie jest to przy 60). postaram się sprawdzić jak będę jeździł.

bieg nie ma nic do rzeczy przy wskazaniach obrotów.

a standardowo zmieniam biegi przy 2500, ewentualnie koło 3000-4000 jak chcę trochę pogonić, ale wtedy zaczyna się robić orkiestra na 1 wałek, 8 popychaczy, tyleż zaworów i całą klawiaturę pod batutą OHV :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:15   

Obrotek się kalibruje tylko na podstawie wskazań przyrządu wzorcowego,,, bo tak inaczej to jest tak,,, na oko :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:16   

:tyłek: chyba HCS'a, a nie ogolnie OHV'a, nie kazdy OHV brzeczy jak ta kosiarka do trawy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:21   

No a o czym tu mowa,,, cały czas o 1,1 OHV,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.