[MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp. |
Autor |
Wiadomość |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 05:23 [MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp.
|
|
|
Wymienilem licznik u siebie na taki z obrotomierzem i malym licznikeim kilometrow. Ma on oznaczenie na obrotku 2E. Musialem dawac dodatkowy opornik i przewod aby wskazywal mi obroty. Nie jestm do konca przekonany czy dobrze wskazuje obrotosciomierz. Mam na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika jakies 1250 obr/min. Wartos sumaryczna oporu (r7 = potencjometr) wynosi 324 kiloomy. Tak wskazuje moj miernik. Moze mam z nim cos nie tak. Czy ja musze ten opor zmniejszyc czy zwiekszyc jesli chce wykalibrowac orotek tak aby pokazywal mi mniejsze wskazania. Jak sprawdzic jakie ma wlasciwe oborty. Czy moge cos podlaczyc do auta aby mi pokazalo konkretnie jakie sie obroty. A moze naprawde obrotek dobrze wskazuje te 1250.
Czy ten licznik w mojej fiescie 1.1i GFJ moze zle pokazywac wskazania temp i pojemnosci baku. Wskazowka temp jest ciagle przed literka M. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 09:10
|
|
|
Madam napisał/a: | Czy ten licznik w mojej fiescie 1.1i GFJ moze zle pokazywac wskazania temp i pojemnosci baku. Wskazowka temp jest ciagle przed literka M. |
Zastosowałeś licznik z innego silnika, zastosuj i czujnik temperatury z tego silnika. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 09:35
|
|
|
Chodzi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??
A co ze wskaznkkiem pojemnosci baku??
Mozliwe jest abym na biegu jalowym mial 1250 obr\min?? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 10:02
|
|
|
Madam napisał/a: | zi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic?? |
Albo jedno olbo drugie musisz je spasować.
Madam napisał/a: | A co ze wskaznkkiem pojemnosci baku?? |
Z tym nie powinno być problemów.
Madam napisał/a: | Mozliwe jest abym na biegu jalowym mial 1250 obr\min?? |
Raczej nie, na "ucho" obroty masz dobre ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 10:30
|
|
|
Na ucho wydaje mi sie z obroty sa w granicy 1000 nie wiecej. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:30
|
|
|
Madam napisał/a: | Chodzi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic?? | Właśnie czujnik na deskę jest wkręcany w blok,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:39
|
|
|
Zamontuj sobie może potencjometr, i jałowe na rozgrzanym silniku ustaw na wartość książkową dla tego silnika. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 10:54
|
|
|
Jaka powinna byc oryginalna wartos oporu r7+tego czeronwgo potencjometru. U mnie jest teraz 324 kiloomy.
Jakie sie u was wskazania obrotka np na trojce przy 40 km i 50 km. Na 4 przy 50 i 60 km. Na 5 przy 70 km.
Ten obrotek z oznaczeniem 2E od jakiego modelu fiesty moze byc?? Dostalem ten licznik i nie wiem od jakiego auta on jest.
Na rozgrzanym silniku podlaczylem stary licznik i kontrolka temp oraz paliwa wskazywala tak samo jak ten licznik z obrotkiem.
Wartosc ksiazkowa biegu jalowego na rozgrzanym silniku to okolo 900 obr/min - mam racje?? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 11:01
|
|
|
dla G6A 900 +-50obr/min |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 11:13
|
|
|
obroty ustawiłbym na 2500 przy 90km/h na piątym biegu bo to wynika z przełożenia skrzyni i nie ma zmiłuj, a na biegu jałowym silnik może trzymać 850, a może też 950, a przed rozgrzaniem 1000-1200 jak mu się spodoba. tak zresztą robiłem u siebie i obrotek chodzi jak ta lala |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:14
|
|
|
Na 5 biegu przy predkosci 70km/h mam tak gdzies 1900 obr/min. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:26
|
|
|
bidżej napisał/a: | obroty ustawiłbym na 2500 przy 90km/h na piątym biegu bo to wynika z przełożenia skrzyni i nie ma zmiłuj, a na biegu jałowym silnik może trzymać 850, a może też 950, a przed rozgrzaniem 1000-1200 jak mu się spodoba. tak zresztą robiłem u siebie i obrotek chodzi jak ta lala |
~100 obr/s to jeszcze tolerancja . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:29
|
|
|
ale między 850 a 1200 jest już 350. a można mieć dużo dokładniej
i nie /s, tylko /min |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:36
|
|
|
sorry, jeszcze śpię, wiem że na minutę hehe
Ale mówię nie rozgrzanym. Wiadomo że nikt nie będzie ustawiał obrotka zaraz pod odpaleniu tylko po dłuższej jeździe ze sprawnym termostatem . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 10:52
|
|
|
Moze mi ktoś napisać jakie ma obroty na 4 biegu przy 70km/h i 3 biegu przy 50km/h
Na 5 biegu przy 90km/h mam te 2500 obr/min ale coś chyba jest nie tak z niższymi biegami. Wskazówka obrotosciomierza nie dochodzi do 3000 obr/min a ja muszę zmieniać bieg na wyższy bo silnik strasznie mocno wyje.
Przy jakich obrotach zmieniacie biegi na wyższe??
Fiesta 1.1i monowtrysk 1991r.
Ile powinna wynosić rezystancja (opornik R7 plus potencjometr) Moze ktoś to zmierzyć w liczniku z oznaczeniem V. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 10:59
|
|
|
jak pamiętam, to na czwórce przy 70 jest 2500 (ale głowy nie dam, nie wiem czy przypadkiem nie jest to przy 60). postaram się sprawdzić jak będę jeździł.
bieg nie ma nic do rzeczy przy wskazaniach obrotów.
a standardowo zmieniam biegi przy 2500, ewentualnie koło 3000-4000 jak chcę trochę pogonić, ale wtedy zaczyna się robić orkiestra na 1 wałek, 8 popychaczy, tyleż zaworów i całą klawiaturę pod batutą OHV |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:15
|
|
|
Obrotek się kalibruje tylko na podstawie wskazań przyrządu wzorcowego,,, bo tak inaczej to jest tak,,, na oko |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:16
|
|
|
chyba HCS'a, a nie ogolnie OHV'a, nie kazdy OHV brzeczy jak ta kosiarka do trawy |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:21
|
|
|
No a o czym tu mowa,,, cały czas o 1,1 OHV,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|