| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006,  14:16
 | Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2005,  03:11   Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM |   
 |  
               | 
 |  
               | zarówno fiesty XRjak i escortyXR maja silniki 1.8 16V w wersji 105KM i równolegle 130KM. silniki sa praktycznie nie do odróżnienia. Czytałem juz tyle odpowedzi ilu odpowiadajacych .
 Wiec jeszcze raz.JAK UZYSKAC 130KM z silnika 105, i nie pytam o tuning ale o zmiany fabryczne????
 czytałem u niemców że wystarczy założyć inna przepustnicę ,wałki i jednostkę sterującą.
 Równocześnie czytałem że by 130tka miała lepszy "dół" to w niej należy montować wałki od 105tki. to trochę bez sensu!!!!CZy ktos ma jakies ciekawe informacje?  ciekawe czy futura z zeteckiem tez podatna byłaby na wstawienie większej przepustnicy?
 |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006,  19:12, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2005,  06:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oprócz zmiany wałków rozrządu przepustnicy niestety trzeba przemapować komputer.
   W tej chwili jescze dokładnie nie wiem ale podejrzewam że
 głowica od 130 ma inny kształt gniazd ale to jeszcze sprawdzę
 i Ci odpowiem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LOY   Członek Honorowy FKP
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 16 Mar 2005
 Posty: 1367
 Skąd: Zamość/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2005,  01:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie głowica jest taka sama ale tłoki w 130 KM maja żlobienia do dodatkowego smarowania. ale to szczegól choc napewno przedłóża ich żywotnosc.poco przestrajac? ja pisałem by wymienić komp.... |  
				| _________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2005,  05:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | A widziałeś te tłoki, że tak twierdzisz?? Ja ich nie widziałem, ale w katalogu forda tłoki do wersji 130 KM i 105KM mają taki sam numer, co oznacza, że niema różnicy. Różnica jest natomiast w dyszach spryskujących olejem denka tłoków, do RDB i RQB są inne.
 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2005,  14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja slyszalem nastepujace zeczy (moge sie mylic): 1) walki i przepustnica od 2,0 zetec,
 2) natomiat komputer moce tez byc ten sam co w mondeo 2,0.
 3) w tlokach raczej nie ma roznicy
 Tak ogulnie to jeszcze wystepowal 1,8 16v o mocy 115km w mondeo, wiec do konca nie wiem. punkt 1) raczej napewno.
 Jak znasz angielski to odsylam bo ja nie do konca wiec tego nie przetlumacze
   
 http://www.fiestaturbo.co...=history#rs1800
 http://www.rsownersclub.co.uk/
 http://www.fasterfords.co...ta_rs1800_5.jpg
 chyba tylko tyle mam jak cos to dosle
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mellow [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Mar 2005,  19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | 115 byly tez w Esciortach - ja taki teraz mam, co do przerabiania z 105 na 130 to z wlasnego doswiatczenia z rozbierania tych silnikow moge dopowiedziec tylko ze: 
 - inne walki
 - inne sterowanie
 - szersza przepustnica
 - chlodzenie tlokow od dolu
 
 te 4 rzeczy sa najwazniejsze w (co prawda przeplywomierz za 105 ma inne nr seryjny ale jego zamiana w sumie nie wnosi zadnych wyczowalnych zmian...)
 
 Co do walkow i osprzetu 2.0 modeo to raczej watpie, kiedys sprawdzalem i nr tez byly inne, a przepustnica napewno sie rozni bo rozbieralem kolektor 2.0 i taile byly inne.
 
 Pozdrawam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.