Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:10
[MK2] 1,4 - jaka głowica
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:19   [MK2] 1,4 - jaka głowica

1. Jak zdjąć dolną osłonę paska, 2 śruby,,, i nie mówcie że trzeba koła paska alternatora zdejmować,,,
2. Jak bardzo opornie powinno się obracać koło wałka,,, i czy fakt że obraca się jakby skokami to norma?
3. Rolka napinacza kurde z napinaczem ma niewiele wspólnego,,, czy tam naciąg ustawia się jak w alternatorze - ręcznie i na stałe?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 2 Gru 2010, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3091
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:43   

2 lekko i skokami krzywki na wałku napierają na zawory dlatego skacze
3chyba tak ja tez się bardzo zdziwiłem widząc rozrząd...
_________________
BrzydkieCzarne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:54   

2. Ręką ciężko, ale kluczem bez problemu się obraca - znaczy jest OK?

1. Na rysunku widać jakby osłona obejmowała kółko paska od spodu, czyli do demontażu potrzeba zdjąć koła paska alternatora,,, w które stronę się odkręca śrubę na wale,,, w lewo?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Lis 2010, 14:04   

1. aby zdjąć dolna osłonę zdjąć musisz koło pasowe.
2. tak
3. rolka napinacza paska rozrządu przykręcona jest na 2 śruby na klucz 13. Poluźniasz i naciągasz pasek przesuwając w przód lub tył auta
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5514
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lis 2010, 14:50   

tylko wcześniej ustaw silnik na 1/2 wysokości cylindrów jak obracasz wałkiem rozrządu . wykręć wszystkie dźwigienki zaworowe i pomierz czy wszystkie zawory ssące i wydechowe wystają tyle samo z głowicy . np suwmiarką . jeśli któryś dostał w ryja będzie to widać nawet bez suwmiarki . Do tego musisz zdjąć dekiel .
Co do zakładania rozrządu to wywalasz dolne koło zdejmujesz obudowy wywalasz pompę i zmieniasz na nową , to samo z rolką . ustawiasz górne koło na znaki potem dolne na znaki zakładasz pasek napinasz robisz 1 obrót silnika przy pomocy klucza i sprawdzasz znaki i naciąg paska . Zakładasz obudowy koło dolne i paski napędów . Potem składasz dźwigienki zaworowe i dekiel zaworów i odpalasz .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2010, 15:02   

mam już wszystko rozebrane,,, koło pasowe było lekko oporne i trzeba było postukać trochę,,, pompa byłą przyczyną awarii więc będzie nowa siłą rzeczy, rolka też,,, dekla zdejmować raczej nie będę bo naprawę robię na ulicy, po zerwaniu paska przejechałem sporo z obracającym się silnikiem bo mi strzelił podczas jazdy i jak mi pedał wpadł do podłogi to próbowałem odpalić jeszcze z rozpędu,,, więc co się miało pokrzywić to się pokrzywiło, jak po złożeniu odpali to fajnie jak nie to i tak kaplica,,, bo nie mam ani miejsca na naprawę ani narzędzi, ani czasu,,,

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 12:34 ]
Rozrząd założony,,, odpaliłem auto (bez wody w układzie, bez paska alternatora) Zaskoczyło mi za drugim razem, strasznie pierdząc,,, problem jest taki że praktycznie nie mam wydechu (znaczy jest rura bez tłumika), po pierwszej próbie pokręciłem 2 razy jeszcze silnikiem żeby sprawdzić czy znaki się pokrywają i wychodzi ze jest OK, odpaliłem ponownie - no chodzi jak traktor,,, ale 1) Po zerwaniu paska jechałem kawałek więc mogą być zalane świece (auto stało około tydzień, z racji ze zapaliło to myślę ze jednak nie są takie zalane jak by się wydawało) ale 2) i w czwartek jak rozbierałem i teraz jak składałem cały czas padało - teraz uciekłem bo się rozpadało konkretniej, więc cały silnik od góry jest mokry, myślę zalać układ chłodzenia i spróbować przepalić,,, jak jednak coś się pokrzywiło to i tak kaplica i tak kaplica :sad: Może zrobić test równowagi, tyle że z mokrymi przewodami to pewnie mnie trzepnie nie raz,,, Jakaś sugestia w tym pechozolu?

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 12:43 ]
Video:
http://w292.wrzuta.pl/film/9F2tYmD0pio/mov04174
http://w292.wrzuta.pl/film/3OyuV61OGP6/mov04175
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 13 Lis 2010, 12:50   

jak chcesz to mi przytargam do łdz głowice z wałkiem 1,6 cvh, czuje ze zawór któryś odstał w główkę. Kompresje sprawdź ale poodkręcaj dźwignie zaworowe bo skończy ci się silnik jak mój :sad:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 13:26   

Silnik się zachowuje wybitnie jakby gubił iskrę, każdy przewód który się dotknie to kopie,,, 2 dni na deszczy w sumie, jak pisałem silnik był mokry,,, 30 sekund się krztusi i strzela potem 5 sekund dostaje kopa i chodzi normalnie, po czym znowu się krztusi,,, przepale go kilka razy niech się odparuje i wysuszy,,, jak mu się nie poprawi to będziemy myśleć co dalej,,,

[ Dodano: Czw Gru 02, 2010 16:58 ]
Koledzy 1,4 na gaźniku z mk2 - jaką ma głowicę? sferyczną czy hemisferyczną (półkulista czy serce)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:04   

no sie mi zdaje że hemi
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:13   

w gaźnikach występują w sumie obie, zależy od tłoków jaki ford wsadził ale raczej będzie ta dolna w 1,4
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
Ostatnio zmieniony przez luki 2 Gru 2010, 18:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:26   

ej ale hemi to ta górna...
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1672
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:30   

racja poprawiłem sie ;)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.