Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Podłączenie CB
Autor Wiadomość
kecaj999 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Zbąszyń/Poznań
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:06   [MK3] Podłączenie CB

Mam problem z podłączeniem cb w swojej fieście... dotychczas miałem podłączone w gnieździe zapalniczki ale w mojej fieście nie ma, jest tylko zaślepka. Skąd mogę "wziąć" prąd? dodam, że nie znam się za bardzo na kabelkach w aucie (bez tragedii lutować umiem:), tylko jak wiem co z czym).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:22   

Najlepiej sobie kupić zapalniczkę i założyć, a zasilić ją bezpośrednio z akumulatora, dokładając blisko klemy dodatniej bezpiecznik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:30   

pod konsola masz wolną wtyczke tam znajdziesz prad i mase to jest wtyczka od zapalniczki pod nia sie podepnij
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Wrz 2010, 13:12   

Albo pociągnij kable bezpośrednio do akumulatora.
 
 
 
kecaj999 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Zbąszyń/Poznań
Wysłany: 11 Wrz 2010, 13:25   

Dobra, zdecydowałem się na zapalniczkę. Czy z tych kabli mogę ja zasilić? Nic innego nie widzę przez lukę od radia.

i druga strona

Jeśli tak to gdzie masa i +
Aha pod ta wiazka mam radio tak to wyglada: z ww wiazki czerwony kabel idzie do drugiej wiazki i nagle cos takiego:

tak to ma wygladac bo nie rozumie ocb z tym zoltym;/ dalej jest tak

tu moje pytanie czy wszystko jest ok?



znalazłem coś takiego (czy to jest wiązka od zapalniczki?):
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2010, 22:49   

Cytat:
zasilić ją bezpośrednio z akumulatora, dokładając blisko klemy dodatniej bezpiecznik
i po problemie i prąd w zapalniczce czysty i niezależny od stacyjki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gniewny 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12 Wrz 2010, 10:46   

ja tez nie mialem zapalniczki...pojechalem na szrot i wyszarpalem oryginalna zapalniczke z fiesty:)


wtedy tez nie mialem radia wiec wszystkie kabelki mialem pod reka,tez nie wiedzialem ktory to ktory...prawda jest taka ze te ostatnie zdjecie to raczej kabel z zapalniczki,nie pamieTam jak ono wygladalo...

zapalniczka potrzebuje tylko jednego kabla,ktory bezproblemowo wchodzi na wtyk na zapalniczce ( jest to cos a'la tzw "rekinek"..jak podlaczysz sprawdz czy bezpiecznik masz caly i powinno dzialac..zapalniczka ma bezpiecznik razem z zegarkiem i radiem
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570

www.lubiezapierdalac.y0.pl

 
 
kecaj999 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Zbąszyń/Poznań
Wysłany: 12 Wrz 2010, 18:02   

a mase wystarczy jak podlacze do jakiejs blachy?
_________________
Był GRANAT
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2010, 18:55   

Cytat:
zapalniczka potrzebuje tylko jednego kabla
Ciekawa teoria,,,
kecaj999 napisał/a:
a mase wystarczy jak podlacze do jakiejs blachy?
Tak, przy odrobienie szczęścia będzie siać że hej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kecaj999 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Zbąszyń/Poznań
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:27   

Dobra, pociagne kable bezposrednio z ako. Gdzie najlatwiej przebic się do kabiny?? (rozumiem że mase tez pod ako podpiąć?) sary za laickie pytania ale 1 raz bede ingerowal w elektryke pojazdu:)
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:34   

najłatwiej tam gdzie masz pociągnięta kable do kabiny. Taka okrągła guma
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:03   

kecaj999 napisał/a:
rozumiem że mase tez pod ako podpiąć?
Dokładnie, kupujesz bezpiecznik w obudowie na kabel, dołączasz do +12V klemy, od bezpiecznika lecisz kablem do środka,,, druga żyła od ujemnej klemy,,, jako przewód polecam standardowy 2 żyłowy w podwójnym oplocie (izolacji) przewód 220V do nabycia w elektrycznym :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kecaj999 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Zbąszyń/Poznań
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:30   

dzięki Panowie, teraz wszystko jasne :)
_________________
Był GRANAT
 
 
hbr 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Wrz 2010, 21:27   

JoeMix napisał/a:
Tak, przy odrobienie szczęścia będzie siać że hej,,,

Co będzie siać? Dlaczego?

JoeMix napisał/a:
jako przewód polecam standardowy 2 żyłowy w podwójnym oplocie (izolacji) przewód 220V do nabycia w elektrycznym

To w oplocie czy izolacji? Ja polecam kupić albo dwużyłowy kabel na napięcie stałe, albo (lepsze rozwiąanie) oddzielnie czerwony i czarny. Z dwóch powdów:
1. żeby zawsze mieć pewnośc, który jest masowy.
2. ponieważ prądy przy domowym napięciu są znacznie niższe, zatem kable na 220 V są z reguły cieńsze, nie zawsze z miedzi. Do samochodu dobrze jest wsadzić porządną miedzianą plecionke, pamiętając o bezpieczniku na plusowym kablu blisko akumulatora.
_________________
--== fkp wawa team ==--


"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Wrz 2010, 21:49   

Będzie siać bo do karoserii przyczepionych jest wiele rzeczy w ruchu, np. silnik, tam masa metalu się o siebie trze i przy odrobinie szczęścia trzeszczy,,, najsłynniejszy alternator który wyje w radiu,,, ale równie dobrze po masie lubi się nieść każdy inny silniczek, np szyby, czy dmuchawa a nawet przerywacz kierunków (cyka sobie), co do kabla... Jak w sklepie powiesz że chcesz miedzianą plecionkę to taka dostaniesz, taki na przedłużacz w podwójnej izolacji to wygląda tak że każda żyła jest w swojej "koszulce" w rożnym kolorze, zazwyczaj niebieskim i brązowym, więc jest rozróżnienie który jest który, i obie razem sa jeszcze w jednej wspólnej koszulce,,, czyli przewód nie trze o przewód, odporne na wilgoć, długo trzeba by się przetarło, łatwo przeciągnąć do radia itp,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
hbr 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Wrz 2010, 21:59   

JoeMix napisał/a:
Będzie siać bo do karoserii przyczepionych jest wiele rzeczy w ruchu, np. silnik, tam masa metalu się o siebie trze i przy odrobinie szczęścia trzeszczy,,, najsłynniejszy alternator który wyje w radiu,,, ale równie dobrze po masie lubi się nieść każdy inny silniczek, np szyby, czy dmuchawa a nawet przerywacz kierunków (cyka sobie), co do kabla... Jak w sklepie powiesz że chcesz miedzianą plecionkę to taka dostaniesz, taki na przedłużacz w podwójnej izolacji to wygląda tak że każda żyła jest w swojej "koszulce" w rożnym kolorze, zazwyczaj niebieskim i brązowym, więc jest rozróżnienie który jest który, i obie razem sa jeszcze w jednej wspólnej koszulce,,, czyli przewód nie trze o przewód, odporne na wilgoć, długo trzeba by się przetarło, łatwo przeciągnąć do radia itp,,,

Jaka masa metalu trze, Ty w ogóle nie masz pojęcia, o czym mówisz. Jeśli zakłócenia będą wchodzić przez zasilanie to prędzej po podłączeniu masy do akumulatora niż do karoserii, która przecież bardzo dobrze przewodzi. Jeśli przez antenę to nawet najlepsza instalacja zasilająnia nie pomoże. Zazwyczaj niebieski i brązowy to dwie fazy, żaden z tych kolorów nie sugeruje masy. Jak przewód może trzeć o przewód? Co ma do tego wilgoć? Każdy kabel w izolacji ma zbliżoną odpornośc na wilgoć przecież! Proszę, nie próbuj być merytoryczny, bo wprowadzasz w błąd.
_________________
--== fkp wawa team ==--


"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Paź 2010, 00:35   

Podczepie się z małym offtopem bo temat zszedł na zakłócenia. Otóż mój grajek to stary kasetowy 'Pionier'. Problem polega na tym, że z głośników oprócz pożądanych dźwięków wydobywa się świst odzwierciedlający obroty, im większe tym wyższa częstotliwość. Taki obrotomierz w wersji audio. Dodatkowo świszczy gdy dmuchawa pracuje na 3 biegu.

Czy to
JoeMix napisał/a:
najsłynniejszy alternator który wyje w radiu
o którym pisał JoeMix? Jak ewentualnie mogę się tego pozbyć?

i jeszcze jedno bo w podłączeniu tego radyjka to jest syf i malaria jedna wielka plątanina kabelków (bez kostki). Może ktoś to po prostu dziwnie podłączył. Czy u was pracuje radio bez wsadzonego kluczyka?


hbr czytaj dokładnie....
hbr napisał/a:
Jak przewód może trzeć o przewód?
JoeMix napisał/a:
czyli przewód nie trze o przewód
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Paź 2010, 00:44   

tak to ów alternator
radio nie powinno działać po wyjęciu kluczyka....
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Paź 2010, 00:50   

Czyli u mnie ktoś to kiedyś jakoś obszedł bo działa bez wsadzonego kluczyka. A lekarstwo na alternator w głośnikach jest jakieś?
 
 
 
hbr 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Paź 2010, 05:20   

Możesz spróbować założyć filtr ferrytowy na zasilaniu radia, grosze to kosztuje. Ewentualnie w następnej kolejności pociągnąć zasilanie z akumulatora (chociażby prowizorycznie, w ramach testów) czy założyć filtr zakłóceniowy: http://allegro.pl/filtr-n...1248049303.html
A jeśli chodzi chodzi o włącznie radia bez kluczyka: radio ma dwa kable zasilające, stałe +12V (podtrzymanie pamięci) i po przekręceniu kluczyka (np. żeby się włączało po zapaleniu samochodu). Jeśli oba się złączy i podczepi pod +12 V to radio będzie się zachowywać, jakby cały czas był zapalony silnik - możesz je w każdej chwili włączyć i wyłaczyć. Dość często stosowane rozwiązanie, np. w radiach, których bez zapalonego silnika nie da się włączyć. Poza pojedynczymi przypadkami przyspieszonego rozładowania akumulatora, poważnych wad raczej nie posiada.
_________________
--== fkp wawa team ==--


"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.