| [MK3] nie odpala za pierwszym razem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2010,  16:11   [MK3] nie odpala za pierwszym razem | 
 |  
               | 
 |  
               | mam fieste na gazie i nawet nie wlaczam benzyny (fakt mam pare litrow w baku ale to znajomy mi kazal wlac bo niby na poczatku odpalania i tak z tego bierze zeby czegos tam nie psuc) wiec odpalam na gazie i zawsze jak auto stoi dluzej typu przez noc to rano za 1 razem napewno mi nie zapali musze za 2 a nieraz za 3 razem i juz odpala. Czy przez to ze odpalam na gazie i musze zrobic to 2 albo 3 razy nie psuje auta ? |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  21:27, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mathieu8909   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 36
 Dołączył: 20 Lip 2010
 Posty: 36
 Skąd: ok 20 Km od PZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2010,  16:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | A pali na benzynie??? Jak tak to odpalaj na benzynie, wyjedź na ulicę i jak się trochę silnik dogrzeje to włącz dopiero LPG. Przez parownik idą węże z płynem układu chłodzenia, i go nagrzewają. Gdy samochód postoi przez noc to membrana w parowniku jest zimna i za razem sztywna, przez co samochód najprawdopodobniej ci nie odpala. A co do benzyny w zbiorniku, to gdybyś nic tam nie miał to by ci się zatarła pompa paliwa która pracuje przez chwile po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce. A jeśli chodzi o szkodliwość długotrwałego kręcenia dla silnika, to szykuj się na zajechanie rozrusznika, no i po jakimś czasie na zakup zestawu "zrób se sam" dla parownika. Nie jest to także korzystne dla akumulatora. PS: jeśli się nie mylę to ten temat powinien się znajdować w dziale LPG
   |  
				| _________________ Dwieście we Fieście;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2010,  17:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skoro możesz odpalić na LPG to by wskazywało na brak automatu i gaźnik w dolocie (a może jednak mono?),,, jak włączysz zapłon to powinno być takie CYK-CYK,,, jest? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  11:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Skoro możesz odpalić na LPG to by wskazywało na brak automatu i gaźnik w dolocie (a może jednak mono?),,, jak włączysz zapłon to powinno być takie CYK-CYK,,, jest? | 
 
 przepraszam ale jest to dla mnie nie zrozumiale;/ odpalac na gazie moge tylko mowie ze jak dlugo auto nie bylo ruszane to poprostu nie odpali za 1 razem ale jak juz jezdze nim i przykladowo zaparkuje na 2godziny to pozniej juz za 1 razem odpala. jak wlaczam auto to nic sie nie zmienia i nic nie cyka ( mysle ze chodzi ci o to przelaczenie sie benzyna -gaz tak ?) musze zaczac chyba jednak ruszac na benzynie i dopiero pozniej zmieniac na gaz..
 czyli http://img17.allegroimg.p...9/20/1166992004  mam takie cos teraz ciagle na srodkowej pozycji "o" a benzyna jest chyba na "II" i jak odpale to chyba przelaczyc na "o"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mathieu8909   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 36
 Dołączył: 20 Lip 2010
 Posty: 36
 Skąd: ok 20 Km od PZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  11:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam taki przełącznik u mnie. I jazda na benzynie.
 0 wypalanie benzyny z komory pływakowej w gaźniku.
 II jazda na podtlenku LPG.
 A ty w końcu masz wtrysk benzyny czy gaźnik??? Masz cięgno do wyciągnięcia ssania po lewej stronie obudowy kolumny kierowniczej???
 |  
				| _________________ Dwieście we Fieście;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  11:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mathieu8909 napisał/a: |  	  | Ja mam taki przełącznik u mnie. I jazda na benzynie.
 0 wypalanie benzyny z komory pływakowej w gaźniku.
 II jazda na podtlenku LPG.
 A ty w końcu masz wtrysk benzyny czy gaźnik??? Masz cięgno do wyciągnięcia ssania po lewej stronie obudowy kolumny kierowniczej???
 | 
 
 przepraszam ze tak was deenrwuje ale nie umiem wam odpowiedziec na te pytania
  poprostu nie wiem o co ci chodzi :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  11:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skoro sam nie wiesz co masz i nie umiesz opisać, to jak chcesz aby Ci ktoś pomógł,,, jak masz mono, to odpalanie na gazie jest całkowicie bez sensu, centralka powinna być w trybie auto i sam przełączać na gaz... a każdy rozruch powinien być na benzynie... jak masz gaźnik i chcesz palić z gazu to ustaw sobie dawkę startową, bo albo podaje za mało gazu i silnik nie zaskakuje, albo za dużo i się zalewa,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  11:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok teraz mi wytluamczylas. To teraz moim zadaniem jest sprawdzenie czy mam mono czy gaznik.. to czego mam szukac po lewej stornie od kierownicy dokaldnie ? "cięgno "? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mathieu8909   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 36
 Dołączył: 20 Lip 2010
 Posty: 36
 Skąd: ok 20 Km od PZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  11:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | taki plastik do pociągnięcia, prościej już nie mogę   |  
				| _________________ Dwieście we Fieście;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  12:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | To czy jest  cięgno ssania czy nie ma to kiepski wskaźnik, bo były gaźniku z automatycznym ssaniem i cięgna nie było, jak odróżnić jedno o d drugiego jest w którymś FAQ |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  12:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie mam zadnego plastiku do ciagniecia. Tyle bym wiedzial ze cos msuze ciagnac  przy jakiej okazji sie to ciagnie ? przy ruszaniu ? Ja wiem tyle ze butle mam w kole zapasowym ze jest wlacznik ten co dalem linka i poprostu koles mi powiedzial ze nawet nie ruszal przelacznika na benzyne ewentualnie zima a tak to zawsze mial na tej pozycji gaz zaznaczone. Tylko u mnie wlasnie jest problem ze jak jest na pozycji gaz to sie nie odpala za 1 razem ;P |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  12:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wymiękam przy Tobie stary, prościej niż Ci napisałem się nie da,,, rozwiązanie problemu to 30 sekund roboty,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mathieu8909   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 36
 Dołączył: 20 Lip 2010
 Posty: 36
 Skąd: ok 20 Km od PZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  12:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam identycznie, nie wiem już co napisać. Poszukaj sterownika, sondy lambda(jeśli wiesz jak w ogóle to wygląda). Jak znajdziesz to masz wtrysk. A tak w ogóle to gdzieś na forum jest jak rozróżnić "einspritz" od gaźnika. Szukanie nie gryzie. |  
				| _________________ Dwieście we Fieście;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  12:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | poszukam poszukam! sory ze tak ciezko ale nie kazdy musi sie znac.. ja znam sie na czyms o czym wy nie macie pojecia.. dzieki za pomoc ucze sie tego ciagle dopiero od miesiaca mam auto i prawo jazdy w ogole a nie chce ze wszystkim leciec do mechanika niech mi pan zrobi..  ! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2010,  13:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678 albo zrób zdjęcie podobne to tego czarno-białego z cyferkami i daj na forum,,, jak ustalisz co masz to będziemy gadać dalej |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2010,  00:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | troche minelo juz czasu i tak sobie mysle a noz ktos z forum mnie nakieruje  wiem juz ze mam monowtrysk. Odpalam zawsze na benzynie i jak troche dam gazu ( u mnie juz za 1 przygazowaniem co dziwilo kolege ze tak szybko mi zmienia ) to z benzyny przelacza automatycznie na gazik. Odpalam to auto na tej benzynie i tez po dlugim postoju przez noc auto w ogole nie sluchac tego silnika tylko taki cichy dzwiek. 
 poszukalem miejwiecej jak to brzmi i ten film dosyc przybliza to:
 
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 zawsze z raz albo 2 razy przed odpaleniem (bardzo rzadko silnik zalapuje po nocy odrazu z marszu)  jest tak jak od 8 sekundy na filmie. zrobie szybkie 2 przekrecenia kluczykiem i pozniej juz dziala odpalenie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2010,  09:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na filmie jest ewidentnie uwalony rozrusznik, albo nie wysuwa jak trzeba zębatki i ta kreci bez zazębienie o koło zamachowe, albo zębatka uwalona i pomimo zazębienia nie przenosi momentu na koło. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2010,  11:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | no ja to bym musial pokazac specowi co sie zna tylko trudno mi to zrobic bo dzieje mi sie tak tylko z rana jak auto odpale to pozniej juz dziala dobrze.. dzieje sie tak tylko po dluuugim postoju auta dlatego ciezko mi to komus pokazac |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2010,  23:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Matifcb napisał/a: |  	  | .. ja znam sie na czyms o czym wy nie macie pojecia.. | 
 Powiedz na czym? Chętnie nauczymy się czegoś nowego
   
  	  | Matifcb napisał/a: |  	  |  wiem juz ze mam monowtrysk. | 
 To zmień w profilu na 1.1i
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2010,  12:05 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dday napisał/a: |  	  |  	  | Matifcb napisał/a: |  	  | .. ja znam sie na czyms o czym wy nie macie pojecia.. | 
 Powiedz na czym? Chętnie nauczymy się czegoś nowego
   
  	  | Matifcb napisał/a: |  	  |  wiem juz ze mam monowtrysk. | 
 To zmień w profilu na 1.1i
   | 
 
 co mam sie tu teraz reklamowac ? jestem mgr inz. chemii  umiem chemie matematyke fizyke ;] a ty nap naprawiac auta. Naucyzc cie czegos ? udzielam od 3 lat korepetycji z w/w przedmiotow
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |