|
[MK3] Pompa elektryczna ABS z Escorta do MK3 |
Autor |
Wiadomość |
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 08:51 [MK3] Pompa elektryczna ABS z Escorta do MK3
|
|
|
Czy bedzie pasowac pompa hamulcowa z ABS z Escorta mk6 do Fiesty mk3?
Pompa w Escorcie jest elektryczna? |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 20:32
|
|
|
Nie będzie (tzn będzie ale trzeba wszystko przerabiać), bo mk3 miała SCS a nie ABS czyli układ abs mechaniczny. Pompa od eskorta jest elektryczna (zapewne Teves mk4 lub mk 20 ). Ja jestem na etapie zakładania absu (tego elektrycznego) do mk3 i powiem tak, że dostać wszystkie elementy w rozsądnych cenach graniczy z cudem, ale zbieram. Żeby to założyć, to potzrebujesz oczywiście pompę abs, pompę hamulcową do absu, śmieszne wieńce zębate do kół przednich (nowe zaje..cie drogie po 150 zł/ szt), przeróbka zwrotnic żeby było do czego przykręcić czujniki, jeśli chodzi o tył, to bębny z zatoczeniem na pierścień abs, same pierścienie abs, inne czopy (np od fiesty od mk4 lub przeróbka tego co jest, ale to ciężka sprawa), trzeba wyciąć otwory na czujniki w miejscu mocowania czopa do tylnej belki. No i komplet czujników (nowe też powalają ceną). O instalacji elektrycznej nie wspomnę. Ja się uparłem i jak na razie mam problem z dostaniem wtyczki do pompy abs i tych wieńców na przód. Resztę mam. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 21:06
|
|
|
Cytat: | Czy bedzie pasowac pompa hamulcowa z ABS z Escorta mk6 do Fiesty mk3? | Mk3 nie posiada pompy ABS'u a już na pewno nie elektrycznej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 21:43
|
|
|
Wiem ze mk3 nie mialo pompy elektrycznej ABS.
Po to pytam bo pompa elektryczna ma wieksza wydajnosc i chce zalozyc w miejsce seryjnej slabej. Nie mam zamiaru montowac ABS.
PS. jakrzec, bede mial Escorta na czesci z ABSem wlasnie. Jakby co zapraszam. |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 22:11
|
|
|
PawelKRA napisał/a: | Po to pytam bo pompa elektryczna ma wieksza wydajnosc i chce zalozyc w miejsce seryjnej slabej. | Mylisz chyba dwie sprawy: o jakiej seryjnej pompie mówisz? Popmpa hamulcowa ta przy serwie musi być tak czy inaczej z tą różnicą że pompa do absu ma tylko dwa wyjścia a w serii ma 4 wyjścia. Rolę rozdzielacza w przypadku tej pierwszej pełni elektryczna pompa z układem abs. No fakt ta od absu (przy serwie) ma większą średnicę tłoczków 22 mm, ale ona tylko doprowadza płyn do pompy elektrycznej abs (lub mechanicznej w przypadku SCS). Sam układ absu nie powoduje zwiększenia siły hamowania tylko zapobiega blokowaniu kół. Siłe hamowania i tak zapewnia ta pompa przy serwie. Jeśli nie założysz tych wszystkich czujników, to pompa elektryczna abs będzie pracowała tylko jako rozdzielacz na poszczególne koła ale neutralnie. A to już jest pozbawione sensu. Albo zakładasz cały ABS albo zmieniasz tylko zwykła pompe, na pompę o większej średnicy tłoczków (wydajności). MOntowanie samej pompy elektrycznej mija się w tym wypadku z celem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 2 Sie 2010, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 22:16
|
|
|
jackrzec dobrze gada, pompa od ABS tylko impulsowo cofa płyn (stąd pukanie w pedał przy hamowaniu z ABS). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 09:34
|
|
|
Czyli juz rozumiem. Pompa od Escorta ma wieksza wydajnosc, tak? |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 11:51
|
|
|
PawelKRA napisał/a: | Czyli juz rozumiem. Pompa od Escorta ma wieksza wydajnosc, tak? | O której pompie mówisz? Tej przy serwie? Jeśli ona ma tylko 2 wyjścia (a zapewne ma) to do mk3 nie podejdzie, bo w jaki sposób rozdzielisz obwody hamulcowe? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 13:12
|
|
|
Pewnie ma tak wlasnie czyli kupa. Jak poprawic skutecznosc hamulcow w Fiescie zatem? |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 13:42
|
|
|
Seryjny układ od xrki Ci nie wystarcza? Jeśli nie, to zmień klocki i tarcze na lepsze, bo nie rozumiem jak chcesz poprawić skuteczność hampli, skoro one teraz koła blokują na amen. Inaczej ich nie zablokujesz. Rozumiem, że pompa od 1,1 może nie dawać rady (chociaż i tak daje), ale od xrki wydala spokojnie i jeśli masz problem z hamowaniem, to przyczyny bym szukał w tarczach/klockach i ew przewodach elastycznych. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 16:00
|
|
|
PawelKRA napisał/a: | Po to pytam bo pompa elektryczna ma wieksza wydajnosc i chce zalozyc w miejsce seryjnej slabej. Nie mam zamiaru montowac ABS. | Nie będzie to działać tak jak sobie myślisz,,, Koniec tematu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|