| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK3] Pompa elektryczna ABS z Escorta do MK3 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | PawelKRA   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Lut 2010
 Posty: 83
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2010,  07:51   [MK3] Pompa elektryczna ABS z Escorta do MK3 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy bedzie pasowac pompa hamulcowa z ABS z Escorta mk6 do Fiesty mk3? Pompa w Escorcie jest elektryczna?
 |  
				| _________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
 Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  18:23, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2010,  19:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie będzie (tzn będzie ale trzeba wszystko przerabiać), bo mk3 miała SCS a nie ABS czyli układ abs mechaniczny. Pompa od eskorta jest elektryczna (zapewne Teves mk4 lub mk 20 ). Ja jestem na etapie zakładania absu (tego elektrycznego) do mk3 i powiem tak, że dostać wszystkie elementy w rozsądnych cenach graniczy z cudem, ale zbieram. Żeby to założyć, to potzrebujesz oczywiście pompę abs, pompę hamulcową do absu, śmieszne wieńce zębate do kół przednich (nowe zaje..cie drogie po 150 zł/ szt), przeróbka zwrotnic żeby było do czego przykręcić czujniki, jeśli chodzi o tył, to bębny z zatoczeniem na pierścień abs, same pierścienie abs, inne czopy (np od fiesty od mk4 lub przeróbka tego co jest, ale to ciężka sprawa), trzeba wyciąć otwory na czujniki w miejscu mocowania czopa do tylnej belki. No i komplet czujników (nowe też powalają ceną). O instalacji elektrycznej nie wspomnę. Ja się uparłem i jak na razie mam problem z dostaniem wtyczki do pompy abs i tych wieńców na przód. Resztę mam. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2010,  20:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mk3 nie posiada pompy ABS'u a już na pewno nie elektrycznej,,, 	  | Cytat: |  	  | Czy bedzie pasowac pompa hamulcowa z ABS z Escorta mk6 do Fiesty mk3? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PawelKRA   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Lut 2010
 Posty: 83
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2010,  20:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wiem ze mk3 nie mialo pompy elektrycznej ABS. Po to pytam bo pompa elektryczna ma wieksza wydajnosc i chce zalozyc w miejsce seryjnej slabej. Nie mam zamiaru montowac ABS.
 
 PS. jakrzec, bede mial Escorta na czesci z ABSem wlasnie. Jakby co zapraszam.
 |  
				| _________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
 Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2010,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mylisz chyba dwie sprawy: o jakiej seryjnej pompie mówisz? Popmpa hamulcowa ta przy serwie musi być tak czy inaczej z tą różnicą że pompa do absu ma tylko dwa wyjścia a w serii ma 4 wyjścia. Rolę rozdzielacza w przypadku tej pierwszej pełni elektryczna pompa z układem abs. No fakt ta od absu (przy serwie) ma większą średnicę tłoczków 22 mm, ale ona tylko doprowadza płyn do pompy elektrycznej abs (lub mechanicznej w przypadku SCS). Sam układ absu nie powoduje zwiększenia siły hamowania tylko zapobiega blokowaniu kół. Siłe hamowania i tak zapewnia ta pompa przy serwie. Jeśli nie założysz tych wszystkich czujników, to pompa elektryczna abs będzie pracowała tylko jako rozdzielacz na poszczególne koła ale neutralnie. A to już jest pozbawione sensu. Albo zakładasz cały ABS albo zmieniasz tylko zwykła pompe, na pompę o większej średnicy tłoczków (wydajności). MOntowanie samej pompy elektrycznej mija się w tym wypadku z celem. 	  | PawelKRA napisał/a: |  	  | Po to pytam bo pompa elektryczna ma wieksza wydajnosc i chce zalozyc w miejsce seryjnej slabej. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez jackrzec 2 Sie 2010,  21:16, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2010,  21:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | jackrzec dobrze gada, pompa od ABS tylko impulsowo cofa płyn (stąd pukanie w pedał przy hamowaniu z ABS). |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PawelKRA   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Lut 2010
 Posty: 83
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2010,  08:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli juz rozumiem. Pompa od Escorta ma wieksza wydajnosc, tak? |  
				| _________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
 Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2010,  10:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | O której pompie mówisz? Tej przy serwie? Jeśli ona ma tylko 2 wyjścia (a zapewne ma) to do mk3 nie podejdzie, bo w jaki sposób rozdzielisz obwody hamulcowe? 	  | PawelKRA napisał/a: |  	  | Czyli juz rozumiem. Pompa od Escorta ma wieksza wydajnosc, tak? | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | PawelKRA   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Lut 2010
 Posty: 83
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2010,  12:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie ma tak wlasnie czyli kupa. Jak poprawic skutecznosc hamulcow w Fiescie zatem? |  
				| _________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
 Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2010,  12:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Seryjny układ od xrki Ci nie wystarcza? Jeśli nie, to zmień klocki i tarcze na lepsze, bo nie rozumiem jak chcesz poprawić skuteczność hampli, skoro one teraz koła blokują na amen. Inaczej ich nie zablokujesz. Rozumiem, że pompa od 1,1 może nie dawać rady (chociaż i tak daje), ale od xrki wydala spokojnie i jeśli masz problem z hamowaniem, to przyczyny bym szukał w tarczach/klockach i ew przewodach elastycznych. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2010,  15:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie będzie to działać tak jak sobie myślisz,,, Koniec tematu. 	  | PawelKRA napisał/a: |  	  | Po to pytam bo pompa elektryczna ma wieksza wydajnosc i chce zalozyc w miejsce seryjnej slabej. Nie mam zamiaru montowac ABS. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |