[MK3] temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 12:04 [MK3] temperatura silnika
|
|
|
Witam.
Problem (lub jego brak) polega na tym ze jadac temperatura silnika jest lekko ponad białym poziomem. Jak postoje w korkach to wskazowka wchodzi nawet do literki "o",ale w czasie jazdy spada niekiedy pod poziom prawidłowego nagrzania (czyli na białe pole pod napis normal). I pytanie czy to usterka czyjnika,układu chłodzenia czy poprostu w czasie jazdy wiatr chłodzi czujnik?
Silnik 1,1 50 km mono |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 12:14
|
|
|
Może otwarty termostat... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 12:25
|
|
|
Może otwarty termostat,,, a może czujnik popsuty,,, a może,,, zdejmij z czujnika przewód (jest jeden) i dotknij do masy - jak włączysz zapłon to wsakźnik polecie na MAX - znaczy sprawny, wymiana czujnika czy termostatu była opisywana na forum, nawed ja robiłem foto relacje z tego, w silniku 1,1 dobrze jest kłąść najwżyszy dostepny w sklepie termostat,,, czujnik powinien być takiego kolory jak obecny, a w twoim aucie jak pamiętam powinien być zielony. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 13:14
|
|
|
no to kolega JoeMix wyłożył wszystko jak krowie na rowie. pozostaje dodać:
Cytat: | Silnik 1,1 50 km mono | jak mono, to w profilu 1.1i/50KM |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 13:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | dobrze jest kłąść najwżyszy dostepny w sklepie termostat |
Najwyższy czyli o najwyższej temp. otwarcia?
O ile dobrze pamiętam to dla silnika 1.1i jest wg katalogów 88 i 92 stopnie ale czy te 4 stopnie różnicy są aż tak istotne? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 08:59
|
|
|
Cały zakres pola NORM to jest kilka (nawet nie 10) stopni różnicy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 22:25
|
|
|
Czujnik po podpieciu do masy na zapłonie pokazuje max na wskazowce,termostat to niewiem... przy jakiej temp ma sie otwierac? sprawdez w goracej wodzie. Kiedys podobny objaw mialem w mondeo,ale wtedy akurat wyjełem termostat całkiem bo sie nie otwierał. Na jakiej literce powinna byc wskazowka temperatury silnika? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 22:27
|
|
|
przy sprawnym czujniku i termostacie - idealnie w środku skali, między O i R |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 23:10
|
|
|
bidżej napisał/a: | idealnie w środku skali |
Ale (jeśli już temat był poruszony) to przy termostacie 88 czy 92 stopnie? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 08:09
|
|
|
triplex130 napisał/a: | przy jakiej temp ma sie otwierac? sprawdez w goracej wodzie | Rozumiem że zamontujesz go jakoś by niczego nie dotykał i wytworzysz ciśnienie takie jak panuje w układzie chłodzenia,,, o to tak sprawdzisz, jak chcesz go wrzucić do gorącej wody to o land zadu taki test,,, jedynie zbadasz czy się otwiera czy nie, ale nie określisz temperatury,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 09:29
|
|
|
Zaraz sklep otwieraja, kupie nowy wkoncu majatku nie kosztuje. A ten co mam otwiera sie juz przy okolo 60 stopniach.
/// Nowy termostat,ten sam problem. Nadal silnik niedogrzany. Teraz pytanie czy jak odpiełem styk czujnika temp. cieczy i dałem na zaplon przykładajac kabel do masy to sprawdziłem czy sprawna jest wstazowka czy czujnik? Moze jakos miernikiem da sie ten czujnik sprawdzic? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:01
|
|
|
Masz po prostu uwalony czujnik od wskazówki - czyli ten pod termostatem wkręcony w blok. Koszt nowego to ok 16-18 zł. Masz 1,1 to powinien być koloru zielonego. To nie silnik jest niedogrzany, tylko wskaźnik źle pokazuje. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:03
|
|
|
triplex130 napisał/a: | Teraz pytanie czy jak odpiełem styk czujnika temp. cieczy i dałem na zaplon przykładajac kabel do masy to sprawdziłem czy sprawna jest wstazowka czy czujnik? | Napisałem wczesniej że tak sprawdzisz wskaxnik, jak na nowym termostacie to samo to wymień czujnik jak jackrzec podpowiada, wykręcasz stary, wkręcasz nowy,,, max 3 minuty pod sklepem, wyleci troszkę płynu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 16:45
|
|
|
3 minuty i nadal to samo. A problem rozwiazał sie poprzez odłacenie na noc akumulatora. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 17:05
|
|
|
triplex130 napisał/a: | A problem rozwiazał sie poprzez odłacenie na noc akumulatora | Wskaźnik na deskę to prosty obwód analogowy, coś takiego jak zanik zasilania mu nie pomaga, on taki "reset" robi przy każdym wałczeniu zapłonu, czyli gdzieś miałeś zwarcie/przerwę i grzebiąc przy akumulatorze przypadkiem "naprawiłeś" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 18:09
|
|
|
bidżej napisał/a: | i nagle czujnik działa jak ta lala? coś niezłe bajki |
NOWY czujnik zachowywał sie tak jak stary. Morze rzeczywiście cos bylo przy aku. Tak czy inaczej juz działa i to nie bajka. |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 22:14
|
|
|
Podepnę się do tematu.
Jakiego koloru powinien być czujnik dla 1.4i ? |
|
|
|
|
mdab90
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:26
|
|
|
Podpinam się i ponawiam pytanie jakiego koloru powinien być czujnik do 1,4i 53KW 71KM???
[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 20:37 ]
JoeMix napisał/a: | .......zdejmij z czujnika przewód (jest jeden) i dotknij do masy - jak włączysz zapłon to wsakźnik polecie na MAX - znaczy sprawny...... |
Mam jeszcze takie pytanie co znaczy poleci na MAX u mnie poleciało sporo za kolor CZERWONY czy jest ok??? Czy ma lecieć tylko do MAX czyli RED kolor????
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|