| 
		[MK5] Wiatrak chłodnicy nie włączył się | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  20:04   [MK5] Wiatrak chłodnicy nie włączył się
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzisiaj, w krótkim korku w upalny dzień temperatura cieczy chłodzącej niebezpiecznie zbliżyła się do czerwonego pola. Wentylator chłodnicy zwyczajnie się nie włączył. Po krótkim postoju i wystygnięciu auta pojechałem dalej, wentylator pracował bez zarzutów. Sytuacja powtórzyła się już drugi raz  w ciągu paru dni, czyli zjawisko nie występuje zawsze, tylko sporadycznie.  Co wg was może być powodem? Termostat lubi się powiesić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  20:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Termostat jest tak zbudowany aby w raze awarji był cały czas otwarty. Raczej pompa wody, brak płynu?. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  20:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Płyn na odpowiednim poziomie, węże twarde więc ciśnienie w układzie jest. Może jest jakiś dodatkowy czujnik odpowiedzialny za włączenie wiatraka na chłodnicy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shyfx  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  21:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdz czy ci się szczotki w Wentylatorze Chłodnicy nie zawieszają. u mnie tak jest... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  21:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a może zdechł czujnik co idzie do kompa, komp nie załącza wentyla bo czujnik nie wskazuje wzrostu temperatury | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  21:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No tylko pytanie czy jesli to ten czujnik to możliwe jest żeby wentylator raz działał raz nie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  11:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Termostat w razie awarii cały czas otwarty - to jest ciekawa teoria, wskazująca że nie moze się on zaciąć w pozycji zamkniętej co nie jest prawdą, chyba że Ford w Mk5 bardzo poszedł tesznicznie do przoedu jeśli chodzi o termostat,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Techno 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: jurek 
                  Wiek: 84  Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  15:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kiedy następnym razem wskaźnik zbliży się do czerwonego pola to zatrzymaj samochód i sprawdź różnice temperatur na wężach oraz chłodnicę góra, dół. Powinno ci to pomóc czy brać pod uwagę pompę, termostat ewentualnie czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora | 
             
						
				_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  19:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No po kolejnym dniu mogę stwierdzić że to raczej wentylator. gdy sie nie włączy wystarczy nim zakręcić, ruszyć mocniej i się załącza. Wtedy podwyższona temperatura silnika spada do normalnej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  20:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wiatrak powinien chodzić luźno i delikatnie sam z siebie. jest tak ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  20:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak oczywiscie jest, tylko czasami trzeba go zwyczajnie poruszyć żeby silnik elektryczny zaczał kręcić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shyfx  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  23:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Więc to samo co u mnie, wystarczy go stuknąć i zacznie działać     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lip 2010,  07:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Albo gdzieś coś nie łączy albo silnik do wymiany,,, jak rozbieralny to warto zerknąć na szczotki,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lip 2010,  14:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może WD40 na początek ? żeby przeczyścić     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lip 2010,  15:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No cóż, tonący brzytwy się chwyta:) jak bedzie wolna chwila to faktycznie przyjrze sie problemowi, może chociaż na jakis czas uchroni mnie to przed zakupem nowego czyt. innego;) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubaotcz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lip 2010,  01:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zalałem silknik wentylatora WD40 i cudem odżył:) póki co pracuje bez zarzutu na obu biegach, włącza się razem z klimą, czyli problem na dzień dzisiejszy ustał. Dziękuję wszystkim za pomoc:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lip 2010,  04:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Problem ustanie jak wymienisz silnik a przynajmniej go rozbierzesz jak się da i skontrolujesz, bo te zazwyczaj pracują na sucho, jak WD40 "się skończy" to się może znowu zatrzymać w nieodpowiednim momencie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |