| 
		[MK3] Wpływ reduktora/ parownika na spalanie? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 dr_Henio  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2010,  15:34   [MK3] Wpływ reduktora/ parownika na spalanie?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Niedawno usłyszałem ze parowniki jednej firmy generują większe spalanie od parowników każdej innej firmy produkującej parowniki. Czy to prawda?
 
 
Przeglądając internet znalazłem tylko informacje o różnych parownikach względem mocy silnika 100-220KM. Czy zakładając parownik większy do słabszego silnika uzyskamy większe spalanie? | 
             
						
				_________________
  
 
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010,  13:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  07:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dr_Henio napisał/a: | 	 		  | parowniki jednej firmy generują większe spalanie od parowników każdej innej firmy | 	  Ciekawe,,, a jakiej firmy? ale nie sądzę, to raczej kwestia regulacji,,, 	  | dr_Henio napisał/a: | 	 		  | Czy zakładając parownik większy do słabszego silnika uzyskamy większe spalanie? | 	  Wydaje mi się że nie, chyba że parownik nie będzie miał wąską regulacje, ale wtedy zaleje nam silnik gazem,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  10:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To raczej stan membran i czystość parownika ma większe znaczenie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dr_Henio  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Usłyszałem coś takiego o LOVATO. jestem po zmianie parownika. 
 
Mam aktualnie LOVATO RGE 092/090. Kiedy mi go zmieniali odkręcili stary przykrecili nowy. Pokręcili trochę śrubą na wężu, szybka analiza spalin i koniec.
 
 
Spalanie 11-16 L (troszkę dużo)
 
 
W sieci znalazłem opis na regulacje cisnienia. 
 
...Powinno byc wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odlaczasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podlaczasz do reduktora wezyk ktory zanurzasz w jakims zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze. 
 
Teraz regulujesz srubą czułości (jakaś mała żołta,dostęp tylko śrubokrętem) tak, aby z wezyka wydostawaly sie pojedyncze bąbelki
 
 
Czy słyszeliście o czymś takim? Czy to standard? | 
             
						
				_________________
  
 
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2010,  17:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Lovato to solidna firemka, pod warunkiem że parownik jest oryginalny to nie widzę przeciw skazań, powinien ładnie pracować, może spróbuj u innego gaziora ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lip 2010,  07:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam reduktor tej firmy z nie wiadomo jakim przebiegiem, i stawiam że nie był regenerowany, czyli ma jakieś 10 lat,,, ostatnio na 350km w zbiornik wcisnęli mi 24l LPG,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zdaszek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Stasiek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2010,  14:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to bardzo ładnie...
 
Skoro spala Ci mniej niż 7litrów gazu na 100 to na benzynie jest pewno jescze lepiej.
 
Sam się zastanawiam nad instalacją, bo moja w cyklu mieszanym spala 9,5l benzyny     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2010,  20:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dr_Henio napisał/a: | 	 		  
 
 
W sieci znalazłem opis na regulacje cisnienia. 
 
...Powinno byc wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odlaczasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podlaczasz do reduktora wezyk ktory zanurzasz w jakims zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze. 
 
Teraz regulujesz srubą czułości (jakaś mała żołta,dostęp tylko śrubokrętem) tak, aby z wezyka wydostawaly sie pojedyncze bąbelki
 
 
Czy słyszeliście o czymś takim? Czy to standard? | 	  
 
Nie czytaj takich bzdur. Ludzie próbują oszczędzać i robią coś sami. A tak na prawdę uzyskują odwrotny efekt. 
 
 
Co się samemu zrobić to się robi ale ustawić gazu samemu się nie da. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2010,  23:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na gazie nie wolno oszczędzać,,, bo jak nam pali 8l to jest dobrze, jak skręcimy instalacje to będzie palić 6l ale przy okazji wypalać zawory ze silnik szybko wyzionie ducha,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomQ  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 63  Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Gru 2010,  19:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | ...ze silnik szybko wyzionie ducha,,, | 	  
 
Jednym słowem zmieni orientację konsumencką. 
 
Konsumpcja paliwa zmieni się w konsumpcje metalu, 
 
czyli kanibalizm w czystej postaci, bo auto    
 
 
Mówiąc prościej - wpierdzieli sam siebie      | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam,
 
TomQ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |