| 
		[MK3] Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Filek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Laser 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  07:33   [MK3] Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika z xr2i. Stałem sie szczęśliwym posiadaczem lekko rozbitego xr2 i mam zamiar przełożyć silnik do mojej fiestki. Oczywiście cała instalacje z pełna elektryka. Zwracam sie z uprzejma prośba o porady do kolegów z forum. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2010,  18:56, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  08:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               problemow moze być mnóstwo.
 
 
W moim przypadku:
 
- uszkodzona instalacja silnika
 
- uszkodzony pin sterownika
 
- brak obrotów jałowych
 
- skrzywiony wydech i tłukł się o miskę
 
- wycieki oleju z silnika
 
- brak możliwości odpalenia z powodu immobilisera, a instalacja była bez
 
- cieknąca chłodnica
 
- nie załączanie się wentylatora chłodnicy, ale to była wina termowyłącznika z innym gniazdem niż wtyczka w instalacji
 
- uszkodzony przepływomierz | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  08:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | BerciQ napisał/a: | 	 		  | - uszkodzony przepływomierz | 	  
 
xr2i nie ma przepływomierza | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  08:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to nie wiem. W moim przypadku był przy 16V | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilocha1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: KamiL 
                  Wiek: 36  Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  08:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | problemow whoooy a pieniedzy zato malo ;D | 
             
						
				_________________ cyyyklon
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Filek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Laser 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  08:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  Silnik odpala wszystko jest ok poza uszczelka pod głowica: ( przepływomierz jest. Jest to chyba silnik 1, 8 16 v największym dylematem jest narazi e ta uszczelka, ale koszt samej uszczelki nie jest wysoki ok 90 zł tylko czy głowica Bedzie ok.Przeszłość xr2 nie jest mi znana dokładnie podobno stało 2 lata | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  09:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Filek napisał/a: | 	 		  | :) Silnik odpala wszystko jest ok poza uszczelka pod głowica: ( przepływomierz jest. Jest to chyba silnik 1, 8 16 v największym dylematem jest narazi e ta uszczelka, ale koszt samej uszczelki nie jest wysoki ok 90 zł tylko czy głowica Bedzie ok.Przeszłość xr2 nie jest mi znana dokładnie podobno stało 2 lata | 	  
 
 
uszczelka, uszczelką, ale głowicę wypadało by dać do planowania bo mogła się już przez czas pokrzywić. A na deklu silnika pisze ci DOHC ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Filek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Laser 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  09:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak DOHC | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  09:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               musisz jeszcze przełożyć pompę paliwa, w podpisie masz 1,3 na gaźniku wiec nawet przekładka całego baku wchodzi w grę, warto przełożyć zawieszenie, hamulce.
 
Problem może się również pojawić przy spinaniu wiązek kabinowej z silnikowa. Ale wszelakie tematy były poruszane na forum wystarczy poszukac tematów "SWAP" | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez luki 24 Lis 2010,  09:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  09:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Filek, to możesz mieć 1.6 16V , 1.8 16V.
 
 
Jak faktycznie XR2i to 1.8 16V 130KM
 
 
ale możesz też mieć jakiegoś cywilka swapowanego na DOHC i ze zmienionymi zderzakami itd.
 
Po numerze VIN ci to mogą sprawdzić. Na forum jest dział do tego, to się wszystko wyjaśni   
 
 
A problemy j.w. 
 
 
[ Dodano: Sro Lis 24, 2010 09:16 ]
 
 	  | luki86 napisał/a: | 	 		  | musisz jeszcze przełożyć pompę paliwa, w podpisie masz 1,3 na gaźniku wiec nawet przekładka całego baku wchodzi w grę, warto przełożyć zawieszenie, hamulce | 	  
 
 
to tak, ale pyta o problemy       | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Filek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Laser 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  09:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zadaje sobie sprawę z wszystkich tych problemów i tu powstaje pytanie czy warto to zrobić?
 
Z mechanika sobie poradzę, jako jeden z 3 synów mechanika: P i tez jakoby mechanikiem z elektryka myślę ze nie będzie problemów jak cała instalacje przełożę z tamtej xr2. Ciężko powiedzieć czy tamten samochód nie był jakąś przekładką ma on szeroki zderzak i nakładki na progach nadkolach niestety przód jest rozbity po spotkaniu z wózkiem widłowym samochód był cały tylko na placu ktoś pod wpływem najechał na niego myślę ze za 400 zł opłacało się kupić ten samochód.VIN będę miał dopiero wieczorkiem jak wrócę do domu.Z tego, co wiem to w Hiszpanii był wyprodukowany. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  10:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               warto, nie warto. Pytanie musisz sam sobie zadać. Ile chcesz trzymać Fiestę czy chcesz jeździć ekonomicznie (choć 1.3 to z 8 Ci chyba łyka) czy dynamicznie. 
 
 
1.8 16V 130KM mnie pali 10-10,5 w mieście a na trasie zszedłem do 6.3 L/100KM. Ale po przesiadce z 1.1i jazda jest nie porównywalna.
 
 
To że ma zderzaki i nadkładki nie świadczy to o autentycznym XR2i. To można bez problemu założyć czy zmienić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  23:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               swapuj swapuj    jak masz  całą fieste dawce to nie będzie problemu... robota bajka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2010,  23:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jesli fabryczna xrka to cała instalacje elektryczną przełoz będzie prosciej
 
tylko przed montazem obejzyj cała i napraw wszelkie uszkodzenia
 
 usun alarm ktory zapewne jest dodatkowe przewody audio itp | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Filek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Laser 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Łodygowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lis 2010,  06:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety pogoda nie dopisuje      Operacja przesunieta prawdopodobnie na wiosne . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |