Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 9 Paź 2011, 23:50 |
[MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :)) |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 00:02 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
1. NICK: vegetagt
2. IMIĘ: Adam
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Trudno powiedzieć, nie żadnego dodatkowego wyposażenia prócz zegarka kwarcowego w konsoli srodkowej
5. ROCZNIK: MK2 '87
6. SILNIK: 2.0 16v 136KM
7. OPIS AUTA:
Autko dostało się w moje ( a raczej babci ) posiadanie ok 2001 roku. Przyjechało z dojczlandów do polski w 1990r.
Po zakupie było w stanie dobrym - poprzedni własciciel ( znajomy ) robił wszystkie czynności serwisowe na bieżąco. Wiadomo mi o dwóch kolizjach - raz pan niezauważył samochodu i wjechal mu w prawy tył a drugi raz pies wyskoczyl pod autko w wyniku czego pas przedni został ładnie pogięty . Prawdopodobnie jeszcze jakaś większa stłuczka była z przodu, gdyż część maski ma inny odcień czerwieni ( a moze to tylko od słonca się odbarwiło, heh? )
U mnie autko praktycznie stało od 2001 roku. Używane odświętnie( a w sumie to w ogole). Najpierw Fiesta była samochodem zastępczym( w ramach zmiany auta rodziców ) a potem jej jedyną trasą było ~30 km - na przegląd i spowrotem do garażu.
Obecnie autko ładnie daje rade i pali 9,1l/100km w miescie. Po przejechanych ~ 500 km nie widać, by jakoś mocno ubywało oleju.
Co do tematowego "kawałka podłogi", to cytując: Żółwia (wypowiedz o mk1)
Cytat: |
"Co do wyciszania podłogi to żeby jąwyciszać trzeba najpierw takową posiadać , a ty takowej nie posiadasz więc pytanie powinno brzmieć: " Co zrobić aby miećpodłogę w mk1 ? " . |
I śmiem twierdzić, że mam większość podłogi w MK2 ) Rdze widać w ~7 miejsach, w 1 jest dziura na wylot - do zrobienia jak będe miał dłuzsze wolne, 2 dziury powstaly gdy rdze zdzieralem, reszta ładnie zeszła i została potraktowana paroma magicznymi miksturami i zamalowana Problem braku podłogi w bagazniku ( spowodowany wodą wlewającą się przez pęknięcie szpachli ) wraz z gnijącymi nadkolami tylnimi został rozwiązany pod koniec wakacji '08
Edycja 30.11.11
Troche się pozmieniało, to zaktualizuje plany
Tak patrząc na powyższe wypociny, to jestem ciekaw przez które pęknięcie w szpachli mi ta woda do bagaznika leciala I z tym olejem też nietrafiona sprawa, bo dość szybko zaczął potem znikać
Edycja 16.04.12
Właściciel cały czas zadowolny z silnika, chociaż mu troche mało - ale tak jest zawsze .
Spalanie zimowo-pesymistyczne w okolicach 10,2-10,5l/100km. Czyli niczym 1.1
Autem da sie jechać, nawet w miare dynamicznie mając <2l benzyny w baku, mimo że pochodzi on z gaźnikowca. Hardkorowych kangurów brak, uczucie braku benzyny jest raczej bliższe uczuciu kończącego się LPG przy instalacji 1 generacji.
Przemyślenia poswapowe, gdy emocje już opadły ;-):
filozoficzne:
- najlepiej odrazu zapakować najmocniejszą jednostke
techniczne:
- anglicy używali metalowego kolektora, bo do demontażu takowego nie trzeba silnika z łapy zdejmować. Plastik od escorta mieści się na styk z przekładnią, pewnie przy strzale ze sprzęgła spotyka się z nią. Plastik od mondeo może nie wejść, bo względem escortowego jest bardziej wysunięty w strone grodzi. <<<--- nie mieści się na styk, byłem na kanale i patrzyłem jak to wygląda. Trzeba aluminiowy zamontować.
- anglicy używali wąskich kół do pompy wody, wału i alternatora, bo np jest problem z wyjęciem tego pierwszego, gdy silnik siedzi w aucie. Pewnie trzeba będzie jak wyżej - albo silnik out z łapy, albo szarpać całym, by jakoś koło się przeslizgnęło. <<<--- przecież można cały układ napędowy z łap zdjąć i przesunąć w strone kierowcy - zyska się z 2-3cm i pewnie starczy
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- białe kierunki z przodu,
- przedni zderzak od XRki ( któryś z poprzednich włascicieli )
- zmiana powyższego na cywilny z racji spotkania z podłożem i moimi kołami ;P
- zderzak tył xr2
- rdza częsciowo out, czyli na samym początku prawie auto dostało reperaturki tylnych nadkoli
- orginalna półka do bagażnika
- konsola środkowa zidentyfikowana jako emkajedynkowa
- szersze oponki na niekoniecznie aluminiowych felgach - 185/60/13 na stalówkach od mk3
- wymiana pasa przedniego i nadkoli przednich.
b. mechaniczne:
- wymiana cylinderków (eksploatacja)
- swap na zeteca 1.6 16v z escorta mk7 ( a w planach był wpisany zetec 1,25 ).
- zaczepiscie duża chłodnica od powyższego escorta
- zawieszenie jamex -30
- hamulce przednie z wersji xr2
- przód amortyzatory kayaba
- nowe częsci eksploatacyjne zawieszenia, sworznie, końcowki drążków, wahacze tył, tulejki przód.
- nowa uszczelka miski oleju ( elring )
- wymiana przedniego lożyska(optimal ) wraz z piastą(ruville)
- wymiana kompletu tarcz w powodu zwichrowania się starej tarczy. Zmiana z maxis parts(marka autolandu) na mikody.
- dzięki dwóm powyższym punktom przestało bić przy hamowaniu. Prawdopodobnie piasta była przyczyną krzywienia się tarcz.
- wymiana elastycznych przewodów hamulcowych oraz większości miedzianych
- dolot 1.8 rkc
- wałki rozrządu 2.0
- przepływka 2.0
- elektryka silnika mondeo 1.6
c. audio:
- sony cd/mp3 + hertz dcx100 + jakieś większe głośniki na tył z mitsubishi carismy. Już troche lepiej z basem
d. inne:
- prace blacharskie o podłożu innym niż wizualne, czyli regeneracja blachy wokoł kielicha, poprawienie podłogi póki dziurki małe.
- poprawienie konserwacji podłogi przed zimą.
- odnalezienie niemieckiego dowodu rejestracyjnego, fiesta jest po dziadku z '37
- nowe podłużnice, wytępienie rdzy w parunastu miejscach.
- usunięcie częsci escortowej wiązki, lecz nadal do ideału dużo brakuje.
- usunięcie rdzy w innych miejsach niż w powyzszych punktach i nowe tylne podłużnice
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE ( w sumie część z tego to bardziej pobozne życzenia )
a. wizualne:
- pakiet xr2, bo mam i aż szkoda by bylo go nie wykorzystać
- jak nie wyhacze alufelg na lato, to psiknięcie w stalówkach rantu na biały/srebrny a wnętrzna na czarno.
- malowanie progów/błotników/pasa przedniego w jakiś odcień czerwonego
b. mechaniczne:
- leży głowica od zeteca 2.0, więc trzeba by to prędzej czy później zamontować. <<<--- leży słupek 2.0, ale nadal marze o turbo i robieniu PSSSSSSSST
- pompa hamulcowa nówka w specyfikacji xr2
- przekładnia kierownicza nówka
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- poliuretan na drążki reakcyjne
- stab tylny od xr2
d. inne:
- troche luksusu, czyli podgrzewane lusterka i elektryczne szyby
- blacharka po raz miejmy nadzieje ostatni: mocowanie wahacza, podłoga bagażnika, pas tylny, narożniki podłogi przód, nadkole tył + kielich tył.
- szpachla po raz pięćdziesiątypiąty na słupek c, tym razem bardziej profi niz ostatnio.
- customowy układ chłodzenia
- ogarnięcie nadmiaru kabli.
10. FOTKI AUTA
|
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 00:10
|
|
|
to jak na taki maly silnik to ma duże spalanie |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 00:12
|
|
|
gaźnik, zawory regulowane wieki temu ( ale nie klekoczą ), krótki dystans ( 2km ) i średnio 3 osoby. Może dlatego 9,1 |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 00:17
|
|
|
Spalanie to można oceniać po tym ile spaliła na np 1000km i średnią wyciągnąć, a nie na krótkich odcinkach, bo wtedy nie wyjdzie obiektywne spalanie Moje 1.0 paliło około 5l ... za to nadrabiało olejem
Pozdro |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 18:42
|
|
|
Fiesta dostala boczki w drzwiach z lepszej wersji wyposazeniowej, wygłuszenie maski silnika, cywilny zderzak oraz zostaly zaspawane dziury w podłodze
[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 13:20 ]
wreszcie
przed:
po:
Z mniejszych ciekawostek:
- centralny zamek
- zderzak tył od xr2 |
|
|
|
|
Małgorza
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Owca :)
Wiek: 36 Dołączyła: 17 Wrz 2006 Posty: 163 Skąd: niby Olsztyn
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 22:52
|
|
|
U kolegi widzę jakieś nowości - oby tak dalej ;-)
(podbijam, żeby inni też mieli szansę zobaczyć ). |
_________________ Frakcja warmińsko-mazurska zaprasza
"(...)W tym miejscu opowieści owce zwykle pochylały głowy. One też chciałyby zwiedzić Europę, bo wyobrażały sobie, że jest to olbrzymia łąka pełna jabłonek." |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 01:52
|
|
|
Powolutku, ale do przodu I to jest najważniejsze |
|
|
|
|
Bad_Boy__Zabrze
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adrian
Wiek: 38 Dołączył: 25 Gru 2005 Posty: 81 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 14:29
|
|
|
vegetagt napisał/a: | cywilny zderzak |
vegetagt napisał/a: | zderzak tył od xr2 | Coś nie widzę konsekwencji w działaniu... Przód zmieniłeś na cywilny, a tył zmieniasz na XR-kowy? :yyy: |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 14:49
|
|
|
przedni był połamany i pewnego razu spadł wprost pod koła. Jak znajde w przystępnej cenie to powróci |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 14:54
|
|
|
vegetagt napisał/a: | przedni był połamany i pewnego razu spadł wprost pod koła. | Aaa, no to rozumiem, ale trzeba było to napisać, nie czepiałbym się |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
11kuba11
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 15:30
|
|
|
ładne tarcze takie wyntylowane w mk2 powinny Ci nieźle służyć
pozdr i powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 20:12
|
|
|
vegetagt, Kolego powiedz mi lepiej jak zamontowałeś boczki w swoich drzwiach bo moje jakoś średnio pasowały... chodzi mi głównie o część górną |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 21:41
|
|
|
z uzyciem wiertarki
Zrobilem dodatkową dziure na górze przy lusterku, a z drugiej trzyma się na ryglu. Nie jest to rozwiązanie doskonałe, ale jak będzie cieplej będe kombinował.
[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 16:24 ]
Wymienione/działa:
-kierownica od XRki
-nowe przednie amortyzatory
-2 głośniki do tyłu - jako-tako gra
-pozbycie się z drzwi mocowań od starej tapicerki - jest ciszej, bo tamte metalowe elementy dość często wpadały w rezonans.
W kolejce/zaczęte prace:
-misterna próba uratowania obudowy zegarów masą kleju - zobaczymy, co wyjdzie.
-zlokalizowanie przyczyn bicia na kierownicy przy hamowaniu z ok ~70-80. Przy innych nie bije
-ciągła walka ze spalaniem 10l/100km
-zlokalizowany mega-luz na lewym przegubie. ( przyczyna bicia? )
Czekam na:
-padnięcie skrzyni biegów, bo odstawia fochy w zależnosci od dnia. Raz biegi wchodzą ładnie, raz sie potrafią się blokować.
Marzy mi sie:
-nowy pas przedni + błotniki.
-mocniejszy LUB oszczędniejszy silnik. ( mocniejszy + gaz? )
Co odkryłem:
- troche szpachli na błotniku
- inna grubość blachy w drzwiach lewych i prawych |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 13 Lip 2010, 14:45
|
|
|
vegetagt, grunt że do przodu
vegetagt napisał/a: | zlokalizowanie przyczyn bicia na kierownicy przy hamowaniu z ok ~70-80 |
opowiadaj bo ma podobny problem
vegetagt napisał/a: | Co odkryłem:
- troche szpachli na błotniku |
norma po tylu latach jak ostatnio ciłem dafffce to cały czas szpachlą dostawałem po oczach nawet nie chce myśleć co jest u mnie |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Gru 2010, 15:53
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | vegetagt napisał/a:
zlokalizowanie przyczyn bicia na kierownicy przy hamowaniu z ok ~70-80
opowiadaj bo ma podobny problem |
oj, dawno to bylo
dokładnie nie namierzylem, ale wygląda na krzywą flansze piasty/piaste(?).
Tarcze przekładałem stronami i na chwile sie poprawilo, ale po mocniejszym depnięciu znowu biło.
Ogólnie fiesta ma nowego braciszka( http://szczury.biz/kadetem_tera/2.jpg ) od jakiegoś czasu i w zime ma wolne
Ale tak zeby sie przypomnieć, to dziś miała rundke po osiedlu, by pochodzila troche
Miło się na letnich oponkach lata
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Gru 2010, 16:12
|
|
|
bardzo ładnie ale o 1.25 lepiej zapomnij |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Gru 2010, 14:47
|
|
|
GSI były też 5-cio drzwiowe |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Gru 2010, 15:18
|
|
|
mało ich, ale były |
|
|
|
|
tajmus
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 30 Gru 2010, 15:28
|
|
|
cala zima pod chmurka i sniegiem czy garage?? |
|
|
|
|
|