Przesunięty przez: PumaRST 13 Sty 2013, 21:56 |
[MK5] Fiesta SPORT MK5 1.6 16V by modell1 |
Autor |
Wiadomość |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 6 Sie 2018, 21:22
|
|
|
PumaRST napisał/a: | dobrze ale niech poda wiecej detali, chętnie sie dowiem |
Najlepsze biegi jakie kiedykolwiek wyprodukował Ford były w Fieście mk3 rs1800/futura - 2,86 1,91 1,41 1,11 0,88 - długie 1, 2 i krótkie 3, 4, 5. Główne 3,82 przy tym zestawieniu też dawało rade i było dość krótkie.
W kolejnych generacjach skrzyń było już tylko gorzej ale w Pumie 1,7 są praktycznie identyczne biegi jak w RS1800 - praktycznie bo 1 bieg jest krótszy o około 9% (3,15 vs 2,86), a reszta jest bez zmian. Główne było takie same - 3,82.
Fabrycznie MK5 Sport ma 1 i 2 bieg taki sam jak Puma 1,7 ale 3, 4 i 5 ma dłuższe. W dodatku ma krótkie przełożenie główne 4,25 i finalnie wychodzi nam mix 1, 2 krótkie i 3, 4 i 5 długie - słaba opcja.
Hybryda będzie polegać na wymianie głównego z Pumy 1,7 na krótkie 4,25 z Sporta i ew jeśli Marcin będzie chciał damy 5 bieg (dłuższy) z sporta na trasę. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 6 Sie 2018, 22:11
|
|
|
W sumie masz rację, choć mi chodziło o sam dyfer bo z biegami już nie pamiętam za specjalnie - człowiek już stary także musisz wybaczyć
Futro miało 4,06 dyfer tak na marginesie ten sam co xr2i 8v. a 1 bieg w pumie jest ten sam co w skrzyniach pod 8v |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 6 Sie 2018, 23:21
|
|
|
PumaRST napisał/a: | W sumie masz rację, choć mi chodziło o sam dyfer bo z biegami już nie pamiętam za specjalnie - człowiek już stary także musisz wybaczyć
Futro miało 4,06 dyfer tak na marginesie ten sam co xr2i 8v. a 1 bieg w pumie jest ten sam co w skrzyniach pod 8v |
Futro 16v to ta sama skrzynia co w RS1800, a więc 3,82. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Sie 2018, 16:46
|
|
|
bobson napisał/a: | Futro 16v to ta sama skrzynia co w RS1800, a więc 3,82. |
te same biegi ale dyfer 4,06 no ale niech ci będzie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 9 Sie 2018, 07:37
|
|
|
PumaRST napisał/a: | bobson napisał/a: | Futro 16v to ta sama skrzynia co w RS1800, a więc 3,82. |
te same biegi ale dyfer 4,06 no ale niech ci będzie |
Oczywiście, niech mi będzie.
Ty posiłkujesz się danymi z tabelek z neta, ja rozebrałem z 5 takich skrzyń i liczyłem zęby... |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Sie 2018, 17:15
|
|
|
bobson napisał/a: | Ty posiłkujesz się danymi z tabelek z neta, ja rozebrałem z 5 takich skrzyń i liczyłem zęby... |
Skoro tak twierdzisz wyluzuj chłopie Bawcie się dobrze a ja kibicuje by skrzynia spełniła oczekiwania właściciela |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10 Sie 2018, 09:40
|
|
|
PumaRST napisał/a: |
Jaki ma to związek z moim pytaniem odnośnie silnika ?? Po drugie po co jak jeśli jest seria to tam siedzi najkrótszy jaki był w IB5. |
Już przy pierwszej Twojej odpowiedzi to Ty się napiełeś i pasowało już wtedy napisać Ci wyluzuj...
Lubię konstruktywną rozmowę ale nie lubię powielania urban legen (a taką legendą jest 4,06 w futrze).
Ostatnio wywiozłem 250kg+ złomu po ib5-tkach więc najprościej w świecie piszę o faktach a nie danych z tabelek w necie.
Wpadnij na zlot jesienny to pogadamy przy piwku
EOT bo zaśmieciliśmy temat Marcinowi |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 10 Sie 2018, 13:46
|
|
|
Andrzej ja wiem że, zjadłeś wszystkie zęby z IB5 i połamałeś wszystkie ściągacze jakie miałeś przy piątym biegu, ale trochę szacunku dla jednostki. Fajnie że, taki dinozaur jak Puma jeszcze żyje i tu zagląda od czasu do czasu, jakby nie było to człowiek legenda i to nie w kontekście wydymanych forumowiczów na zakupach . |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 10 Sie 2018, 18:31
|
|
|
Pazik, a dziękuję miłe to co piszesz
Drogi Andrzeju ja w pełni szanuję twoją wiedzę i czas spędzony na przerabianiu sprawnych skrzyń na złom i dzięki temu zdobywając wiedzę. Ale niestety nie bierzesz poprawki na kilka drobiazgów:
1) może trafiałeś na skrzynie z "s",
2) może ja trafiałem na skrzynie "cholera wie z czego"
3) ja jednak w swoich czasach operowałem na +/- 10 letnich autach których było zdecydowanie wiecej przez co miałem większy dostęp do gratów na pewno z danego modelu,
4) w moich czasach coś takiego jak "Tabelka Internetowa" nie istniała - więc na tym nie opieram swoich pozostałości wiedzowych
Jeśli już przytaczasz ten cytat jako argument w rozmowie, a gdzie ja ciebie zaatakowałem w tej wypowiedzi ?? Zasadniczo miałem rację bo siedzi w tej skrzyni najkrótsze główne o którym miałem prawo wiedzieć. Wystarczyło napisać że IB5 jest nadal w produkcji i w MK7 było krócej - posypałbym łysy łeb popiołem i stulił uszy po sobie - bo tego nie wiem. A zamiast tego dostałem taką odpowiedź - miła i rzeczowa była bardzo
bobson napisał/a: | Mało wiesz o IB5. |
Co do piwka - nie używam a zlot kto wie jakby był gdzieś blisko nie wykluczam takiej opcji bo mi to chodzi po łbie już od jakiegoś czasu.
Tak czy inaczej, fajnie że dłubiecie dalej a ja od czasu do czasu z przyjemnością poświęcam 15-20 min na poczytanie o tym co nowego tu i ówdzie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 10 Sie 2018, 20:49
|
|
|
Miałem okazję osobiście Cię poznać. Odbierałeś kiedyś w Kielcach seryjne sprężyny z mojej Fiesty. Zresztą od samego początku śledziłem Twój temat z Fiestą i byłem jej wiernym fanem. Kibicowałem Ci na Motokopytku.
Andrzeju nie denerwuj się! Tylko wbij jedynkę, puść sprzęgło i napieraj na ścianę, nie pisz mi PW, tylko weź na klatę to, że zachowałeś się jak kretyn. Przeanalizuj swoje wypowiedzi. Trochę pokory stary. Zachowujesz się co najmniej tak, jakby sam Ford konsultował z Tobą projekty skrzyń biegów do Fiest. W tamtych latach poskładanie zetora Turbo to tak jakbyś teraz zrobił do Fiesty DSG. Przypominam, że wtedy nie było setki filmów na YT jak to zrobić i trzeba było wyłożyć trochę inne bilety NBP niż obecnie.
Może tu nie ma kolorowych nicków, jak u was na Ford-techu, ale Puma przecierał szlaki z fiestą i nietylko z Fordami, gdzie Ty jeszcze nawet nie wiedziałeś jak się otwiera maskę w aucie na kursie nauki jazdy. To były zupełnie inne czasy FKP o których albo nie masz pojęcia, albo Twoja pycha zrobiła Ci w głowie niezły r o z p i e r d o l i tego nie pamiętasz. Możesz się na mnie obrazić, masz moje pozwolenie |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 11 Sie 2018, 10:39
|
|
|
Panowie luzik z tematu sporta zrobił się zadziorny wątek.
Dla odskoczni coś innego
Ps.
Ja czekam cierpliwie za skrzynią opiszę moje odczucia
Bobson mi nie raz pomógł z autem i dla niego wielki dzieki.
Praktycznie na tym forum zostało parę osób co są w stanie coś podpowiedzieć pomóc itp.
Puma miło że tu jeszcze zaglądasz |
_________________
|
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 12 Sie 2018, 21:55
|
|
|
pazik odstaw butapren .... serio |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sie 2018, 00:13
|
|
|
Koniec z wycieczkami osobistymi. Każda kolejna będzie nagradzana wstążką. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 15 Sie 2018, 14:52
|
|
|
Urodzinowy serwis
|
_________________
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 1 Wrz 2018, 21:03
|
|
|
Nabytek do sporta prosto z Złotowa
|
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Wrz 2018, 21:32
|
|
|
Jeden lać? Chcesz tył dociążyć? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 1 Wrz 2018, 22:20
|
|
|
Jeden dostał się na sesje fot. Bliźniak w garażu |
_________________
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 3 Wrz 2018, 16:58
|
|
|
Opony na samochodzie
Dokładnie na felgach
Teraz testy
|
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Wrz 2018, 22:32
|
|
|
modell1 napisał/a: | Teraz testy |
hmmm.. to kiedy mogę przyjechać |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 5 Wrz 2018, 12:51
|
|
|
Niech Ci służą Pamiętaj tylko, że taki super miękki slick zużywa się dużo szybciej niż standardowa opona
Testowałeś już jakieś starty? Wyczułeś poprawę? W sumie na tej oponie prędzej śliźnie się chyba sprzęgło |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
|