Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dlawienie, mk4, zetec

[MK4] dławienie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2010, 15:57   [MK4] dławienie na zimnym silniku

Witam wszystkich. Krótko i treściwie:

PROBLEM
Auto (Fiesta 1.25 ZETEC '98) na zimnym silniku łatwo zdusić. Dławi się przy dodawaniu gazu. Po nagrzaniu silnika jest lepiej ale też odczuwa się lekkie "zawahanie" silnika po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Ponadto niepokój budzi wysokie spalanie, niemniej nie mam doświadczenia z tym autem i nie jestem pewien, czy powinno być niższe.

ODCZYTY Z OBD2
Podpiąłem to zwierze do komputera i oto co budzi moje wątpliwości:
- long term fuel trim na poziomie +25%, czyli konieczność znacznego wzbogacenia mieszanki ponad mapę fabryczną
- czujnik położenia przepustnicy podaje odczyty w zakresie 16,9 - 95%. Nie wiem jaki jest prawidłowy zakres - nie mam innego auta by to porównać i nie mogę nigdzie dokopać się do tych informacji
- czujnik temperatury płynu (który w pierwszym momencie podejrzewałem) oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza dają wiarygodne wyniki

WSTĘPNE DIAGNOZY
Podejrzewam następujące przyczyny:
- fałszywe powietrze (faktyczny przepływ powietrza większy niż wskazywany przez przepływkę, stąd z punktu widzenia komputera konieczność znacznego wzbogacania w stosunku do normy)
- walnięty lub wymagający czyszczenia przepływomierz (uzasadnienie j.w.)
- uszkodzony CPP (widać, że coś było przy nim majstrowane, nie schodzi do 0 przy puszczonym pedale. Z drugiej strony nie wiem czy ma to znaczenie i czy dałoby takie objawy jak opisuję)

Czy ktoś miał do czynienia z podobnym problemem i może coś podpowiedzieć? Byłbym również wdzięczny za parametry referencyjne pracy sprawnego silnika. Zwłaszcza przepływ powietrza na biegu jałowym i zakres odczytów CPP bym mógł to porównać z tym co widzę u siebie.