|
[MK3] Szarpie na niskich biegach |
Autor |
Wiadomość |
avkoos [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 13:20 [MK3] Szarpie na niskich biegach
|
|
|
Witam serdecznie.
Mam dość dziwny problem z gazem w mojej Fieście. Po dość szybkiej jeździe zaczęły się problemy, tzn jadąc na gazie na 1 lub 2 biegu całe auto szarpie. Trzeba bardzo delikatnie ruszyc, wtedy jedzie normalnie (można zapomnieć o ruszaniu pod górkę). Co ciekawe, na 3 i wyższych biegach problem znika niezależnie od przyciśniętego gazu!
Ma ktoś jakiś pomysł? Zależy mi żeby nie wydać zbyt dużo pieniędzy... (eh te życie studenckie). |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 14:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 15:16
|
|
|
jest to na zimnym czy ciepłym silniku ? jaka temp na zewnątrz ? no i albo masz złe obroty na luzie ustawione, albo na zaworku głównym co to bym oczywiście obstawiał. Jak sam regulowałem gaz i przykręciłem bardziej ten zawór to na wolnych był ok (na luzie) natomiast jak dalem gaz to się dławił bo zbyt uboga mieszanka (dużo powietrza, mało gazu).
Kręć tym zaworkiem co jest na wężu idącym od reduktora do silnika (filtra bodajże ale nie pamiętam), takie złote coś z nakrętką zabezpieczającą przed odkręcaniem. odkręcaj (żaden lewy gwint itd, po prostu w lewo) odkręcając wzbogacamy dawkę gazu. Jeśli natomiast masz zbyt bogatą dawkę (dużo pali np, oraz zaworek jets prawie odkręcony, kręcąc nim mega lekko chodzi) to też może się dławić to normalne, więc wtedy trzeba go nieco przykręcić.
Próbuj zaworem jak nie to możesz ustawić niskie obr na luzie - śrubka w reduktorze.
A jeszcze tak zapytam, filtr powietrza ok, świece, kable też ? |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 15:43
|
|
|
napewno ustawienie gazu ..... regulacja powinna pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
avkoos [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 16:40
|
|
|
na ciepłym i na zimnym silniku tak samo...filtry wszystkie oprocz gazu i paliwa byly zmieniane 1.5 miesiaca temu (po kupnie auta). Sprobuję zlokalizować ten zaworek od regulacji i zdam relacje.
ps. Z tym raczej nie ma nic wspolnego to, ze bierze okolo 1,5 litra oleju na 1000km? |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 17:03
|
|
|
wow stary, no to dużoooo.. Zważywszy, że filtr oleju +olej wymienia się co 10tkm to na dolewki dajesz 15l !
Jeśli olej nie zwiewa nigdzie indziej jak tylko spala się (szaroniebieska chmurka z wydechu) to odkładaj kasę i inwestuj w nowy silnik.
Co do zaworu to dzisiaj zrobię zdjono mojej instalacji i podrzucę tutaj co gdzie jest to będziesz wiedział. Chyba, że wcześniej znajdziesz. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
avkoos [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 00:03
|
|
|
Szukałem tego zaworu....i nie umiałem znaleźć. Wydaje mi się że mam elektroniczny zawór (przerwa w przewodzie, połączona taką czarną kostką do której idą bodajże 4 przewody). Ale przy tym szukaniu znalazłem przyczynę okazało się że ten przewód idący od tego bębna(?) do wtrysków(?) był zgrębniały w jednym miejscu no i dziurawy . Skróciłem go nieco aby ominąć tą dziurę i autko hula jak dawniej
Co do oleju...no niestety, bierze ile bierze... kapitalka to koszt okoła 1000zł (a autko z dobrą blachą, kompletem zimówek no i z gazem kupiłem za 1200), więc nie wiem czy to opłacalne. Jest tego taka zaleta, że nie trzeba wymieniać oleju regularnie
Szukałem na allegro silników, ale mam parę wątpliwości:
1. Kupię silnik 1.1 - taki jaki mam...nie wiadomo czy też nie będzie brał oleju (z tego co się orientuje, bardzo często biorą olej)
2. Nie wiem czy silnik 1.3 podpasowalby do mojej instalacji gazowej i skrzyni biegów?
3. Marzeniem byłoby włożenie silnika z Xr2i ale to już pewnie w ogole nie podpasuje
4. Nie zaobserwowałem u siebie tego szaroniebieskiego dymu z rury wydechowej...jedynie te tzw. przedmuchy nad zaworami oraz lekko okpcony wylot wydechu.
Dziękuję za szybką odpowiedź |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 09:55
|
|
|
ad1. co do brania oleju to jest różnie. posiadam 1.1i (wtrysk) na gazie, ale na tym jak i na benzynie oleju mi bierze jak na fiestę baaardzo mało. Przejechałem od wymiany oleju i filtru dopiero 8tys a wlałem może 600ml może nawet mniej i kreska cały czas na max jest, albo 1-2mm wyżej.
ad2. zarówno 1.1 jak i 1.3 to te same silniki (te samiutkie bloki) wszystko to samo, tak więc będzie pasowało i na 99% jestem pewny, że pod instalkę gazu także, tylko to już gazownik będzie Ci musiał zamontować. tylko skoro masz 1.1i wtrysk to nie kupuj 1.3 gaźnika bo trochę więcej roboty jest a i nie wiem jak z gazem ale może nie pasować.
ad3. każdy silnik od mk3 pasuje, tylko różnice od 1.4 wzwyż są takie, że inne mocowania, elektryka, sprzęgło, skrzynia, chłodnica też chyba itd. z 1.1 na 1.3 to tylko plug&play (włóż i podłącz) a już z 1.1 na wyższy to troszkę przeróbek, ale wszystko wykonalne. Trza czytać w dziale tuning mechaniczny. Oczywiście instalka gazu nie będzie pasowała wtedy i trzeba będzie dokonać przeróbek.
ad4. Skoro nie ma siwego z tyłu, nawet jak przegazujesz to widocznie musi inną drogą spierdzielać. Posprawdzałeś uszczelki ? silnik nie jest upaćkany w oleju ? sprawdź go z góry i od dołu (kanał) czy nie jest mokry. Skoro przedmuchy nad zaworami to może uszczelniacze ?
Pzdr |
|
|
|
|
romsped
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 41 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Paź 2009, 13:16
|
|
|
Po kródce, przerywa bo bieże dużo oleju a świece tego nie wytrzymują możesz też wymienić kable wn |
|
|
|
|
kkk88gca
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 16:33
|
|
|
Moja szarpie podobnie:) Tylko to zależy jaki ma dzień. Nieraz chodzi ok i nawet zawory mało stukają a nieraz klekocze jak diesel Bierze 0,5 L oleju na 1000km. Też mam gaz. Wydmuchów spalin spod korka niema, dymi na biało ale dość sporo i to mnie martwi Spalanie tegorocznej zimy na krótkich trasach wyniosło 8litrów LPG czyli chyba silnik nie jest totalnie rozwalony?? Zauważyłem też że silnik się poci. Tzn nie zostawia plam oleju ale suchy też nie jest. Mam nadzieje że jeszcze rok pociągnie:) |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 14:32
|
|
|
romsped napisał/a: | Po kródce, przerywa bo bieże dużo oleju a świece tego nie wytrzymują możesz też wymienić kable wn |
Nie pisze, że świece wskazują spalanie oleju |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
firion7
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lut 2010, 16:09
|
|
|
Może masz zapchany taką końcówkę która jest wkręcona w parownik, to jest z takim gumowym przewodem może to pomoże... |
_________________
|
|
|
|
|
lukasz149
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 42 Skąd: nikąd :)
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 19:35
|
|
|
podepne się pod temat, u mnie wszystko grało, chodził jak laleczka na gazie i benzynie do dzisiaj :(
rano wyruszyłem do pracy, auto bardzo szybko przełączyło się na gaz i strzeliło jak to czasami w gazie bywa, ale myśle no nic, jest zimny to ma prawo, dalej było wszystko ok do czasu, że obroty zaczeły mi świrować, jak puściłem gaz to auto gaslo całkowicie, jak przełączyłem na benzyne to obroty na luzie na 3tys sie utrzymywały. Zatrzymałem się, odpaliłem włączył się gaz, auto sie trzęsło tak jakby się dławiło (fakt mam gaz na rezerwie, ale jeszcze z 50km zrobiłbym spokojnie) to przejechałem chwile i hamulca nie dało się wcisnąć! efekt taki, że musiałem go cisnąć bardzo mocno, zjechałem na parking, zaglądam pod spód, a tam tłumik ten przy silniku gorący masakrycznie i skwierczy (olej jest w porządku)
co to kurcze może być?? |
_________________ Fiesta od maja 2009r |
|
|
|
|
przemcio
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 20:46 Re: Szarpie na niskich biegach
|
|
|
avkoos napisał/a: | Witam serdecznie.
Mam dość dziwny problem z gazem w mojej Fieście. Po dość szybkiej jeździe zaczęły się problemy, tzn jadąc na gazie na 1 lub 2 biegu całe auto szarpie. Trzeba bardzo delikatnie ruszyc, wtedy jedzie normalnie (można zapomnieć o ruszaniu pod górkę). Co ciekawe, na 3 i wyższych biegach problem znika niezależnie od przyciśniętego gazu!
Ma ktoś jakiś pomysł? Zależy mi żeby nie wydać zbyt dużo pieniędzy... (eh te życie studenckie). | ]
u mojego kolegi szarpało , okazało sie ze poduszki silnika uszkodzone. zmienił je i po problemie., |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|