Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] MK6 a Korozja
Autor Wiadomość
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Maj 2010, 17:11   [MK6] MK6 a Korozja

Witam mam pytanie do was urzytkowników cąłkiem ładnych fiestem jakim są MK6. Czy te samochody sa warte swojej ceny, jak wyglda problem korozji w tych autkach.
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Maj 2010, 19:53   

Pablon, auto jak auto, każde prędzej czy później zacznie rdza wpierdzielać. Jak będziesz dbać, to nie będziesz miał długo tego problemu. Ale to nieuchronne... jak w każdym samochodzie. Co do ceny wartych itp. Wiadomo: każdy chciałby mieć super auto, mało żrące paliwo itp itp itp. Ale wiadomo że nie każdy ma pieniądze i nieraz kupuje auto na które go stać a nie na które sobie wymarzył. Ale są też osoby jak na tym forum, co są m.in fanatykami marki Fiesty i nie ma dla nich nic lepszego niż Fiesta (mimo iż, nieraz sprawiają duże problemy :]). Jak dla mnie i według mnie, to auto super dla mnie, małe, małopalące, rodziny nie posiadam więc jakiegos sedana nie potrzebuje. A moja 5drzwiowa Fieścinka i tak daje rady załadowac max 5 osób :) . Pozdrawiam.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Maj 2010, 22:19   

Jestem zdania nie chcesz kłopotu z rdzą to nie kupuj forda :-)
Zdecydowałeś się na forda musisz się się przyzwyczaić do rudej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
WooYownik 
Prince of Rally Land 2010


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: T.
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 1130
Skąd: Pluton
Wysłany: 8 Maj 2010, 23:04   

MK6 miały 12 lat gwarancji na perforację nadwozia, czyli warto kupić egzemplarz z wbitymi przeglądami powłoki lakierniczej.
Przy zakupie warto obejrzeć na rantach wewnętrznych wszystkie drzwi, maskę i klapę bagażnika, tam lubią bąbelki wychodzić, dwa lata temu miałem to usuwane na gwarancji i póki co jest spokój. Warto też jeśli autko nie posiada chlapaczy zerknąć czy przy nadkolach nie ma jakiś problemów.
Poza tym co napisałem od 2003 roku innych ognisk korozji nie stwierdziłem.
_________________

 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 10 Maj 2010, 09:06   

WooYownik, jeszcze w 5d bym zerknął pod uszczelkę tylnich drzwi na wysokości zamka, tam też zdarzała się rdza - u mnie w Fofi (2002) tak było.

Autko jak zadbane to warte swojej ceny, prowadzi się najlepiej z wsystkich aut klasy B z tych lat :)
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Maj 2010, 09:06   

Jeśli zależy ci na tym, żeby nie było rdzy, to kup jakieś ocynkowane auto
_________________
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 11 Maj 2010, 09:12   

matrix-1990 a mk6ka to fabrycznie ocynku nie ma? Dalby ktoś 12 lat gwarancji na auto bez ocynku?
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Maj 2010, 17:21   

nie dowiadywałem się, ale auta od któregoś roku nie robią z ocynkiem. Pewnie dlatego, żeby kupować szybko nowy, albo dać zarobić lakiernikom
_________________
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 11 Maj 2010, 23:42   

matrix-1990, MK6 były cynkowane do samego końca produkcji...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2010, 17:09   

potwiegdzam widac to pod odpryskami lakieru :sad: nasze drogi...
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
pilot-84 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Maj 2010, 19:48   

Cześć,

Mam kumpla, który pracuje w salonie Forda w Łodzi. Mówił, że Ford jakoś w 2005 roku zmienił dostawcę blach (z chińskiego na szwedzki, czy jakoś tak) i roczniki po 2005 nie powinny rdzewieć.
Sam mogę to potwierdzić :) Mam fiestę z 2006 roku i nie widziałem żadnych oznak korozji. Jakiś rok temu zarysowałem lewy błotnik i zdarłem tam kawałek lakieru. Żadnej rdzy nie ma.

Pozdrawiam
 
 
Ryba88 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:34   

Ja niedługo będę zabezpieczać swoją przed korozją. Prawda jest taka, że zabezpieczenie fabryczne jest słabe. Kto wszedł do kanału ten wie, że w okolicach wydechu nie ma nic, żadnego baranka, tak samo na płaskich częściach podłogi - to jest właśnie cięcie kosztów. 2 sprawa to "szmaty" bo inaczej nie wiem jak nazwać to coś co wypełnia nadkole z tyłu. Niestety jest mokre z obu stron po każdym deszczu co na pewno dobrze nie wpływa na trwałość.

Podsumowując ja u siebie robię całe podwozie + 4 nadkola środkiem do konserwacji App U210 2w1 - jednym z najlepszych, zupełnie coś innego niż tradycyjne baranki. W profile standardowo środek do konserwacji profili zamkniętych, również z App (hurtem kupowałem). Do tego, to "zabezpiecznie" nadkoli spróbuję polakierować bezbarwnym z dodatkiem uelastyczniacza, co powinno sprawić, że nie będą nasiąkać wodą.

Auto mam z 2007 na razie rdzy nie stwierdzono, a rozbierałem już całe wnętrze :rotfl:
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Maj 2010, 06:40   

jak ci nie pasuja nadkola z tylu to wymien sobie na zamieniki 35 zl szt, a szmata (dokladnie wluknina z PE 100% tworzywo sztuczne) jest stosowana od Mk4 i jakos nie powodowala problemow, to sposob na wyciszenie :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:59   

ElGrey napisał/a:
jak ci nie pasuja nadkola z tylu to wymien sobie na zamieniki 35 zl szt, a szmata (dokladnie wluknina z PE 100% tworzywo sztuczne) jest stosowana od Mk4 i jakos nie powodowala problemow, to sposob na wyciszenie :)


Dlatego tak ładnie rdzewieją nadkola w MK4 :hahaha:
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Maj 2010, 17:11   

nadkola w Mk4 rdzewieja z powodu zlego pomyslu na polaczenie blotnika z nadkolem, sa zgrzane punktowo i tam poprostu woda swobodnie penetruje miejsce ich polaczen, ktore jest niczym nie zabespieczone :-P , a nie z powodu nadkoli z wlokniny :) w mk 6 masz ta krawedz klejona wienc jest to zabespieczone przynajmniej :-)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Maj 2010, 17:59   

U mnie są szmaciane nadkola i nie rdzewieją. Tylko u mnie są inne niż w MK4, są bez zagiętego rantu.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:55   

niewielka zmiana, a jaka roznica :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:38   

Eh i tak wszystko kiedyś zardzewieje ...
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Maj 2010, 14:59   

;-( niestety z ruda nie wygrasz ;-( na koncu ona zawsze jest gora
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 30 Maj 2010, 00:15   

ElGrey napisał/a:
niestety z ruda nie wygrasz na koncu ona zawsze jest gora


Ja wypiaskuje auto i pomaluje proszkowo to tak jakby wygrał :rotfl:
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.