[MK6] MK6 a Korozja |
Autor |
Wiadomość |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 17:11 [MK6] MK6 a Korozja
|
|
|
Witam mam pytanie do was urzytkowników cąłkiem ładnych fiestem jakim są MK6. Czy te samochody sa warte swojej ceny, jak wyglda problem korozji w tych autkach. |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 19:53
|
|
|
Pablon, auto jak auto, każde prędzej czy później zacznie rdza wpierdzielać. Jak będziesz dbać, to nie będziesz miał długo tego problemu. Ale to nieuchronne... jak w każdym samochodzie. Co do ceny wartych itp. Wiadomo: każdy chciałby mieć super auto, mało żrące paliwo itp itp itp. Ale wiadomo że nie każdy ma pieniądze i nieraz kupuje auto na które go stać a nie na które sobie wymarzył. Ale są też osoby jak na tym forum, co są m.in fanatykami marki Fiesty i nie ma dla nich nic lepszego niż Fiesta (mimo iż, nieraz sprawiają duże problemy :]). Jak dla mnie i według mnie, to auto super dla mnie, małe, małopalące, rodziny nie posiadam więc jakiegos sedana nie potrzebuje. A moja 5drzwiowa Fieścinka i tak daje rady załadowac max 5 osób . Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 22:19
|
|
|
Jestem zdania nie chcesz kłopotu z rdzą to nie kupuj forda
Zdecydowałeś się na forda musisz się się przyzwyczaić do rudej. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
WooYownik
Prince of Rally Land 2010

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: T.
Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 1130 Skąd: Pluton
|
Wysłany: 8 Maj 2010, 23:04
|
|
|
MK6 miały 12 lat gwarancji na perforację nadwozia, czyli warto kupić egzemplarz z wbitymi przeglądami powłoki lakierniczej.
Przy zakupie warto obejrzeć na rantach wewnętrznych wszystkie drzwi, maskę i klapę bagażnika, tam lubią bąbelki wychodzić, dwa lata temu miałem to usuwane na gwarancji i póki co jest spokój. Warto też jeśli autko nie posiada chlapaczy zerknąć czy przy nadkolach nie ma jakiś problemów.
Poza tym co napisałem od 2003 roku innych ognisk korozji nie stwierdziłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 10 Maj 2010, 09:06
|
|
|
WooYownik, jeszcze w 5d bym zerknął pod uszczelkę tylnich drzwi na wysokości zamka, tam też zdarzała się rdza - u mnie w Fofi (2002) tak było.
Autko jak zadbane to warte swojej ceny, prowadzi się najlepiej z wsystkich aut klasy B z tych lat |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 09:06
|
|
|
Jeśli zależy ci na tym, żeby nie było rdzy, to kup jakieś ocynkowane auto |
_________________
 |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 09:12
|
|
|
matrix-1990 a mk6ka to fabrycznie ocynku nie ma? Dalby ktoś 12 lat gwarancji na auto bez ocynku? |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 17:21
|
|
|
nie dowiadywałem się, ale auta od któregoś roku nie robią z ocynkiem. Pewnie dlatego, żeby kupować szybko nowy, albo dać zarobić lakiernikom |
_________________
 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 23:42
|
|
|
matrix-1990, MK6 były cynkowane do samego końca produkcji... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2010, 17:09
|
|
|
potwiegdzam widac to pod odpryskami lakieru nasze drogi... |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
pilot-84

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 19:48
|
|
|
Cześć,
Mam kumpla, który pracuje w salonie Forda w Łodzi. Mówił, że Ford jakoś w 2005 roku zmienił dostawcę blach (z chińskiego na szwedzki, czy jakoś tak) i roczniki po 2005 nie powinny rdzewieć.
Sam mogę to potwierdzić Mam fiestę z 2006 roku i nie widziałem żadnych oznak korozji. Jakiś rok temu zarysowałem lewy błotnik i zdarłem tam kawałek lakieru. Żadnej rdzy nie ma.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ryba88
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:34
|
|
|
Ja niedługo będę zabezpieczać swoją przed korozją. Prawda jest taka, że zabezpieczenie fabryczne jest słabe. Kto wszedł do kanału ten wie, że w okolicach wydechu nie ma nic, żadnego baranka, tak samo na płaskich częściach podłogi - to jest właśnie cięcie kosztów. 2 sprawa to "szmaty" bo inaczej nie wiem jak nazwać to coś co wypełnia nadkole z tyłu. Niestety jest mokre z obu stron po każdym deszczu co na pewno dobrze nie wpływa na trwałość.
Podsumowując ja u siebie robię całe podwozie + 4 nadkola środkiem do konserwacji App U210 2w1 - jednym z najlepszych, zupełnie coś innego niż tradycyjne baranki. W profile standardowo środek do konserwacji profili zamkniętych, również z App (hurtem kupowałem). Do tego, to "zabezpiecznie" nadkoli spróbuję polakierować bezbarwnym z dodatkiem uelastyczniacza, co powinno sprawić, że nie będą nasiąkać wodą.
Auto mam z 2007 na razie rdzy nie stwierdzono, a rozbierałem już całe wnętrze |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Maj 2010, 06:40
|
|
|
jak ci nie pasuja nadkola z tylu to wymien sobie na zamieniki 35 zl szt, a szmata (dokladnie wluknina z PE 100% tworzywo sztuczne) jest stosowana od Mk4 i jakos nie powodowala problemow, to sposob na wyciszenie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:59
|
|
|
ElGrey napisał/a: | jak ci nie pasuja nadkola z tylu to wymien sobie na zamieniki 35 zl szt, a szmata (dokladnie wluknina z PE 100% tworzywo sztuczne) jest stosowana od Mk4 i jakos nie powodowala problemow, to sposob na wyciszenie |
Dlatego tak ładnie rdzewieją nadkola w MK4 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 17:11
|
|
|
nadkola w Mk4 rdzewieja z powodu zlego pomyslu na polaczenie blotnika z nadkolem, sa zgrzane punktowo i tam poprostu woda swobodnie penetruje miejsce ich polaczen, ktore jest niczym nie zabespieczone , a nie z powodu nadkoli z wlokniny w mk 6 masz ta krawedz klejona wienc jest to zabespieczone przynajmniej |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 17:59
|
|
|
U mnie są szmaciane nadkola i nie rdzewieją. Tylko u mnie są inne niż w MK4, są bez zagiętego rantu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:55
|
|
|
niewielka zmiana, a jaka roznica |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:38
|
|
|
Eh i tak wszystko kiedyś zardzewieje ... |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2010, 14:59
|
|
|
niestety z ruda nie wygrasz na koncu ona zawsze jest gora |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 30 Maj 2010, 00:15
|
|
|
ElGrey napisał/a: | niestety z ruda nie wygrasz na koncu ona zawsze jest gora |
Ja wypiaskuje auto i pomaluje proszkowo to tak jakby wygrał |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
|