
|
[MK3] dziwny problem z hamulcem |
Autor |
Wiadomość |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:27 [MK3] dziwny problem z hamulcem
|
|
|
witam, mam taki dziwny problem.
poniewaz kiedy silnik pracuje wszystko jest niby ok, bo jak wczisne mocniej hamulec to obroty silnika troche spadaja ale po chwili wracaja no normy, normalne to jest?
druga sprawa jest taka ze jak silnik jest zgaszony to przy deptaniu hamulca robi sie on twardy i nie mozna go wcisnac jak na poczatku.
dlaczego sie tak dzieje?
i nawet slabo dziala, bo jak chcialem odpalic a auto stalo na gorce to pomimo ze duzislem hamulec to sie staczało, dopiero reczny pomogl.
prosze o wyjasnienie moich pytan |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:34
|
|
|
Masz jak najbardziej ok. Bez włączonego silnika nie masz wspomagania na hamulcach. Tak samo jest z układem kierowniczym. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:36
|
|
|
masz (tak jak każdy w Fieście) podciśnieniowy układ wspomagania hamulców. o zasadzie jego działania znajdziesz w googlach, długo by pisać
nagle wduszając ostro hamulec powodujesz dostanie się powietrza do komory serwa po stronie pedału, a odpuszczając wprowadzasz to powietrze do silnika - w komorze po stronie pedału musi się od nowa wytworzyć podciśnienie, więc powietrze które tam było jest po prostu zasysane przez silnik. biorąc pod uwagę to, gdzie jest podłączony wężyk serwa (kolektor, już za CPP), dostarczasz silnikowi powietrza, o którym komputer nie wie i stąd zawahanie obrotów.
co do twardnienia pedału - silnik nie pracując nie wytwarza podciśnienia w kolektorze dolotowym, więc po paru wciśnięciach pedału ciśnienia po obu stronach membrany serwa zostają wyrównane i nie masz wspomagania hamulców. hamulce działają dokładnie tak samo, ale musisz o wiele mocniej wdusić pedał.
tak ma być |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 16:17
|
|
|
Amen |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|