Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] dziwny problem z hamulcem
Autor Wiadomość
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:27   [MK3] dziwny problem z hamulcem

witam, mam taki dziwny problem.
poniewaz kiedy silnik pracuje wszystko jest niby ok, bo jak wczisne mocniej hamulec to obroty silnika troche spadaja ale po chwili wracaja no normy, normalne to jest?

druga sprawa jest taka ze jak silnik jest zgaszony to przy deptaniu hamulca robi sie on twardy i nie mozna go wcisnac jak na poczatku.
dlaczego sie tak dzieje?
i nawet slabo dziala, bo jak chcialem odpalic a auto stalo na gorce to pomimo ze duzislem hamulec to sie staczało, dopiero reczny pomogl.

prosze o wyjasnienie moich pytan
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:34   

Masz jak najbardziej ok. Bez włączonego silnika nie masz wspomagania na hamulcach. Tak samo jest z układem kierowniczym.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:36   

masz (tak jak każdy w Fieście) podciśnieniowy układ wspomagania hamulców. o zasadzie jego działania znajdziesz w googlach, długo by pisać :-P

nagle wduszając ostro hamulec powodujesz dostanie się powietrza do komory serwa po stronie pedału, a odpuszczając wprowadzasz to powietrze do silnika - w komorze po stronie pedału musi się od nowa wytworzyć podciśnienie, więc powietrze które tam było jest po prostu zasysane przez silnik. biorąc pod uwagę to, gdzie jest podłączony wężyk serwa (kolektor, już za CPP), dostarczasz silnikowi powietrza, o którym komputer nie wie i stąd zawahanie obrotów.

co do twardnienia pedału - silnik nie pracując nie wytwarza podciśnienia w kolektorze dolotowym, więc po paru wciśnięciach pedału ciśnienia po obu stronach membrany serwa zostają wyrównane i nie masz wspomagania hamulców. hamulce działają dokładnie tak samo, ale musisz o wiele mocniej wdusić pedał.

tak ma być :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Kwi 2010, 16:17   

Amen
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.