[MK3] Siłownik zamka centralnego z innego Forda |
Autor |
Wiadomość |
marimar
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mariusz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 111 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 17:16 [MK3] Siłownik zamka centralnego z innego Forda
|
|
|
witam
wie może ktoś czy do fiesty mk3 pasuje siłownik zamka centralnego z innych fordów np.sierry czy z innego
prośba o info |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Cze 2010, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bochun0554
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Nowy sącz
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 13:34
|
|
|
dzisiaj wieczorkiem jadę do kumpla wyciągać cały centralny i el. szyby z escorta, to dam znać co i jak z tego coś się mniej więcej orientuje, to najwygodniej jest przełożyć całe zamki. okaże się wieczorem co i jak pasuje. pozdro |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 18:44
|
|
|
Szkdoa że nie mieszkasz bliżej to bym za pare złotych pozbył sie tego ustrojstwa . |
|
|
|
 |
bochun0554
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Nowy sącz
|
Wysłany: 11 Maj 2010, 23:51
|
|
|
czemu ustrojstwa a ja całość dostaje w prezencie . Wiem już ze zamków nie przełożę, bo śruby są inaczej w essim diw u góry zamka, a w fofi dwie na dole . zabrałem zamek do domu i w garażu nastąpiła transplantacja. Siłownik i czujnik domknięcia drzwi pasują, czujnik w innym miejscu niż w escorcie ale wchodzi. Zamki są chyba w większości przystosowane do takich zabaw, bo u mnie w opcji nie ma niczego->tzw. "wersja dla ubogich". Mankamentami są: różnice między wkładką zamka escorta i fiesty, jutro postaram się zarzucić fote, to raz, a dwa nie miałem centralnego wcześniej i osłona przeciwpyłowa i kurzowa wylatuje, nie ma miejsca na siłownik i czujnik. jakbyś potrzebował jakieś fotki porównawcze to daj znać postaram się coś pstryknąć |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:38
|
|
|
Powiedz jak u Ciebie wyglda i gdzie znajduje sie centralna cześc sterująca i jakieś bezpieczniki wyłączajaće to. Napisz gdzie to montujesz i jak. |
|
|
|
 |
bochun0554
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Nowy sącz
|
Wysłany: 12 Maj 2010, 23:11
|
|
|
Właśnie wróciłem z demontażu i padam z nóg... w escorcie centralka była "na błotniku" kierowcy, a u siebie to nie mam pojęcia gdzie ją zamontować... cały dzień męczyłem się z wyciągnięciem kompletnej instalacji i co się okazuje elektryczne szyby i centralny zamek na jednej centralce. teraz staje przede mną wyzwanie, bo w escorcie centralka szła pod skrzynkę bezpieczników, a jak łatwo się domyślić w fofi jest inna... muszę rozgryźć jaki kabel do czego idzie i bawić się w dostarczenie zasilania. Centralkę myślę umieścić podobnie jak w escorcie, o ile znajdzie sie na tyle miejsca, z resztą długość kabli też swoje zrobi. Jak na razie przerwa na dłuższą rozkmine co gdzie i jak. Jak tylko ruszę z pracami to dam znać. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 08:14
|
|
|
We fieście w ogóle nie ma centralki od centralnego. Siłowniki sterowane są bezpośrednio. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
bochun0554
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Nowy sącz
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 23:22
|
|
|
Czytam ostatnio o centralnych zamkach w fordach (escort i fiesta) i ludzie mi piszą że nie ma centralki. To niech mi ktoś wyjaśni co to jest, bo już zgłupiałem:
tutaj zdjęcie
http://img408.imageshack.us/i/p130510162401.jpg/
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 23:25
|
|
|
To nie jest od fiesty tylko od escorta z roczników 91-95 |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
bochun0554
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Nowy sącz
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 23:43
|
|
|
dokładnie '92 ;] ale mnie ciekawi to że na forach piszą, że w escorcie też jako tako centralki nie ma tylko siłowniki sterowane są zmianą biegunowości i tak się nastawiłem przy wyciąganiu instalacji i tu niespodzianka ot takie białe pudełeczko.
jaskrzec od razu pytanko, bo widzę że masz większe doświadczenie: znalazłem u siebie taką wtyczkę, obsłużę na niej centralny i el. szyby pomijając tą "skrzyneczkę"?? instalacje do szyb i zamków mam od escorta jak łatwo się domyśleć.
zdjęcia
http://img532.imageshack.us/i/p1305101657.jpg/
http://img69.imageshack.us/i/p1105101419.jpg/
P.S. Zabawa z cięciem, sztukowaniem i lutowaniem kabli JAK NAJBARDZIEJ wchodzi w rachubę |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Maj 2010, 00:37
|
|
|
http://img532.imageshack.us/i/p1305101657.jpg/ To jest ori gniazdo do podpięcia el.szybek i zasilania centralnego |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Maj 2010, 07:52
|
|
|
Jest tak jak drjanusz pisze. Tam jest jeszcze zasilanie do otwierania tylnej klapy. Co do tego escorta, to oczywiście nie wszystkie to miały - ktoś kiedyś kupił opcjonalne wyposażenie. nie wiem czy np ten escort nie miał tzw podwójnego ryglowania zamków (tak jak nowsze fiesty mk4 - tez zresztą w opcji). Wtedy centralka jest potrzebna. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
marimar
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mariusz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 111 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 10:18
|
|
|
ja mam kłopot z głowy bo zakupiłem ori z fiesty cały zestaw pod elektrykę
początkowo też chciałem z escorta podpasować ale jest niestety trochę roboty z tym |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 00:38
|
|
|
ja mam podstawową wersję fiesty C, nie ma tam żadnej instalacji od el szybek czy cz, kompletnie nic, co potrzebne mi jest, żeby założyć centralkę z siłowników uniwersalnych?? jakieś przekaźniki do skrzynki bezpieczników(bo tam też mam puste miejsce na bezpiecznik od CZ)?? proszę o info, bo myślę nad założeniem |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
marimar
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mariusz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 111 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 15:16
|
|
|
ja zakupiłem za 150 zł cały zestaw pod elektrykę,wszystko co potrzebne(kable,siłowniki,podnośniki szyb,przyciski itp) a fiesta była też"goła" a teraz mam prawie full wypas
można kombinować z uniwersalnym sprzętem ale moje zdanie jest takie że nie ma jak oryginały bo wtedy wszystko super pasuje przy montażu
jak się ma cierpliwość to można tanio wyrwać różne graty,dla przykładu -kupiłem do fifi zderzak tylny od XR w dobrym stanie za 30 zl bo sprzedawca myślał że sprzedaje zderzak to starego escorta szkoda że przedniego nie miał w podobnej cenie |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 15:29
|
|
|
dobrze ale mi chodzi juz nie o same silowniki, tylko elektryke pod deską rozdzielczą, nie mam w skrzynce bezpieczników żadnych przekaźników, ani pinów do bezpiecznika na CZ i wszsytko inne, to też trzeba gdzieś ogarnąć, czy wystarczy tylko dwa kableki + i - do silownika master i od silownika master kable do slave?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
marimar
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mariusz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 111 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 16:26
|
|
|
luk-90 napisał/a: | dobrze ale mi chodzi juz nie o same silowniki, tylko elektryke pod deską rozdzielczą, nie mam w skrzynce bezpieczników żadnych przekaźników, ani pinów do bezpiecznika na CZ i wszsytko inne, to też trzeba gdzieś ogarnąć, czy wystarczy tylko dwa kableki + i - do silownika master i od silownika master kable do slave?? |
w moim przypadku fiesta była "goła" i jak wszystkie kable podłączyłem to elektryka śmiga,widocznie mam skrzynkę bezpieczników z lepszej wersji,więc nie było problemu
u mnie w skrzynce jest wszystko oprócz 2 wolnych miejsc na bezpieczniki
a co do uniwersalnego wyposażenia to ja nie pomogę ,było dużo wątków na ten temat |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:35
|
|
|
marimar napisał/a: | ,było dużo wątków na ten temat | O samym centralnym też. A co do bezpieczników i przekaźników, to w skrzynce nie ma żadnych przekaźników do szyb ani centralnego. Są puste miejsca na bezpieczniki i wystarczy je tam włożyć i na tej wtyczce pod deską pojawi się prąd do zasilania szyb i centrala. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:57
|
|
|
jaskrzec, zrobiłem zdjęcie panelu z bezpiecznikami, jak widzisz to włożyć bezpieczniki sobie mogę, tylko co one będą wtedy zierać?? chyba nic i o to sie pytam co tam zrobić
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:33
|
|
|
No fakt - nie popatrzyłem na rocznik Twojej fiesty. Faktycznie "golas". W moich obu z 95 jest kompletna instalacja, a jedna to była golas całkowity. No to musisz ciągnąć kable. Do centralnego powinien być 3 bezp. Czyli 3 na dole od lewej strony 20A. Powinno być na nim cały czas napięcie.
Masz schemat do 92 roku włącznie:
http://jackrzec.republika....bagaz_do92.jpg |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|