| [MK3] Spadki ciśnienia oleju | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bartk24 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lut 2010,  22:38   [MK3] Spadki ciśnienia oleju | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Mam bardzo niepokojący problem z moją fiestą. Od czasu do czasu silnik gubi gdzieś ciśnienie oleju - dzieje się tak na mocno rozgrzanym silniku przy hamowaniu oraz w sytuacji kiedy jadę na niskim biegu bez gazu( w szczególności kiedy pod kołami pojawi się jakieś wzniesienie- krawężnik kontrolka się zapala, np parkując).
 Po zmianie starego oleju wydawało się że problem zniknął (poprzedni właściciel dłuuuugo nie zmieniał oleju), przed zmianą kontrolka zpalała się zawsze na 30 sekund po uruchomieniu silnika.
 
 Silnik obejrzał mechanik, stwierdził, że pompa jest w dobrym stanie i działa poprawnie, panewki też nie budzą zastrzeżeń. Czym więc mogą byś spowodowane spadki ciśnienia?
 
 Wersja to: 1.3 KAT
 
 Jako początkujący na forum prosiłbym o wyrozumiałość i pomoc
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  00:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | przypadkiem nie mineralnego lotosa? | 
 
 sraty taty
   
 
 bartk24 - sprawdź ze swoim mechanikiem czujnik ciśnienia oleju ( albo wymień , to koszt około 20 zł - to może być walnięty czujnik )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  00:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie sraty taty tylko to badziewie nawet w kaszlaku mi takie historie robiło   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  00:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej,  - nie dramatyzuj , ja tu bym stawiał na uwalony czujnik , lub masujący się przewód . 
 tzn - do tego bym zaczął , skoro mechanik pompę ocenił jako dobrą .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  00:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | mam lotosa i puki jest olej na bagnecie kontrolka nie świeci. Dopiero jak się bagnet suchy robi to przy hamowaniu świeci kontrolka oleju Wiec tak jak Żółwik , pisze spróbował bym zmienić czujnik ciśnienia.
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartk24 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  02:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | czujnik wymieniałem już, olej to półsyntetyk calube. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  02:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | to sprawdź kabel do czujki i połączenie w zegarze . 
 jak nie pomorze , to chyba pompa będzie , albo dalej w silnik .
 
 ps :a bagnet masz dobry ? i do silnika wchodzi  trochę ponad 3 litry , to jest na minimum ?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  03:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak żółwik mówi albo za niski poziom oleju albo uszkodzony smok w misce . Zdejmowaliście miskę ?? czy panewki były tylko "słuchane" ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartk24 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  22:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miska była zdejmowana. Problem nie leży w ukłądzie pomiarówym tylko w silniku niestety :( Ciśnienie mierzone w warsztacie manometrem było ewidentnie za niskie.
 
 No nic, z tego wynika że będę musiałsię przejechać do jakiegoś mechanika specjalizującego sięw takich silnikach :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  22:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | To coś tu nie gra,,, pompa OK, panewki OK a ciśnienie za niskie,,, może jednak pompa NIE OK? 	  | bartk24 napisał/a: |  	  | Ciśnienie mierzone w warsztacie manometrem było ewidentnie za niskie | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2010,  23:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, A może dziurka mu się zrobiła   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2010,  02:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | dużo usterek być nie może jeśli panewki są ok to pozostaje ci tylko oś klawiatury i panewki wałka rozrządu . Ja powiem tak wymień pompę oleju na jakąkolwiek inną za30 zł z allegro . 3 śruby 1 uszczelka i 1 filtr . Koszty śmieszne a pewność będzie czy to wina stanu silnika czy pompy . Pompa trzyma się na trzech śrubach z tyłu silnika . Potrzebny klucz nasadowy z 13ską i grzechotką . Możliwe że poprostu usiadł zawór regulacji ciśnienia . Czasami robią się na na tłoczkach progi albo poprostu pęka sprężyna .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |