[MK3] Jakie macie wskazanie temperatury? |
Autor |
Wiadomość |
miszka [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 09:56 [MK3] Jakie macie wskazanie temperatury?
|
|
|
Podczas normalnej jazdy po osiągnięciu temperatury roboczej jakie macie wskazanie temperatury na wskaźniku? Pytam, ponieważ od roku jeżdżę moim autem i wskazówka nigdy nie wyszła poza białą strefę. Jednak wczoraj zauważyłem, że wskaźnik nie reagował i okazało się, że przewód od czujnika był ułamany. Po ponownym połączeniu teraz wskaźnik dochodzi do pierwszej litery. Jak jest u Was? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sty 2010, 11:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KAMIL82
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 10:48
|
|
|
Ja mam fiestke 1.1i dwa lata czy lato czy zima po rozgrzaniu mam dokładnie na połowe skali "norm' |
_________________ Fiesta 1.1i 89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek) |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:11
|
|
|
miszka napisał/a: | Po ponownym połączeniu teraz wskaźnik dochodzi do pierwszej litery. | prawdopodobnie uwalony termostat
u mnie w 1.1i przed otwarciem termostatu wskazówka podchodzi pod N, potem spada na sam środek i zostaje. przy ostatnich mrozach czasem schodziło do połowy R. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
adrian0088
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Adrian
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:14
|
|
|
Ja już mam 3 latka i jest tak samo jak u KAMIL82 |
|
|
|
|
Maher
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Adam
Wiek: 34 Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:30
|
|
|
Ja swoja mam juz ponad roczek i po rozgrzaniu silnika wskazowka jest w 1/3 skali, nawet przy najwiekszych mrozach. |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 14:08
|
|
|
u mnie jak normalnie jadę to max do połowy przeważnie też 1 litera... w korkach wyżej...
ogólnie Diesla strasznie ciężko zagotować... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 18:44
|
|
|
U mnie w lato, przy normalnej jeździe jest M, w zimie podobnie, ale jak ostatnio zasłoniłem prawie całą chłlodnicę kartonem, to przy temperaturach rzędu -5 stopni, mam połowę skali i jest fajnie bo jest cieplej Sorki za mały offtopic, ale jak działa czujnik temperatury ? Tzn. jaka rezystancja na zimnym silniku, jaka na ciepłym i czy jeśli zastąpię czujnik potencjometrem, to będę mógł na ciepłym silniku uzyskać efekt "ssania" ? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 18:49
|
|
|
1. czujnik temp na deskę jest oddzielny niż na komputer
2. po co Ci taka regulacja? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 18:52
|
|
|
bidżej napisał/a: | 2. po co Ci taka regulacja? | Powiedzmy, że po to, żeby mieć A tak na poważnie to nie wiem czy zależy to od temperatury podawanej komputerowi czy od rzeczywistej temperatury silnika, ale mam wrażenie że na zimnym lepiej się zbiera. Być może odniosłem takie wrażenie dlatego, że silnik dostaje więcej paliwa, ale skoro daje to efekt to czasem by mi się to przydało |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 19:12
|
|
|
Komputer ma swój czujnik, który mierzy temperaturę w zupełnie innym miejscu silnika, jak mu zrobisz przycisk lub potencjometr to będzie sypał błędami bo mu wskazania nie będą pasować do reszty,,, i jak silnik jest zimny to jest silniejszy nie dlatego że dostaje więcej paliwa (po części też) ale właśnie dlatego że jest zimny,,, jak na gorącym silniku włączysz ssanie to się zaleje i zgaśnie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 19:18
|
|
|
Aha. No to lipa |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 12:02
|
|
|
u mnie było zawsze na górnej krawędzi M,po wymianie termostatu na ten o wyższej temp. utwarcia dochodzi do górnej krawędzi R.Dodam że mam zasłonięte wloty poweietrza na chłodnice i wentylator chłodnicy jest wyjęty bo sie spalił |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 14:12
|
|
|
U mnie wskazówka jest na początku skali NORM. Nieważne czy lato czy zima....Oczywiście w korku rośnie, a wentylator włącza się w połowie skali. Chyba czujnik mi trochu zaniża... |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 14:52
|
|
|
daro_zory napisał/a: | Powiedzmy, że po to, żeby mieć A tak na poważnie to nie wiem czy zależy to od temperatury podawanej komputerowi czy od rzeczywistej temperatury silnika, ale mam wrażenie że na zimnym lepiej się zbiera. Być może odniosłem takie wrażenie dlatego, że silnik dostaje więcej paliwa, ale skoro daje to efekt to czasem by mi się to przydało |
jesli bardzo chcesz, kup potencjometr, o zakresie rezystancji ktora podpieta rownolegle do czujnika bedzie odpowiadala zmiennej rezystancji takiej jak na czujniku NTC temperatury silnika (mniej wiecej lub szerszy zakres), musisz wziasc dwa zakresy rezystancji zeby to wyliczyc (zakres NTC i zakres potencjometra) i liczysz rezystancje dla obwodu rownoleglego, podepnij to przez wlacznik, zrob sobie taki test, wlaczasz przycisk i w czasie jazdy ustawiasz okreslona rezystancje tylko musisz dobrze wyliczyc rezystancje, w ten sposob silnik sobie bedzie chodzil jak zawsze z czujnika "seryjnego", a Ty bedziesz mogl modzić ustawieniami wtedy bedziesz mogl podciagnac do gory cala charakterystyke nie zmieniajac jej ksztaltu czy tam opuscic, w zaleznosci od ustwien potencjometru, fajne rozkminy, tylko trzeba potencjometr taki dobrac, to sie nazywa prymitywny tuning lub dostrajanie
[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 15:20 ]
SebeG napisał/a: | U mnie wskazówka jest na początku skali NORM. Nieważne czy lato czy zima....Oczywiście w korku rośnie, a wentylator włącza się w połowie skali. Chyba czujnik mi trochu zaniża... | Napisz moze jaka ma rezystancje zaleznie od temp, zrob pare pomiarow na roznych temp tak na oko po temp wody i miernikiem |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 2 Lut 2010, 19:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 18:47
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | to sie nazywa prymitywny tuning lub dostrajanie | Dostrajanie czego? Wskaźnika na desce? Zamiast kombinować trzeba iść do sklepu i kupić nowy za 18 zł...
Przecież czujnik o którym tu jest mowa nie ma nic wspólnego z kompem! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 18:56
|
|
|
nie nie, nie tego na desce, o drugim czujniku mowa sa dwa czujniki jeden cieczy na wskaznik drugi do kompa, to chodzilo mi o ten od kompa |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:22
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | sa dwa czujniki jeden cieczy na wskaznik drugi do kompa | Ja to wiem! Dlatego to piszę. Bo mowa była o czujnik na deskę a nie kompa! Gościu który się o to pytał nie ma o tym pojęcia i stąd to zamieszanie. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:43
|
|
|
pytal czy jak zastapi czujnik potencjometrem to czy zmieni w jakis sposob prace silnika wiec przypuscmy ze sostujac do rezystancji czujnika dodatkowo szerogowo obwod z potencjometrem do np 1000ohm i wlacznikiem wpietym rownolegle z kawalkiem przewodu to bedzie mial regulacje po zalaczeni wlacznika o jakies do ~ +10kohm (lub tak jak pisalem wczesniej tylko rownolegle); jaki potencjometr wsadzic to zalezy jaki samochod jaki czujnik NTC, bedzie mial po prostu zamiast 50kohm na czujniku w danym momencie np + 5kohm czyli 55kohm (zalozmy), cala charakterystyka podniesiona o okreslona wartosc, to tyle |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:58
|
|
|
I kij mu z tym wyjdzie, będzie miał duże spalanie i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|