Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Jakie macie wskazanie temperatury?
Autor Wiadomość
miszka
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sty 2010, 09:56   [MK3] Jakie macie wskazanie temperatury?

Podczas normalnej jazdy po osiągnięciu temperatury roboczej jakie macie wskazanie temperatury na wskaźniku? Pytam, ponieważ od roku jeżdżę moim autem i wskazówka nigdy nie wyszła poza białą strefę. Jednak wczoraj zauważyłem, że wskaźnik nie reagował i okazało się, że przewód od czujnika był ułamany. Po ponownym połączeniu teraz wskaźnik dochodzi do pierwszej litery. Jak jest u Was?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sty 2010, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KAMIL82 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 41
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 10:48   

Ja mam fiestke 1.1i dwa lata czy lato czy zima po rozgrzaniu mam dokładnie na połowe skali "norm'
_________________
Fiesta 1.1i 89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:11   

miszka napisał/a:
Po ponownym połączeniu teraz wskaźnik dochodzi do pierwszej litery.
prawdopodobnie uwalony termostat

u mnie w 1.1i przed otwarciem termostatu wskazówka podchodzi pod N, potem spada na sam środek i zostaje. przy ostatnich mrozach czasem schodziło do połowy R.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adrian0088 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Adrian
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Łomża
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:14   

Ja już mam 3 latka i jest tak samo jak u KAMIL82 :)
 
 
 
Maher 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:30   

Ja swoja mam juz ponad roczek i po rozgrzaniu silnika wskazowka jest w 1/3 skali, nawet przy najwiekszych mrozach.
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 29 Sty 2010, 14:08   

u mnie jak normalnie jadę to max do połowy przeważnie też 1 litera... w korkach wyżej...

ogólnie Diesla strasznie ciężko zagotować...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 1 Lut 2010, 18:44   

U mnie w lato, przy normalnej jeździe jest M, w zimie podobnie, ale jak ostatnio zasłoniłem prawie całą chłlodnicę kartonem, to przy temperaturach rzędu -5 stopni, mam połowę skali i jest fajnie bo jest cieplej ;) Sorki za mały offtopic, ale jak działa czujnik temperatury ? Tzn. jaka rezystancja na zimnym silniku, jaka na ciepłym i czy jeśli zastąpię czujnik potencjometrem, to będę mógł na ciepłym silniku uzyskać efekt "ssania" ?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2010, 18:49   

1. czujnik temp na deskę jest oddzielny niż na komputer
2. po co Ci taka regulacja?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 1 Lut 2010, 18:52   

bidżej napisał/a:
2. po co Ci taka regulacja?
Powiedzmy, że po to, żeby mieć :D A tak na poważnie to nie wiem czy zależy to od temperatury podawanej komputerowi czy od rzeczywistej temperatury silnika, ale mam wrażenie że na zimnym lepiej się zbiera. Być może odniosłem takie wrażenie dlatego, że silnik dostaje więcej paliwa, ale skoro daje to efekt to czasem by mi się to przydało :P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lut 2010, 19:12   

Komputer ma swój czujnik, który mierzy temperaturę w zupełnie innym miejscu silnika, jak mu zrobisz przycisk lub potencjometr to będzie sypał błędami bo mu wskazania nie będą pasować do reszty,,, i jak silnik jest zimny to jest silniejszy nie dlatego że dostaje więcej paliwa (po części też) ale właśnie dlatego że jest zimny,,, jak na gorącym silniku włączysz ssanie to się zaleje i zgaśnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2010, 19:17   

...no właśnie, JoeMix mnie wyprzedził :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 1 Lut 2010, 19:18   

Aha. No to lipa :P
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2 Lut 2010, 12:02   

u mnie było zawsze na górnej krawędzi M,po wymianie termostatu na ten o wyższej temp. utwarcia dochodzi do górnej krawędzi R.Dodam że mam zasłonięte wloty poweietrza na chłodnice i wentylator chłodnicy jest wyjęty bo sie spalił
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Lut 2010, 14:12   

U mnie wskazówka jest na początku skali NORM. Nieważne czy lato czy zima....Oczywiście w korku rośnie, a wentylator włącza się w połowie skali. Chyba czujnik mi trochu zaniża...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Lut 2010, 14:52   

daro_zory napisał/a:
Powiedzmy, że po to, żeby mieć :D A tak na poważnie to nie wiem czy zależy to od temperatury podawanej komputerowi czy od rzeczywistej temperatury silnika, ale mam wrażenie że na zimnym lepiej się zbiera. Być może odniosłem takie wrażenie dlatego, że silnik dostaje więcej paliwa, ale skoro daje to efekt to czasem by mi się to przydało :P

jesli bardzo chcesz, kup potencjometr, o zakresie rezystancji ktora podpieta rownolegle do czujnika bedzie odpowiadala zmiennej rezystancji takiej jak na czujniku NTC temperatury silnika (mniej wiecej lub szerszy zakres), musisz wziasc dwa zakresy rezystancji zeby to wyliczyc (zakres NTC i zakres potencjometra) i liczysz rezystancje dla obwodu rownoleglego, podepnij to przez wlacznik, zrob sobie taki test, wlaczasz przycisk i w czasie jazdy ustawiasz okreslona rezystancje tylko musisz dobrze wyliczyc rezystancje, w ten sposob silnik sobie bedzie chodzil jak zawsze z czujnika "seryjnego", a Ty bedziesz mogl modzić ustawieniami wtedy bedziesz mogl podciagnac do gory cala charakterystyke nie zmieniajac jej ksztaltu czy tam opuscic, w zaleznosci od ustwien potencjometru, fajne rozkminy, tylko trzeba potencjometr taki dobrac, to sie nazywa prymitywny tuning lub dostrajanie :)

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 15:20 ]
SebeG napisał/a:
U mnie wskazówka jest na początku skali NORM. Nieważne czy lato czy zima....Oczywiście w korku rośnie, a wentylator włącza się w połowie skali. Chyba czujnik mi trochu zaniża...
Napisz moze jaka ma rezystancje zaleznie od temp, zrob pare pomiarow na roznych temp tak na oko po temp wody i miernikiem
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 2 Lut 2010, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Lut 2010, 18:47   

Pawełos666 napisał/a:
to sie nazywa prymitywny tuning lub dostrajanie
Dostrajanie czego? Wskaźnika na desce? Zamiast kombinować trzeba iść do sklepu i kupić nowy za 18 zł...

Przecież czujnik o którym tu jest mowa nie ma nic wspólnego z kompem!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Lut 2010, 18:56   

nie nie, nie tego na desce, o drugim czujniku mowa :) sa dwa czujniki jeden cieczy na wskaznik drugi do kompa, to chodzilo mi o ten od kompa
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:22   

Pawełos666 napisał/a:
sa dwa czujniki jeden cieczy na wskaznik drugi do kompa
Ja to wiem! Dlatego to piszę. Bo mowa była o czujnik na deskę a nie kompa! Gościu który się o to pytał nie ma o tym pojęcia i stąd to zamieszanie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:43   

pytal czy jak zastapi czujnik potencjometrem to czy zmieni w jakis sposob prace silnika wiec przypuscmy ze sostujac do rezystancji czujnika dodatkowo szerogowo obwod z potencjometrem do np 1000ohm i wlacznikiem wpietym rownolegle z kawalkiem przewodu to bedzie mial regulacje po zalaczeni wlacznika o jakies do ~ +10kohm (lub tak jak pisalem wczesniej tylko rownolegle); jaki potencjometr wsadzic to zalezy jaki samochod jaki czujnik NTC, bedzie mial po prostu zamiast 50kohm na czujniku w danym momencie np + 5kohm czyli 55kohm (zalozmy), cala charakterystyka podniesiona o okreslona wartosc, to tyle
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:58   

I kij mu z tym wyjdzie, będzie miał duże spalanie i tyle,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.