[MK3] Silnik 1.3 a 1.3 Endura |
Autor |
Wiadomość |
Quler
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: KRA/TKA
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 15:03 [MK3] Silnik 1.3 a 1.3 Endura
|
|
|
Witajcie.
Kiedyś już zakładałem taki temat, ale wsiąkł... Mianowicie. Chce przerobić 1.3 CFI na 1.3 Endura... Z tego co widzę i z tego co czytałem to jest inny komp, kolektor dolotowy i wydechowy. Co jeszcze będzie potrzebne ? Aha... nie ma to być wypas tuning, tylko przeróbka dla większej kultury pracy, elastyczności itd...
Ps. Jeśli ktoś ma na sprzedaż części potrzebne do przeróbki to proszę o info na priv |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 15:12
|
|
|
odezwij się do użytkownika Mara - on sobie przerobił endurę na CFI, powinien wiedzieć o co kaman w temacie |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Quler
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: KRA/TKA
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 15:22
|
|
|
Już do niego napisałem... Hmm skoro wiązka od 1.1 podeszła do Endury z tym że z kolektorem z 1.1 CFI. to myślę że po drobnych zmianach z 1.3 CFI podeszła by do 1.3 Endury. Chyba kwestia dołożenia jakiegoś sterownika od wtrysków ? |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 18:05
|
|
|
Na moje oko, jeśli chcesz mieć 1.3 na EFI to musisz przełożyć całego kompa z wiązką... Mara wrzucił goły silnik 1.3 Endura pod wiązkę z 1.1 CFI |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:32
|
|
|
Do kolektora ssącego idzie jedna wiązka z komputera( silnik endura) i tam jest kostka do podłączenia wtrysków... reszta czujników ma takie same wtyczki wiec jesli chcesz przerobić sobie z CFI na EFI to potrzebujesz:
- Kolektor ssacy z Efi ( kompletny)
- Kolektor wydechowy z sonda lambda( sama sonda nie pasuje na gwint do starego kolektora)
- Komputer z wiązka... nic trudnego i strasznego... wykładamy stara wiązkę z komputerem i wkładamy nowa ..podpinamy i jest OK... wszystko pasuje
Jest tez jeszcze taka możliwość: Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:36
|
|
|
a propos sondy to tak się zastanawiam - w mk4 nie było jeszcze 2 sond? bo w takim wypadku potrzeba wydechu z efi z miejscem na 2 sondy, inaczej sterownik będzie się pluł.
Mara napisał/a: | Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo | po czym zalewa nam silnik przy przegazowaniu albo przynajmniej żłopie wachę jak czołg |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:49
|
|
|
Wcale ze nie.... jeśli zawór jest zamknięty to paliwo nie dostaje się do komory spalania.... Ludzie w Kadettach przerabiają je na MPI( pełen wtrysk) i tak właśnie robią jeśli nie zmieniają wiązki.
Co do sondy... ja mam na jedna i to na samej gorze |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:51
|
|
|
ok, ale wachę ciągnie. koniec końców zamiast jednego (albo dwóch?) masz w tym samym czasie 4 wtryski benzyny |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:53
|
|
|
Dobra
.... Lepiej kupić wiązkę i komputer bez modzenia |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Quler
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: KRA/TKA
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 22:24
|
|
|
A z podciśnieniami itp itd nie będzie problemu ? Jak się ma taka przeróbka do zasilania gazem ? (Gaz 2gen - nowy reduktor, elektronika i osprzęt). Bo słyszałem że te plastikowe kolektory nie wytrzymują zbytnio wybuchów... Można coś zaradzić ? Aha i czy potrzebny jest przepływomierz ? |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:49
|
|
|
Przepływomierza ten silnik niema... korzysta z map sensora ? |
|
|
|
 |
Quler
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: KRA/TKA
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:51
|
|
|
Hmmm w esach 1.3 niektórych widziałem przepływkę... Hmm a jak sprawa wygląda z MAPem i innymi dziwactwami ? Mogą zostać od mono ? |
|
|
|
 |
Mara

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom)
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 00:01
|
|
|
Ja bym zostawił od mono.... ja miałem Endure bez przepływki ... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 10:43
|
|
|
Mara napisał/a: | Jest tez jeszcze taka możliwość: Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo | To jaki sens kilku wtryskiwaczy, które będą się otwierać razem, zamiast wtedy kiedy na wtryskiwaczu jest zaciąg powietrza.? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 19:40
|
|
|
A co z pompą paliwa tez może zostać od CFI ?? |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
Quler
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: KRA/TKA
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 20:12
|
|
|
Hmm ja w sumie pompy paliwa nie wymieniam... miałem wcześniej 1.4 CVH na monowtrysku, więc taką pompe zostawiam. Myślę że będzie ok. |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:00
|
|
|
Z tego co się orientuję to w wielopunktech są inne pompy. Np w XR-kach jest inna niż w 1.1 1.3 .14 na jednopunkcie. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:26
|
|
|
anjko, - pompy są inne . Inny wydatek i ciśnienie ( wiem to o fordach , łoplach , renówkach , szmelcwagenach i paru innych ) .
Czy to będzie działać? - najprawdopodobniej tak ( sam takie hybrydy uskuteczniałem )
Regulator ciśnienia nieco sprawę ogarnie , a to że silnik może nie mieć dobrej mieszanki w całym zakrezie , skracamy życie regulatora i pompy to druga sprawa .
Czyli taka trochę jazda jak po imprezie z TZ w niedziele rano na rowerze jednokołowym - da się - tylko siakoś tak dziwnie wychodzi |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:53
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | anjko, - pompy są inne . Inny wydatek i ciśnienie ( wiem to o fordach , łoplach , renówkach , szmelcwagenach i paru innych ) . |
Wiem że są inne nie chciałem się wymądrzać
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Czyli taka trochę jazda jak po imprezie z TZ w niedziele rano na rowerze jednokołowym - da się - tylko siakoś tak dziwnie wychodzi |
Nie dość że dziwnie to w dodatku tylko do tyłu |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
|