Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik 1.3 a 1.3 Endura
Autor Wiadomość
Quler 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: KRA/TKA
Wysłany: 19 Sty 2010, 15:03   [MK3] Silnik 1.3 a 1.3 Endura

Witajcie.

Kiedyś już zakładałem taki temat, ale wsiąkł... Mianowicie. Chce przerobić 1.3 CFI na 1.3 Endura... Z tego co widzę i z tego co czytałem to jest inny komp, kolektor dolotowy i wydechowy. Co jeszcze będzie potrzebne ? Aha... nie ma to być wypas tuning, tylko przeróbka dla większej kultury pracy, elastyczności itd...

Ps. Jeśli ktoś ma na sprzedaż części potrzebne do przeróbki to proszę o info na priv :)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Sty 2010, 15:12   

odezwij się do użytkownika Mara - on sobie przerobił endurę na CFI, powinien wiedzieć o co kaman w temacie :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Quler 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: KRA/TKA
Wysłany: 19 Sty 2010, 15:22   

Już do niego napisałem... Hmm skoro wiązka od 1.1 podeszła do Endury z tym że z kolektorem z 1.1 CFI. to myślę że po drobnych zmianach z 1.3 CFI podeszła by do 1.3 Endury. Chyba kwestia dołożenia jakiegoś sterownika od wtrysków ?
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 19 Sty 2010, 18:05   

Na moje oko, jeśli chcesz mieć 1.3 na EFI to musisz przełożyć całego kompa z wiązką... Mara wrzucił goły silnik 1.3 Endura pod wiązkę z 1.1 CFI
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:32   

Do kolektora ssącego idzie jedna wiązka z komputera( silnik endura) i tam jest kostka do podłączenia wtrysków... reszta czujników ma takie same wtyczki wiec jesli chcesz przerobić sobie z CFI na EFI to potrzebujesz:
- Kolektor ssacy z Efi ( kompletny)
- Kolektor wydechowy z sonda lambda( sama sonda nie pasuje na gwint do starego kolektora)
- Komputer z wiązka... nic trudnego i strasznego... wykładamy stara wiązkę z komputerem i wkładamy nowa ..podpinamy i jest OK... wszystko pasuje

Jest tez jeszcze taka możliwość: Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:36   

a propos sondy to tak się zastanawiam - w mk4 nie było jeszcze 2 sond? bo w takim wypadku potrzeba wydechu z efi z miejscem na 2 sondy, inaczej sterownik będzie się pluł.

Mara napisał/a:
Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo
po czym zalewa nam silnik przy przegazowaniu albo przynajmniej żłopie wachę jak czołg ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:49   

Wcale ze nie.... jeśli zawór jest zamknięty to paliwo nie dostaje się do komory spalania.... Ludzie w Kadettach przerabiają je na MPI( pełen wtrysk) i tak właśnie robią jeśli nie zmieniają wiązki.

Co do sondy... ja mam na jedna i to na samej gorze
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:51   

ok, ale wachę ciągnie. koniec końców zamiast jednego (albo dwóch?) masz w tym samym czasie 4 wtryski benzyny
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:53   

Dobra :2xf:
.... Lepiej kupić wiązkę i komputer bez modzenia :twisted:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:54   

tak mi się właśnie wydaje gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Quler 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: KRA/TKA
Wysłany: 19 Sty 2010, 22:24   

A z podciśnieniami itp itd nie będzie problemu ? Jak się ma taka przeróbka do zasilania gazem ? (Gaz 2gen - nowy reduktor, elektronika i osprzęt). Bo słyszałem że te plastikowe kolektory nie wytrzymują zbytnio wybuchów... Można coś zaradzić ? Aha i czy potrzebny jest przepływomierz ?
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:49   

Przepływomierza ten silnik niema... korzysta z map sensora ?
 
 
Quler 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: KRA/TKA
Wysłany: 19 Sty 2010, 23:51   

Hmmm w esach 1.3 niektórych widziałem przepływkę... Hmm a jak sprawa wygląda z MAPem i innymi dziwactwami ? Mogą zostać od mono ?
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 20 Sty 2010, 00:01   

Ja bym zostawił od mono.... ja miałem Endure bez przepływki ...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2010, 10:43   

Mara napisał/a:
Jest tez jeszcze taka możliwość: Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo
To jaki sens kilku wtryskiwaczy, które będą się otwierać razem, zamiast wtedy kiedy na wtryskiwaczu jest zaciąg powietrza.?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Sty 2010, 19:40   

A co z pompą paliwa tez może zostać od CFI ??
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Quler 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: KRA/TKA
Wysłany: 21 Sty 2010, 20:12   

Hmm ja w sumie pompy paliwa nie wymieniam... miałem wcześniej 1.4 CVH na monowtrysku, więc taką pompe zostawiam. Myślę że będzie ok.
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:00   

Z tego co się orientuję to w wielopunktech są inne pompy. Np w XR-kach jest inna niż w 1.1 1.3 .14 na jednopunkcie.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:26   

anjko, - pompy są inne . Inny wydatek i ciśnienie ( wiem to o fordach , łoplach , renówkach , szmelcwagenach i paru innych ) .
Czy to będzie działać? - najprawdopodobniej tak ( sam takie hybrydy uskuteczniałem )
Regulator ciśnienia nieco sprawę ogarnie , a to że silnik może nie mieć dobrej mieszanki w całym zakrezie , skracamy życie regulatora i pompy to druga sprawa .

Czyli taka trochę jazda jak po imprezie z TZ w niedziele rano na rowerze jednokołowym - da się - tylko siakoś tak dziwnie wychodzi :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:53   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
anjko, - pompy są inne . Inny wydatek i ciśnienie ( wiem to o fordach , łoplach , renówkach , szmelcwagenach i paru innych ) .

Wiem że są inne nie chciałem się wymądrzać :-P

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Czyli taka trochę jazda jak po imprezie z TZ w niedziele rano na rowerze jednokołowym - da się - tylko siakoś tak dziwnie wychodzi


Nie dość że dziwnie to w dodatku tylko do tyłu :hahaha:
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.