| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011,  18:05
 | [MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2007,  08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepnijcie to pod FAQ |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sowa   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: joanna
 Wiek: 42
 Dołączyła: 09 Sie 2005
 Posty: 2844
 Skąd: Zielona Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | genov [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Cze 2007,  08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja za kilka dni bede krzyzak wymienial  Extra Zdjecia   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Cze 2007,  20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | pomagam jak tylko moge   |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2007,  13:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja sie troszke namordowalem po pierwsze ze zdjeciem krzyzaka, bo dosyc mocno byl zapieczony ale udalo sie. musialem podwazyc go i troche postukac no i sporo nalac wódy40. 
 krzyzak byl luzacki, ruszal sie jak chcial w odróżnieniu od nowego który był bardzo sztywny.
 
 radzę nałożyć trochę smaru na ten mały wielowypust i na drążek kierowniczy żeby łatwo weszło.
 
 
 u mnie była taka sytuacja, że po przejechaniu ok 50km strasznie zaczęło pukać, już myślałem, że krzyżak był zgięty czy coś, ale okazało się że po prostu dopasował się do kolumny kier. i musiałem go dokręćić. dwa klucze 13 i po robocie.
 
 
 
 generalnie wymiana jest w miare prosta, trzeba się troche pogimnastykować i wykręcić kolumnę i wyciągnąć troche, ale później jaka jest przyjemność z jazdy jak nie ma luzów
  polecam wszystkim zwłaszcza że nowy krzyżak na alegro jest po ok 48pln. 
 
 
 moze przydaloby się stwożyc  dział : PORADY czy PRZEWODNIKI i fotorelacje, bo tak porozrzucane to jest.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2007,  13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest na stronie głównej Garaż a w nim m/innymi  Obsługa i Naprawa  ale jest praktycznie pusty  :-/ nie wiem do kogo nalezy kompletowanie tam tych tematów.
 Dodatkowo po kliknięciu na  Dane eksploatacyjne Fiesty MK3, 89-95 mamy :
 Taki post lub temat nie istnieje, być może został przed chwilą usunięty, wróć i spróbuj ponownie
   |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2007,  13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak jest podane w informacjach na stronie glównej, z materiałami które powinny się na niej znależć, proszę się zgłaszać do mnie. Jeśli ktoś stworzy podobny poradnik niech oprócz umieszczenia go na Forum, podrzuci go do mnie.
 Miejsce na stronie jest, ale to od modów działów technicznych i od Was samych zależy jak bardzo i czym się zapełni.
 Link działa Piotr, nawet dla niezalogowanych
   Pozdro ...
 P.S. Poradnik picio_18 jest już w zakładce garaż na stronie gł.
 Podziękowania dla autora
   |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2007,  23:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie trzeba, tylko trzeba odpowiednio pokręcić kierą i krzyżak można zdjąć bez odkręcania kolumny. Pierwszy raz się sposro nakombinowałem zanim wpadłem na to co i jak, ale drugi raz, to mi zajęło 10 minut. 	  | stafcio napisał/a: |  	  | i wykręcić kolumnę i wyciągnąć troche, | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LUTEK   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 49
 Dołączył: 17 Lis 2006
 Posty: 26
 Skąd: Paniówki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2007,  19:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten stary krzyżak to jeszcze widzę  był nawet dobry,miałem gorszy zanim wymieniłem  go na MEYLE. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2007,  13:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moj sie nie chcial zgiac golymi rekami... Taki byl syfacz... A nowy MEYLE to poezja... 	  | LUTEK napisał/a: |  	  | Ten stary krzyżak to jeszcze widzę  był nawet dobry,miałem gorszy zanim wymieniłem  go na MEYLE. | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gagor [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2007,  22:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2007,  00:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | W ASO. Sorry za tak brutalne słowa, ale to wielka rzadkość i naprawdę ciężko dostać. 	  | gagor napisał/a: |  	  | ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem   | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2007,  12:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gagor napisał/a: |  	  | ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem   | 
 jackrzec.. a tyle sie na forum pisze rzeczy.. ciekawych rzeczy
 
 gdzie kupić TEN krzyżak
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2007,  08:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | No fakt - kiedyś to widziałem, ale dawno temu i zapomniałem. 	  | szynszyl napisał/a: |  	  | jackrzec.. a tyle sie na forum pisze rzeczy.. ciekawych rzeczy 
 gdzie kupić TEN krzyżak
 | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gagor [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2007,  21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | dałem rade przelorzyć krzyzaka ze zwyklego  do tego ze wspomaganiem hula i ni ma luza  w aso wolaja za niego 385 zlociszy a mnie wynioslo 70 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2007,  17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czemu to jest jeszcze nie podwieszone co? Ja jutro się zabieram za wymianę też kupiłem tego krzyżaka z allegro
   Picio_18 świetna robota z tymi twoimi fotoporadnikami czekam teraz kiedy będziesz wymieniał końcówki drążków
       |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FiFa   Klubowicz
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kamil
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Lut 2007
 Posty: 1118
 Skąd: Panki/Cze-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2007,  16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | picio_18 napisał/a: |  	  | W moim przypadku kierownica uciekła mi o ok 1-2 ząbki także jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w prawo | 
 
 Jestem własnie po wymianie krzyzaka i powiem tyle ze to jest raczej niemozliwe aby to uciekło w ktoras strone przynajmniej w moim przypadku, bo na wieloklinie jest takie miejsce w ktorym nie ma tego klinu i przypada to własnie na to miejsce gdzie sie schodzi krzyzak przy skrecaniu i poprostu inaczej nie da sie zamocowac tego krzyzaka chyba zeby ktos wbił na sile tak jak ja juz powoli miałem zamiar to robic ale to zauwazyłem na całe szczescie. Krzyzak pasował idealnie i jest tak jak to było, jakbym chcaił to inaczej przykrecic to by nie było rady tego zrobic.
 Ale dziekuje za poradnik nie powiem skorzystałem ;-) A i nareszcie nei mam tego luzu na kierownicy
  Pozdro |  
				| _________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2007,  17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ehh wymienilem ten cholerny krzyzak i wszystko by bylo git tylko tez przesunela mi sie kiera troche w lewo jak jade prosto. Kombinowalem z tym ale jak przestawiam o jeden ząbek to znowu jest krzywo w druga strone  :yyy: O co kurna chodzi ? Staralem sie to zlozyc tak jak bylo i chyba cos nie wyszlo   
 Edit: No dobra, udało sie... cos przekombinowalem przy montazu  ;-)
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gilles   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 05 Gru 2007
 Posty: 2
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2007,  23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czesc wszystkim  , wczoraj wymienilem mój krzyżak i stało się to co dzieje się chyba każdemu za pierwszym razem, a mianowicie kierownica po wszytskim skrecona jest troche w lewo (okolo 30 stopni).
 Czy można to poprawić poprzez samo przekręcenie koła kierownicy czy muszę jednak zdejmowac i zakladac znowu ten krzyzak?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |