Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 19:05 |
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 09:56
|
|
|
Podepnijcie to pod FAQ |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 09:01
|
|
|
a ja za kilka dni bede krzyzak wymienial Extra Zdjecia |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 21:40
|
|
|
pomagam jak tylko moge |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Cze 2007, 14:15
|
|
|
ja sie troszke namordowalem po pierwsze ze zdjeciem krzyzaka, bo dosyc mocno byl zapieczony ale udalo sie. musialem podwazyc go i troche postukac no i sporo nalac wódy40.
krzyzak byl luzacki, ruszal sie jak chcial w odróżnieniu od nowego który był bardzo sztywny.
radzę nałożyć trochę smaru na ten mały wielowypust i na drążek kierowniczy żeby łatwo weszło.
u mnie była taka sytuacja, że po przejechaniu ok 50km strasznie zaczęło pukać, już myślałem, że krzyżak był zgięty czy coś, ale okazało się że po prostu dopasował się do kolumny kier. i musiałem go dokręćić. dwa klucze 13 i po robocie.
generalnie wymiana jest w miare prosta, trzeba się troche pogimnastykować i wykręcić kolumnę i wyciągnąć troche, ale później jaka jest przyjemność z jazdy jak nie ma luzów polecam wszystkim zwłaszcza że nowy krzyżak na alegro jest po ok 48pln.
moze przydaloby się stwożyc dział : PORADY czy PRZEWODNIKI i fotorelacje, bo tak porozrzucane to jest. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Cze 2007, 14:32
|
|
|
Jest na stronie głównej Garaż a w nim m/innymi Obsługa i Naprawa ale jest praktycznie pusty :-/
nie wiem do kogo nalezy kompletowanie tam tych tematów.
Dodatkowo po kliknięciu na Dane eksploatacyjne Fiesty MK3, 89-95 mamy :
Taki post lub temat nie istnieje, być może został przed chwilą usunięty, wróć i spróbuj ponownie |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Cze 2007, 14:56
|
|
|
Tak jak jest podane w informacjach na stronie glównej, z materiałami które powinny się na niej znależć, proszę się zgłaszać do mnie.
Jeśli ktoś stworzy podobny poradnik niech oprócz umieszczenia go na Forum, podrzuci go do mnie.
Miejsce na stronie jest, ale to od modów działów technicznych i od Was samych zależy jak bardzo i czym się zapełni.
Link działa Piotr, nawet dla niezalogowanych
Pozdro ...
P.S. Poradnik picio_18 jest już w zakładce garaż na stronie gł.
Podziękowania dla autora |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 00:12
|
|
|
stafcio napisał/a: | i wykręcić kolumnę i wyciągnąć troche, | Nie trzeba, tylko trzeba odpowiednio pokręcić kierą i krzyżak można zdjąć bez odkręcania kolumny. Pierwszy raz się sposro nakombinowałem zanim wpadłem na to co i jak, ale drugi raz, to mi zajęło 10 minut. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
LUTEK
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 20:22
|
|
|
Ten stary krzyżak to jeszcze widzę był nawet dobry,miałem gorszy zanim wymieniłem go na MEYLE. |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 14:15
|
|
|
LUTEK napisał/a: | Ten stary krzyżak to jeszcze widzę był nawet dobry,miałem gorszy zanim wymieniłem go na MEYLE. | Moj sie nie chcial zgiac golymi rekami... Taki byl syfacz... A nowy MEYLE to poezja... |
|
|
|
|
gagor [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2007, 23:02
|
|
|
ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2007, 01:31
|
|
|
gagor napisał/a: | ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem | W ASO. Sorry za tak brutalne słowa, ale to wielka rzadkość i naprawdę ciężko dostać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Lip 2007, 13:06
|
|
|
gagor napisał/a: | ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem |
jackrzec.. a tyle sie na forum pisze rzeczy.. ciekawych rzeczy
gdzie kupić TEN krzyżak |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Lip 2007, 09:47
|
|
|
szynszyl napisał/a: | jackrzec.. a tyle sie na forum pisze rzeczy.. ciekawych rzeczy
gdzie kupić TEN krzyżak | No fakt - kiedyś to widziałem, ale dawno temu i zapomniałem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
gagor [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lip 2007, 22:22
|
|
|
dałem rade przelorzyć krzyzaka ze zwyklego do tego ze wspomaganiem hula i ni ma luza w aso wolaja za niego 385 zlociszy a mnie wynioslo 70 |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 3 Sie 2007, 18:31
|
|
|
Czemu to jest jeszcze nie podwieszone co?
Ja jutro się zabieram za wymianę też kupiłem tego krzyżaka z allegro
Picio_18 świetna robota z tymi twoimi fotoporadnikami czekam teraz kiedy będziesz wymieniał końcówki drążków |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 17:11
|
|
|
picio_18 napisał/a: | W moim przypadku kierownica uciekła mi o ok 1-2 ząbki także jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w prawo |
Jestem własnie po wymianie krzyzaka i powiem tyle ze to jest raczej niemozliwe aby to uciekło w ktoras strone przynajmniej w moim przypadku, bo na wieloklinie jest takie miejsce w ktorym nie ma tego klinu i przypada to własnie na to miejsce gdzie sie schodzi krzyzak przy skrecaniu i poprostu inaczej nie da sie zamocowac tego krzyzaka chyba zeby ktos wbił na sile tak jak ja juz powoli miałem zamiar to robic ale to zauwazyłem na całe szczescie. Krzyzak pasował idealnie i jest tak jak to było, jakbym chcaił to inaczej przykrecic to by nie było rady tego zrobic.
Ale dziekuje za poradnik nie powiem skorzystałem ;-) A i nareszcie nei mam tego luzu na kierownicy Pozdro |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Wrz 2007, 18:57
|
|
|
Ehh wymienilem ten cholerny krzyzak i wszystko by bylo git tylko tez przesunela mi sie kiera troche w lewo jak jade prosto. Kombinowalem z tym ale jak przestawiam o jeden ząbek to znowu jest krzywo w druga strone :yyy: O co kurna chodzi ? Staralem sie to zlozyc tak jak bylo i chyba cos nie wyszlo
Edit: No dobra, udało sie... cos przekombinowalem przy montazu ;-) |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
gilles
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 2 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 14 Gru 2007, 23:25
|
|
|
Czesc wszystkim ,
wczoraj wymienilem mój krzyżak i stało się to co dzieje się chyba każdemu za pierwszym razem, a mianowicie kierownica po wszytskim skrecona jest troche w lewo (okolo 30 stopni).
Czy można to poprawić poprzez samo przekręcenie koła kierownicy czy muszę jednak zdejmowac i zakladac znowu ten krzyzak? |
|
|
|
|
|