| [MK1] Belka tylna dumania ciąg dalszy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  09:43   [MK1] Belka tylna dumania ciąg dalszy |   
 |  
               | 
 |  
               | Siema. Wiemy juz ze mamy w klubie pare wiariacji na temat tylnego zawiasu mk I. Zolw np planowal pokombinowac cos od MK III. Ale ta belka jest za dluga i trzeba skraca itd itd. Patrzylem ostatnio na fotki belki od MK VI... Jest krotksza ale krotsza ma ta czesc jakby wachaczy wzdluznych. Jak myslicie - daloby rade podumac? Czy moze wtedy ta belka poprzeczna bedzie za daleko posunieta do przodu i nie bedzie molga pracowac bo bedzie do karoserii dobijala? Mial ktos z emkajedynkowiczow taka belke w rekach?? |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  10:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Belkę z mk3 idzie skrócić,,, wystarczy przeciąć w połowie, nasunąć na siebie, przewiercić i skręcić albo pointować,,, byle nie spawać bo pęknie,,, 
 PS czy nie po to jest podforum o mk1/2 by tam pisać o tych autkach,,,?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmmm, pisalem o fiescie MK I,  belce z MK VI a calosc chcialem ztuningowac mechanicznie... I na bank nie bede jezdzil na skrecanej belce.
 |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  11:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fakt skręcana belka to mogłoby się źle skończyć   zauważ fakt, że nie jest problemem skrócić belkę, ja chciałem założyć całą belkę od escorta mk VI - problem główny jest taki, żę poprzeczka trzymająca całą belkę - ceownik - jest mniej więcej po środku a w mk1 nie ma możliwości żeby tak zostawić bo mamy bak paliwa.
 Wówczas trzeba tą poprzeczkę - ceownik, rurę, belkę z mk1(jak u mnie) dać na końcu belki.
 Możesz modzić z belką z mk3, mk4 czy nawet z innego auta ale w konsekwencji zostaje pociąć całą belkę i pospawać od nowa tak aby pasowała pod mk1 - innego rozwiązania nie ma jeśli chcesz założyć całą belę z innego auta.
 
 My zrobiliśmy tak jak wiesz połączenie belki mk1 z pocietą belką z escorta - jedyne co temu grozi w tym momencie to wyrywanie się mocowań belki z budy, sztywność belki jest bardzo duża - nieoszczędza tyłka ale w zakrętach prowadzenie auta poprawiło się ogromnie
   
 Jest jeszcze możliwość, że przełożysz bak paliwa gdzie indziej i wtedy będzie mniejszy problem z belką np. z fiesty mk3
 
 Jeżeli natomiast chciałbyś pomodzić z belką w podobny sposób do mojego - który jest chyba najmniej czasochłonny i najbardziej hardkorowy to opowiem Tobie co i jak robić, bo mam to już za sobą i może się Tobie przyda
   
 PS: w każdym przypadku spawania belki upewnij się, że Twój spawacz jest w tym BARDZO dobry
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Rkalitka 16 Gru 2009,  11:30, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  11:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rkalitka fajnie to wymyslil ale moja fiesta to bedzie dupowoz na codzien. Chce zachowac elastycznosc zawieszenia. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  12:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co jest nie tak z tyłem mk1 na co dzień? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  14:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qzyn napisał/a: |  	  | ale moja fiesta to bedzie dupowoz na codzien. Chce zachowac elastycznosc zawieszenia. | 
 
  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A co jest nie tak z tyłem mk1 na co dzień? | 
 
 W takim wypadku Joe ma całkowitą rację - na co dzień belka w mk1 jest wystarczająca w 100%,
 Ale mimo wszystko jak założyłeś gwintowane zawieszenie to i tak zapomnij o jakimkolwiek komforcie
   Kiedyś się bawiłem w jakieś sportowe sprężyny tylko i autem strasznie telepało na dziurach...
 
 Tak czy siak, jeśli chcesz tylko autem na co dzień jeździć to powymieniaj zużyte elementy na nowe i myślę, że to w zupełności wystarczy. Na allegro są np. nowe wachacze po 40 - 50zł sztuka, jak chcesz to nawet mogę Tobie wysłać stabilizator od mk1.
 |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | pomysł Romana jest chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jakie można zastosować  aby pogodzić coś obok czego mk1 nawet nie  stało - czyli komfort , z czymś o czym w mk1 można tylko pomarzyć - czyli prowadzenie sie ( żadne " dobre " prowadzenie - po prostu jakiekolwiek ) 
 Jeżlei nie pójdziesz w tą stronę  - to pozostaje zrobienie wahaczy z profili zamkniętych i danie w nich tulei z Twingo ( wersja dla wieśniaków - czyli dla mnie ) lub Duperflexa ( małe pomarańczowe )
 
 W Twoim przypadku poszedłbym w spawanie belki z elementami od Oriona - założenie gwintu z rozsunieciem punktów podparcia na zewnątrz , ale z założonym drążkiem Panharda ( czyli belka chodząca po łuku ) spowoduje , moim zdaniem , notoryczne wyłamywanie górnych mocowań zawieszenia od ruchów prawo-lewo
 
 Czy elementy wzdłużne będą od żuka , traktora , czy od mk4 to obojętne - chodzi mi o ideę rozwiązania . Spawanie do belki od mk1 rekomenduję , gdyz dochodzi CI konieczność pasowania innej belki w wąskim poprzecznym tunelu pomiędzy kielichami ( czyli przeróbka podłogi )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  22:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | DziDzia,  - jesteś jedną z osób , które myślą że Żółw cały czas żartuje . 
 W momencie kiedy ja przez całe życie byłem śmiertelnie poważny
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może i bym się z Tobą zgodził, ale - ja nie myślę   I uważam to za bardzo pozytywną cechę* - można się uśmiechnąć i czegoś dowiedzieć - tylko trzeba umieć
   I usuń to to, nie potrzebny jest w tym temacie
   * chodzi o Twoją wypowiedź, a nie o moje myślenie
   
 
 
 pozdro
   |  
				| _________________ 
   Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
 Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
 Romety PONY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2009,  23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | Twoim przypadku poszedłbym w spawanie belki z elementami od Oriona - założenie gwintu z rozsunieciem punktów podparcia na zewnątrz , ale z założonym drążkiem Panharda ( czyli belka chodząca po łuku ) spowoduje , moim zdaniem , notoryczne wyłamywanie górnych mocowań zawieszenia od ruchów prawo-lewo | 
 
 nie bardzo teraz czaję o co cho??
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  20:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Qzyn założył kolumny  MacPersona z tyłu od gofra1 , to spowoduje że cały zawias przestanie tak chętnie wychylać sie na boki , a co za tym idzie chodząca po łuku zataczanym przez końcówkę Panharda , belka będzie  bujać górnymi mocowaniami kolumn na ramieniu długości kolumn . Coś w końcu tego nie wytrzyma ( moim zdaniem będą to miejsca mocowań kolumn do budy ) |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale wspominałeś że poszedłbyś w wspawanie elementów z oriona - o jakie Tobie chodzi elementy?? |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | a moim zdaniem wolę jak wyprzedza mnie dupa  przynajmniej nie wiem w co walnę   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Roman - o "wahacze " - czyli Twoje rozwiązanie ( usunięcie drążka Panharda także ) 
 Laskosz -
  , ale jak rozmowa o przeróbkach  to  przerabiamy   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żółw uwasz auta do sportów i jaki masz zawias z tyłu? |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ori   
 Dodany stab z ikserki  , inne tuleje , inne amory  i springi , ale zamysł do bólu Ori
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  21:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | inne amory i springi | 
 
 ooo to mnie interere
   
 reszta u mnie może zostać seryjna
   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |