Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Pasy szelkowe+zwykle fotele
Autor Wiadomość
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 8 Lis 2009, 16:13   [MK3] Pasy szelkowe+zwykle fotele

Chciałbym zasiegnac informacji,czy warto zakladac szelkowe pasy do zwyklch foteli?
Jakie sa wady i zalety takich pasow i jak to zamontowac jezeli nie posiadam klatki?
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 8 Lis 2009, 16:37   

powiem ci ze kumpel ma zalozone w civic'e takie szelki i naprawde niezle sie spisuja :rotfl:
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Lis 2009, 17:21   

Zależy co rozumiesz przez "zwykłe" fotele .

Jeździłem w szelkach siedząc w recaro , w uszatkach i w fotelach z ikserki i tam spełniały swoje zadanie . Lepsze trzymanie ramion i tyłka ( nie musisz sie trzymać kierownicy żeby nie wylecieć z fotela ) . Niestety fotel musi być prawidłowo ustawiony ( zapomnij o leżeniu za kierownicą ) do tego szelki krępują ruchy wymagające oderwanai pleców od fotela ( zamknięcie drzwi lub regulacja radia mogą być problematyczne ) .

W przypadku gdy używasz auto do pojeżdżawek - polecam . Gdy auto jest także na co dzień - zamontuj szelki zostawiając seryjne pasy i korzystaj z nich na przemian .

Swego rodzaju kompromisem są szelki z napinacze - korzystałem i nie polecam .

Z dodatkowych minusów - praktycznie wyłączenie z użytku tylnej kanapy .



_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Lis 2009, 18:13   

Montujesz w miejsca seryjnych punktów mocowań pasów dokręcając pod śruby uchwyty pasów. Seryjne spokojnie zostają.
Co do kanapy to prawda i nieprawda.
Jest włączona z użytkowania w momencie jazdy na szelkach. Ale w czasie użytkowania seryjnych, rozpinasz pasy, przód chowasz pod fotelem, a na kanapie leży tylko rolka lub końcówka pasa( jeśli kupisz sztywne).

Na 5 stronie masz kilka fotek http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=80

Jakby co mam jeden komplet na sprzedaż. Przód jasno zielony tylny pas czerwony ale zwijany w rolke plis kilka sztuk czarnych ale bez tyłów.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 22 Lis 2009, 09:41   

Dobra pasy juz mam wczoraj je nawet przetestowalem,jest dobrze tylko teraz mam pytanie jak powinny te pasy byc ulozone,chodzi o wyokosc odcinka biodrowego jak wysoko powinien byc i jak mocno maja byc napiete pasy
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 22 Lis 2009, 16:05   

Tragicznie to wygląda i jest nie praktyczne. Co wy widzicie w tym fajnego. Tylko wieśniacko wygląda i jest upierdliwe. Jak już stosować takie pasy to wywalcie tylną kanapę wstawcie klatkę bezpieczeństwa, wyrzucić tapicerkę, rajdowe fotele by wyglądała fiesta jak rajdówka a nie jak nie dorobione dziwadło. Albo robić przeróbki na maksa tak jak należy się albo nie robić ich wcale.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Lis 2009, 16:15   

Yankes, - część biodrowa powinna przechodzić ( nieposkręcana ) tak żebyś miał klamrę od zapinania pasów mniej więcej na wysokości sprzączki od pasa . JA ustawiam to tak że siadam , poluźniam szelki i zapinam oraz dociągam częśćbiodrową , tak żeby trzymałą mnie i byłą w takim miejscu , w którym nie ma możliwości przesuwania sie oraz nie ciśnei zbyt bardzo .

Później dociągam szelki , tak aby były dość mocno naprężone , ale umożliwiały oddychanie ;) i nei podciągały do góry części biodrowej .

Pas za siedzeneim ( tylna część szelek ) powinien być lekko naprężony i nei wiszący .

Maki, :rotfl: piszesz na podstawie własnych doświadczeń jak rozumiem ?

Pasy są po to żeby trzymały w fotelu podczas przechyłów , oraz w przypadku dzwona , a nie po to żeby fajnie wyglądały i były miłe .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 22 Lis 2009, 19:04   

Cytat:

Maki, :rotfl: piszesz na podstawie własnych doświadczeń jak rozumiem ?

Pasy są po to żeby trzymały w fotelu podczas przechyłów , oraz w przypadku dzwona , a nie po to żeby fajnie wyglądały i były miłe .


Miałem okazję zapinać się w takie pasy. Co prawda nie są one tak super skomplikowane do zapięcia ale więcej czasu zajmuję niż w standardowych. A co standardowe pasy nie przytrzymają w czasie dzwonu. Jak najbardziej tak.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Lis 2009, 19:16   

Widzisz - Ty miałeś okazje sie " zapinać ( ? ) " w takie pasy , a ja miałem okazję w takich jeździć na zawodach ( i to w cywilnych fotelach ) i różnica w trzymaniu JEST . I to znaczna .

Chociażby dlatego ze te pasy nie są bezwładnościowe ( bo nawet szelki z napinaczem powinny być odłączane na czas jazdy ) oraz dlatego że trzymają cię w czterech punktach a nie w trzech .

Jeżeli chodzi o dzwon - prawdopodobieństwo połamania w przypadku szelek jest dużo mniejsze niż w przypadku zwykłych pasów bezwładnościowych ( sprawdziłem ) . Dodatkowo całość siły z jaką przytrzymują cię pasy rozkłąda się na dwie części korpusu , a nei idzie po ukosie .

Co do zapinania - zapina się je jednym "klik " ( wersje szelek o jakich rozmawiamy ) a to że je trudniej wyregulować do danej osoby to inna sprawa ( choć zwykłe bezwładnościówki także wymagają regulacji do danej osoby , ale nie każdy o tym wie )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Lis 2009, 19:43   

Maki napisał/a:
Co prawda nie są one tak super skomplikowane do zapięcia ale więcej czasu zajmuję niż w standardowych
tjaaa... a ja pół życia myślałem, że pasów sportowych nie zakłada się dla wygody :rotfl:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:18   

Cytat:
w takie pasy , a ja miałem okazję w takich jeździć na zawodach

Zawody to inna sprawa. Ja mówię o jeździe codziennej.
Cytat:
Jeżeli chodzi o dzwon - prawdopodobieństwo połamania w przypadku szelek jest dużo mniejsze niż w przypadku zwykłych pasów bezwładnościowych ( sprawdziłem ) . Dodatkowo całość siły z jaką przytrzymują cię pasy rozkłąda się na dwie części korpusu , a nei idzie po ukosie .

To jeździjmy w usztywniaczach szyi i w kasku. Mniejsze szanse na połamanie karku i stłuczenia głowy.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:40   

Maki napisał/a:

To jeździjmy w usztywniaczach szyi i w kasku. Mniejsze szanse na połamanie karku i stłuczenia głowy.


albo latajmy na co dzień samolotami - to dużo bezpieczniejsze ( statystycznie ) niż jazda samochodem .

Poczytaj wątek od początku , bo sporo tam ciekawych stwierdzeń :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 22 Lis 2009, 21:30   

Ja mam pasy od 2 dni i widze roznice w wyczuciu auta i jakos lepiej mi sie siedzi w fotelu jak mnie szelki trzymaja.A co do zapinania nie widze wielkiej roznicy w czasie,lewa reka,prawa reka ,klik i po sprawie.
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:17   

Ale wygląd wieśniacki jak jest tak jest.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:30   

Maki tutaj chodzi o bezpieczeństwo a nie wygląd jak byś nie zauważył.
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:58   

Maki napisał/a:
Ale wygląd wieśniacki jak jest tak jest.


ile ty masz lat ?

Trzynaście ?

TAK - wygląd jest wieśniacki . ( przyznajcie mu wszyscy rację , bo się zaraz rzuci na podłogę i będzie tupał i płakał jak dzieciak , któremu nikt nei chce racji przyznać ) .

Chyba wszystko co można było powiedzieć w temacie zostało już powiedziane ( jeszcze raz podkreślam MAKI - masz rację - wygląda to wieśniacko ) więc nie zaciemniajmy tematu , który może się jeszcze komuś przydać .

ps: Powiedzcie Makiemu że ma rację , proszeeeeeeee .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 23 Lis 2009, 16:03   

Maki masz rację. :rotfl:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lis 2009, 16:14   

Mam pytanie. Na sezon 2010 planuje zapiać szelki na obu fotelach lecz będę ich używał tylko w czasie startów. Już rozglądam się za modelami. Czy lepiej będzie zamocować je w uchwycie pod tylna kanapa czy o tylna rozpórkę i na czas straty wywalać tylna kanapę i oparcia ?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 23 Lis 2009, 17:00   

Ja bym mocował w oryginalne mocowania Piotrze :yes:
po pierwsze nic nie musisz przerabiać, po drugie na codzień możesz "ukryć" je pod kanapą i nic nie "dynda"

Aaaaa.....ale pamiętaj - pasy szelkowe wyglądają wieśniacko.... :cojest:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 23 Lis 2009, 17:08   

Cytat:
Maki tutaj chodzi o bezpieczeństwo a nie wygląd jak byś nie zauważył.

No to jak pisałem wcześniej załużmy jeszcze kask, usztywniacz na szyję, gogle. Nie zapomnijmy jeszcze o kladzce bezpieczeństwa. Bo przeciesz wygląd się nie liczy tylko bezpieczeństwo.

Zapewniam cię że zwykłe pasy zapewnią ci taki sam stopień bezpieczeństwa co te szelkowe. Co z tego tego że lepiej będzie cię trzymać podczas wypadku jak karoseria i kierownica cię przygniecie. Nawet super pasy szelkowe ci nie pomogą.

[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 17:10 ]
PS. Nie mówię tu o zawodach gdzie takie pasy może i są lepsze bo trzymają w zakrętach. Ale na co dzień. Bzdura.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.