[MK3] Pasy szelkowe+zwykle fotele |
Autor |
Wiadomość |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 8 Lis 2009, 16:13 [MK3] Pasy szelkowe+zwykle fotele
|
|
|
Chciałbym zasiegnac informacji,czy warto zakladac szelkowe pasy do zwyklch foteli?
Jakie sa wady i zalety takich pasow i jak to zamontowac jezeli nie posiadam klatki? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Lis 2009, 16:37
|
|
|
powiem ci ze kumpel ma zalozone w civic'e takie szelki i naprawde niezle sie spisuja |
_________________ 2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Lis 2009, 17:21
|
|
|
Zależy co rozumiesz przez "zwykłe" fotele .
Jeździłem w szelkach siedząc w recaro , w uszatkach i w fotelach z ikserki i tam spełniały swoje zadanie . Lepsze trzymanie ramion i tyłka ( nie musisz sie trzymać kierownicy żeby nie wylecieć z fotela ) . Niestety fotel musi być prawidłowo ustawiony ( zapomnij o leżeniu za kierownicą ) do tego szelki krępują ruchy wymagające oderwanai pleców od fotela ( zamknięcie drzwi lub regulacja radia mogą być problematyczne ) .
W przypadku gdy używasz auto do pojeżdżawek - polecam . Gdy auto jest także na co dzień - zamontuj szelki zostawiając seryjne pasy i korzystaj z nich na przemian .
Swego rodzaju kompromisem są szelki z napinacze - korzystałem i nie polecam .
Z dodatkowych minusów - praktycznie wyłączenie z użytku tylnej kanapy .
 |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Lis 2009, 18:13
|
|
|
Montujesz w miejsca seryjnych punktów mocowań pasów dokręcając pod śruby uchwyty pasów. Seryjne spokojnie zostają.
Co do kanapy to prawda i nieprawda.
Jest włączona z użytkowania w momencie jazdy na szelkach. Ale w czasie użytkowania seryjnych, rozpinasz pasy, przód chowasz pod fotelem, a na kanapie leży tylko rolka lub końcówka pasa( jeśli kupisz sztywne).
Na 5 stronie masz kilka fotek http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=80
Jakby co mam jeden komplet na sprzedaż. Przód jasno zielony tylny pas czerwony ale zwijany w rolke plis kilka sztuk czarnych ale bez tyłów. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 09:41
|
|
|
Dobra pasy juz mam wczoraj je nawet przetestowalem,jest dobrze tylko teraz mam pytanie jak powinny te pasy byc ulozone,chodzi o wyokosc odcinka biodrowego jak wysoko powinien byc i jak mocno maja byc napiete pasy |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 16:05
|
|
|
Tragicznie to wygląda i jest nie praktyczne. Co wy widzicie w tym fajnego. Tylko wieśniacko wygląda i jest upierdliwe. Jak już stosować takie pasy to wywalcie tylną kanapę wstawcie klatkę bezpieczeństwa, wyrzucić tapicerkę, rajdowe fotele by wyglądała fiesta jak rajdówka a nie jak nie dorobione dziwadło. Albo robić przeróbki na maksa tak jak należy się albo nie robić ich wcale. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 16:15
|
|
|
Yankes, - część biodrowa powinna przechodzić ( nieposkręcana ) tak żebyś miał klamrę od zapinania pasów mniej więcej na wysokości sprzączki od pasa . JA ustawiam to tak że siadam , poluźniam szelki i zapinam oraz dociągam częśćbiodrową , tak żeby trzymałą mnie i byłą w takim miejscu , w którym nie ma możliwości przesuwania sie oraz nie ciśnei zbyt bardzo .
Później dociągam szelki , tak aby były dość mocno naprężone , ale umożliwiały oddychanie i nei podciągały do góry części biodrowej .
Pas za siedzeneim ( tylna część szelek ) powinien być lekko naprężony i nei wiszący .
Maki, piszesz na podstawie własnych doświadczeń jak rozumiem ?
Pasy są po to żeby trzymały w fotelu podczas przechyłów , oraz w przypadku dzwona , a nie po to żeby fajnie wyglądały i były miłe . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 19:04
|
|
|
Cytat: |
Maki, piszesz na podstawie własnych doświadczeń jak rozumiem ?
Pasy są po to żeby trzymały w fotelu podczas przechyłów , oraz w przypadku dzwona , a nie po to żeby fajnie wyglądały i były miłe . |
Miałem okazję zapinać się w takie pasy. Co prawda nie są one tak super skomplikowane do zapięcia ale więcej czasu zajmuję niż w standardowych. A co standardowe pasy nie przytrzymają w czasie dzwonu. Jak najbardziej tak. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 19:16
|
|
|
Widzisz - Ty miałeś okazje sie " zapinać ( ? ) " w takie pasy , a ja miałem okazję w takich jeździć na zawodach ( i to w cywilnych fotelach ) i różnica w trzymaniu JEST . I to znaczna .
Chociażby dlatego ze te pasy nie są bezwładnościowe ( bo nawet szelki z napinaczem powinny być odłączane na czas jazdy ) oraz dlatego że trzymają cię w czterech punktach a nie w trzech .
Jeżeli chodzi o dzwon - prawdopodobieństwo połamania w przypadku szelek jest dużo mniejsze niż w przypadku zwykłych pasów bezwładnościowych ( sprawdziłem ) . Dodatkowo całość siły z jaką przytrzymują cię pasy rozkłąda się na dwie części korpusu , a nei idzie po ukosie .
Co do zapinania - zapina się je jednym "klik " ( wersje szelek o jakich rozmawiamy ) a to że je trudniej wyregulować do danej osoby to inna sprawa ( choć zwykłe bezwładnościówki także wymagają regulacji do danej osoby , ale nie każdy o tym wie ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 19:43
|
|
|
Maki napisał/a: | Co prawda nie są one tak super skomplikowane do zapięcia ale więcej czasu zajmuję niż w standardowych | tjaaa... a ja pół życia myślałem, że pasów sportowych nie zakłada się dla wygody |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:18
|
|
|
Cytat: | w takie pasy , a ja miałem okazję w takich jeździć na zawodach |
Zawody to inna sprawa. Ja mówię o jeździe codziennej.
Cytat: | Jeżeli chodzi o dzwon - prawdopodobieństwo połamania w przypadku szelek jest dużo mniejsze niż w przypadku zwykłych pasów bezwładnościowych ( sprawdziłem ) . Dodatkowo całość siły z jaką przytrzymują cię pasy rozkłąda się na dwie części korpusu , a nei idzie po ukosie . |
To jeździjmy w usztywniaczach szyi i w kasku. Mniejsze szanse na połamanie karku i stłuczenia głowy. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:40
|
|
|
Maki napisał/a: |
To jeździjmy w usztywniaczach szyi i w kasku. Mniejsze szanse na połamanie karku i stłuczenia głowy. |
albo latajmy na co dzień samolotami - to dużo bezpieczniejsze ( statystycznie ) niż jazda samochodem .
Poczytaj wątek od początku , bo sporo tam ciekawych stwierdzeń |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 21:30
|
|
|
Ja mam pasy od 2 dni i widze roznice w wyczuciu auta i jakos lepiej mi sie siedzi w fotelu jak mnie szelki trzymaja.A co do zapinania nie widze wielkiej roznicy w czasie,lewa reka,prawa reka ,klik i po sprawie. |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:17
|
|
|
Ale wygląd wieśniacki jak jest tak jest. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:30
|
|
|
Maki tutaj chodzi o bezpieczeństwo a nie wygląd jak byś nie zauważył. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 15:58
|
|
|
Maki napisał/a: | Ale wygląd wieśniacki jak jest tak jest. |
ile ty masz lat ?
Trzynaście ?
TAK - wygląd jest wieśniacki . ( przyznajcie mu wszyscy rację , bo się zaraz rzuci na podłogę i będzie tupał i płakał jak dzieciak , któremu nikt nei chce racji przyznać ) .
Chyba wszystko co można było powiedzieć w temacie zostało już powiedziane ( jeszcze raz podkreślam MAKI - masz rację - wygląda to wieśniacko ) więc nie zaciemniajmy tematu , który może się jeszcze komuś przydać .
ps: Powiedzcie Makiemu że ma rację , proszeeeeeeee . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 16:03
|
|
|
Maki masz rację. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 16:14
|
|
|
Mam pytanie. Na sezon 2010 planuje zapiać szelki na obu fotelach lecz będę ich używał tylko w czasie startów. Już rozglądam się za modelami. Czy lepiej będzie zamocować je w uchwycie pod tylna kanapa czy o tylna rozpórkę i na czas straty wywalać tylna kanapę i oparcia ? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 17:00
|
|
|
Ja bym mocował w oryginalne mocowania Piotrze
po pierwsze nic nie musisz przerabiać, po drugie na codzień możesz "ukryć" je pod kanapą i nic nie "dynda"
Aaaaa.....ale pamiętaj - pasy szelkowe wyglądają wieśniacko.... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 17:08
|
|
|
Cytat: | Maki tutaj chodzi o bezpieczeństwo a nie wygląd jak byś nie zauważył. |
No to jak pisałem wcześniej załużmy jeszcze kask, usztywniacz na szyję, gogle. Nie zapomnijmy jeszcze o kladzce bezpieczeństwa. Bo przeciesz wygląd się nie liczy tylko bezpieczeństwo.
Zapewniam cię że zwykłe pasy zapewnią ci taki sam stopień bezpieczeństwa co te szelkowe. Co z tego tego że lepiej będzie cię trzymać podczas wypadku jak karoseria i kierownica cię przygniecie. Nawet super pasy szelkowe ci nie pomogą.
[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 17:10 ]
PS. Nie mówię tu o zawodach gdzie takie pasy może i są lepsze bo trzymają w zakrętach. Ale na co dzień. Bzdura. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
|