[MK3] 1.3i 60KM - alternator większej mocy. |
Autor |
Wiadomość |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 00:40 [MK3] 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
|
|
|
Witam, od pewnego czasu nurtuje mnie sprawa wydajności alternatora, w stosunku do dość znaczącej mocy zestawu Car Audio. Dokładniej chodzi mi o to, co dałoby założenie większego alternatora (większej mocy)? Fabryczny alternator fofi 1.3i przy obciążeniu go zestawem audio o poborze prądu ponad 30A, obciąża na wolnych obrotach silnik tak bardzo, że obroty spadają o około 200obr/min. Czyli z jałowych 800, robi się 500, a dodajmy że w czasie jazdy dochodzi około 20A poboru przez inne odbiorniki. Czy założenie alternatora większej mocy rozwiązałoby problem spadających obrotów??Jak to wpłynie na spalanie, moc itp??
I najważniejsze, czy przy takim obciążeniu fabryczny alternator może ulegnąć spaleniu??
Proszę o wytłumaczenie mi tego w miarę możliwości.
Za wszystkie odpowiedzi w tym temacie z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 09:17
|
|
|
moim skromnym zdaniem altek większej mocy nie weźmie z kosmosu, tylko z silnika. mocniejszy altek = większe obciążenie silnika = bardziej zauważalny efekt o którym piszesz |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 09:32
|
|
|
alternator stawia silnikowi obciążenie proporcjonalne do pobieranej mocy, jesli mamy dwa altki sprawne w 100% gdzie jeden 90A a drugi 70A to:
90A x 12V = 1080W
70A x 12V = 840W
1080-840=240
Mozna wstawic wiekszy i dla silnika o mocy np 40kW obciazenie 240W to bedzie nic, z tym ze nie mozna wrzucac altka wiekszego niz seryjnie byly montowane jako najwieksze do danej instalacji, jesli chcemy wiekszy to trzeba bedzie przerabiac instalacje, a tak z tym obciazaniem silnika to zadnej przeszkody nie ma, innym rozwiazaniem jest drugi alternator i osobna instalacja dla audio, wsadzenie altka 90 zamiast 70 czy 55 to cienki temat, do dbdragu sa inne altki pare razy mocniejsze np 400A |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 10:46 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
|
|
|
Właściwie to nie wiem jaki mam alternator, w każdym razie przy bardzo mocnym basie delikatnie przygasają światła, więc wnioskuję że jest za słaby.
No to chyba porzucę temat ze zmianą na większy.....Powiedzcie mi czy mogę spalić alternator jeśli go obciążę zbyt dużą mocą??? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 11:06
|
|
|
masz 55 lub 70 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 11:18 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
|
|
|
A gdzie to mogę sprawdzić jaki mam altek?? No i czy go spale jak go przeciążę za dużym prądem. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 11:33
|
|
|
masz wybity numer na alternatorze i tabliczke znamionowa z danymi |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 12:05 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
|
|
|
A to sprawdzę dziś. Może nawet go wyjmę i zobacze w jakim stanie są szczotki. Dzieki8 za odpowiedź. Dam znać o efektach mojej pracy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 15:25 Re: 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
|
|
|
Hinuś napisał/a: | Fabryczny alternator fofi 1.3i przy obciążeniu go zestawem audio o poborze prądu ponad 30A, obciąża na wolnych obrotach silnik tak bardzo, że obroty spadają o około 200obr/min. Czyli z jałowych 800, robi się 500, | Mocniejszy alternator pogłębi problem, bo ten co masz daje z siebie ile może reszta jest z akumulatora, jak dasz mocniejszy to po pierwsze na wolnych niewiele więcej bedzie dawał, po drugie mocniej obciąży silnik jak to bidżej pisał,,,
Hinuś napisał/a: | dodajmy że w czasie jazdy dochodzi około 20A poboru przez inne odbiorniki. Czy założenie alternatora większej mocy rozwiązałoby problem spadających obrotów??Jak to wpłynie na spalanie, moc itp?? | Mocniejszy alternator nie rozwiąże problemu spadających obrotów - rozwiąże kwestie rozładowywania się akumulatora (jeśli taka występuje) - mocniejszy alternator = większe spalanie + mniejsza moc silnika
Hinuś napisał/a: | I najważniejsze, czy przy takim obciążeniu fabryczny alternator może ulegnąć spaleniu?? | Może. znaczy jeśli będziesz ciągną w granicach maximum lub więcej tego co daje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 15:50
|
|
|
mniejsza moc o cale 200-500W ktore dodatkowo obciaza silnik a to jest jakies 0,5 KM w plecy
1kW = 1.359621155KM |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 19:48
|
|
|
No tragedia, przypomnij sobie argumenty co niektórych przeciw jeździe na światłach w dzień to jest jakieś 180W w plecy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 19:54
|
|
|
????
chodzilo mi o:
90A x 12V = 1080W
70A x 12V = 840W
55A x 12V = 660W
roznica pomiedzy 90A a 70A
1080-840=240
roznica pomiedzy 90A a 55A
1080-660=420 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:30
|
|
|
Pawełos666, nie chodziło mi o to że coś źle policzyłeś czy coś tylko o to że włączone w dzień oświetlenie zewnętrzne pojazdu to jakieś 180W i to tak strasznie obciąża silnik i zwiększa zużycie paliwa, że jest nieekologiczne i nieopłacalne, auto się robi muł i tak dalej dlatego nie należy jeździć na światłach w dzień (w/g co niektórych) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:40
|
|
|
no tak jak maja zle obroty poustawiane jalowego to sie nie dziwie jak im zdychaja te silniczki po 37kW, co nie oznacza ze od tego silniki maja zamule nie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 18:56
|
|
|
Dobra to myślę, że już wszystko wyjaśnione. Dzięki wszystkim za wypowiedzi w tym temacie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|