Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] rocznik 94, silnik 1,3 dziwny problem z obrotami.
Autor Wiadomość
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Lis 2009, 11:20   [MK3] rocznik 94, silnik 1,3 dziwny problem z obrotami.

Witam wszystkich zapalczywych znawców.

Na samym początku chcę zaznaczyć, że jakimś wielki mechanikiem nie jestem, aczkolwiek niektóre rzeczy nie są mi obce.

Mam dość dziwny problem, który już był poruszany kilkakrotnie. Lecz każdy przypadek jest inny.

Mianowicie po rozruchu samochodu (samochód zawsze pali i nie ma z tym problemu) obroty wskakują hm...na za wysokie niż powinny być. (nie mam obrotomierza więc dokładnie nie powiem, aczkolwiek myślę, że wzrastają dwukrotnie bardziej niż powinny). Dzieje się tak na rozgrzanym jak i zimnym silniku. Dopiero po kilku dłuższych chwilach się uspokaja. Teraz opiszę jak się samochód zachowuje dla trasy np 1,5km. Taki szczegółowy opis jego zachowania:

1. Odpalam samochód (za pierwszym razem bez żadnego problemu)
2. Obroty wskakują na zbyt wysokie (warczy wyje, a gazu nie dodaje)
3. Wrzucam jedyneczkę, zaraz dwójeczkę (i tutaj już się dzieją kolejne dziwne rzeczy). Widać, że już są za wysokie obroty ponieważ mógłbym jechać po prostej jak i pod lekką górkę nie dodając gazu (przy małych prędkościach to jest strasznie męczące), przy szybszej jeździe na innych biegach nie jest tak źle)
4. Chcąc zwolnić np przy sygnalizacji świetlnej, wrzucam luz (niby się nie powinno jeździć, ale nie o to chodzi). Obroty wyją jak szalone, dopiero po 30 sekundach wracają do normalności.

W skrócie, jak 3,4,5 mi nie przeszkadzają skaczące obroty, ponieważ same w sobie dużych potrzebują, tak 1,2 jest uciążliwa.

Filtr powietrza wymieniłem na nowy (aczkolwiek z wymianą się namęczyłem, ponieważ guma która musi wejść w rowki jeszcze nie była dokładnie uformowana)
Wymieniałem jeszcze uczelkę pod kopułą(głowicą), bo zauważyłem cieknący olej
Wymieniłem uszczelkę pod filtrem powietrza przylegająca do obudowy gaźnika.

Jakieś kilka miesięcy temu nie miałem tego problemu. Raz ten problem znikał, raz się pojawiał. Teraz już caly czas jest taki stan.

Nie wiem czy to jakaś przydatna wiadomość, ale spalanie na około 100km w trasie to 6l czyli w normie. (po mieście myslę, że już nie mieści się w normie przez te skaczące obroty)

Z góry dziękuję za jakieś rady, mile widziane przykładowe ceny jeśli będziecie wymieniać jakieś rzeczy które trzeba wymienić, albo naprawić (tutaj koszt robocizny mechanika)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.