Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
siesiek26 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 5
Skąd: brzesko
Wysłany: 3 Lis 2009, 17:17   [MK4] Falowanie obrotów

witam ,mam problem ,po odpaleniu silnika zaczynają falować obroty tak przez 10 sekund póżniej się stabilizują (bez znaczenia czy ciepły ,czy zimny),czasami jak chodzi na wolnych obrotach nagle go przydusi po czym wyrównuje.sprawdziłem silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy wydaje mi się ze są ok..problem zauważyłem kilka tygodni po założeniu gazu sekwencji(czy może mieć to związek).dzieje się to jak silnik pracuje na benzynie, przy pracy na gazie na razie nie zauważyłem ,co ew jeszcze sprawdzić.a jeszcze jedno zdarzyło sią ze jadąc po mieście sam z siebie gaśnie.

Kod:
Proszę tagować tematy i używać szukajki,
bo o falowaniu obrotów było już sporo napisane.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Lis 2009, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marioweneza 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: rybnik
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:46   

Witam.Gdzie znajduje się silnik krokowy w mk4-1.25 i jak go czyścić.Proszę o pomoc bo moja fiesta gdy jest zimna gaśnie na wolnych obtotach....
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Kwi 2010, 17:48   

marioweneza, poczytaj sobie poradniki w podwieszonych tematach mechaniki i elektryki + użyj szukajki. Wszystkiego się dowiesz.

Nie wiem czy znajdzie się chętny do opisywania tego setny raz.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Cze 2012, 23:32   

Witam, pozwolę sobie odświeżyć nieco temat...

Mk4, 1996r, benzyna 1.3, 44kW (60KM) endura

Świeżo wymienione:
- termostat;
- uszczelka klawiatury;
- świece;
- przewody świec;
- olej i filtr oleju;

Filtr powietrza niby jeszcze ok (wg gościa, który wymieniał olej);
Akumulator był odłączany.


Objawy (po wymianie w/w elementów jakby intensywniejsze):

- zimny/ciepły silnik - po odpaleniu chodzi dość ładnie i równo (krokowiec wymieniony na nowy przez poprzedniego właściciela, co sugeruje, że już szukał przyczyn opisywanego tu problemu);

- podczas jazdy na luzie lub sprzęgle (np.: dojazd do skrzyżowania) wyraźnie słyszalne miarowe falowanie obrotów (raczej jakby w górę, a więc tak jakbym sobie jadąc na luzie systematycznie i często, ale dość miarowo naciskał i puszczał pedał gazu);

- na etapie dogrzewania silnika wyraźne wyczuwalne spadki mocy na biegach 2-5 pomiędzy pewnymi wartościami obrotów (wartości nie znam bo nie posiadam obrotomierza- na oko między 1500, a 2500 ). Poniżej wartości dolnej i powyżej pewnej wartości górnej silnik pracuje równo. Wygląda to tak jakby w pewnym zakresie obrotów nie działał któryś z garów (niestety bardzo niemiarodajne, czasem tylko odczuwalny brak przyśpieszenia, a czasem wręcz szarpanie autem). Odnoszę wrażenie, że zjawisko jest intensywniejsze gdy jest wilgotno (deszczowy dzień) lub gdy mam włączony nawiew (z reguły jedno wynikało z drugiego ;) ).
Na dobrze nagrzanym silniku (gdy już załączała się dmuchawa) objawy zdecydowanie słabsze, lub brak.

- na etapie dogrzewania, gdy podjadę np. do świateł i dam całkowity luz stojąc, zdarza się mocne wahnięcie obrotów w dół, aż do zapalenia lampek kontrolnych lub zgaśnięcia auta.


- spalanie w trybie miejskim (krótkie odcinki, więcej stania lub ślimaczenia niż jazdy) bardzo wysokie (ok 11,5 l/100km-przed wymianą termostatu, teraz po wskaźniku paliwa wiedzę, że będzie podobnie :twisted: );

- spalanie na trasie (Vmax - 120 km/h) 5,8 - 6,0 l/100km



Czy na podstawie powyższych objawów, ktoś z Was jest w stanie w miarę dokładnie określić przyczynę, tak by nie wymieniać wszystkiego po kolei???

Znalazłem tu na forum kilka kluczowych przyczyn problemów z obrotami:
- silnik krokowy;
- przepływomierz;
- czujnik położenia przepustnicy;
- cewki;
- sonda lambda;
- dziurawe wężyki, a nawet zużyte sprzęgło...

Może komuś z Was uda się ustalić główną przyczynę na podstawie mojego opisu?!

Dziękuję i pozdrawiam
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Cze 2012, 08:25   

Bochun napisał/a:
na etapie dogrzewania silnika wyraźne wyczuwalne spadki mocy na biegach 2-5 pomiędzy pewnymi wartościami obrotów (wartości nie znam bo nie posiadam obrotomierza- na oko między 1500, a 2500 ).

przewody wn
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:09   

Marcin napisał/a:

przewody wn



Jeśli masz na myśli przewody napięciowe idące od cewki do świec to zakupiłem nowe.
Wymieniał je mechanik, więc zakładam, że zrobił to dobrze...

Oczywiście dopuszczam fakt, że kupiłem jakiś feler, lub gdzieś nie ma styku...może znasz jakieś "patenty" na sprawdzenie poprawności działania takich przewodów?
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:23   

No to po raz kolejny w mk4,,, czy odpięcie VSS'a daje jakieś zmiany?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Cze 2012, 15:19   

JoeMix napisał/a:
No to po raz kolejny w mk4,,, czy odpięcie VSS'a daje jakieś zmiany?


Jak tylko uda mi się to sprawdzić napiszę
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:06   

a gdzie jest ten VSS i rozumiem odpiąć go przy pracujęcym silniku ? jaki ma to efekt dać ?
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:24   

VSS to czujnik prędkości jazdy,,, wkręcony jest w skrzynię, w niego jest wkręcona linka (jak jest), chodzi o to żeby go odpiąć (odczepić kostkę) i jeździć z odłączonym,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:27   

brzmi ciekawie , a jest do niego (VSS) dostęp od góry(spod maski) bo tam strasznie ciasno i mniej więcej po której stronie go szukać ?
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2012, 11:31   

To już niech ktoś kto ma mk4 się wypowie, wydaje mi się ze łapą powinno się sięgnąć od góry,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Cze 2012, 18:15   

kostka (trójkątna na 3piny) od vss'a jest koło serwa od hamulców, nie trzeba grzebać ręką przy samym vss'ie w skrzyni.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 29 Cze 2012, 19:04   

no i odpiąłęm ten czujnik ale niestety jak obroty się wachały mocno po depnięciu w pedał gazu i po wciśnięciu sprzęgła przy hamowaniu tak się obroty bujaja , więc to nie wina tego czujnika.....silnik krokowy podmieniłem na napewno dobry i też bez zmian uszczelka pod niego nowa ta gumowa (ala okulary) innej papierowej tam nie było i nie wiem czy być powinna w tym modelu (w serwisie powiedzieli że jest tylko ta gumowa) , sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny bujania się obrotów.
przypomnę wachają się obroty jak stojąc depnę na pedeł gazu i puszczę to się wachają i po czasie stabilizują się i jest ok , to samo jak dojeżdżam do skrzyżowania i nacisnę pedał sprzęgła.
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 29 Cze 2012, 23:10   

W moim aucie tez ostatnio wariowały obroty .
Oprócz vss wymieniłem też cpp i jest już ok.
Czasem może być przecież tak , że padną np . dwa czujniki :) )

Pozdrawiam.
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 30 Cze 2012, 23:38   

Roni71 napisał/a:
co to te cpp i jak go sprawdzić


Jest to czujnik położenia przepustnicy .
Ja mam auto z silnikiem takim jak w profilu i nie wiem jak się to ma do twojego modelu .
Na tym forum pewnie znajdziesz dane jak sprawdzić cpp z twojego auta .
Może nawet jest to podobne ustrojstwo ?

Pozdrawiam.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Cze 2012, 23:46   

Roni71, Nie rób siary dziadek wysil łepetyne :fox: wszak tyle tu pisali o tym :głowąwmur: :głowąwmur:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Bochun 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Lip 2012, 18:19   

Bochun napisał/a:
- na etapie dogrzewania silnika wyraźne wyczuwalne spadki mocy na biegach 2-5 pomiędzy pewnymi wartościami obrotów (wartości nie znam bo nie posiadam obrotomierza- na oko między 1500, a 2500 ). Poniżej wartości dolnej i powyżej pewnej wartości górnej silnik pracuje równo. Wygląda to tak jakby w pewnym zakresie obrotów nie działał któryś z garów (niestety bardzo niemiarodajne, czasem tylko odczuwalny brak przyśpieszenia, a czasem wręcz szarpanie autem). Odnoszę wrażenie, że zjawisko jest intensywniejsze gdy jest wilgotno (deszczowy dzień) lub gdy mam włączony nawiew (z reguły jedno wynikało z drugiego ;) ).
Na dobrze nagrzanym silniku (gdy już załączała się dmuchawa) objawy zdecydowanie słabsze, lub brak.


Poprawka.
Stan nagrzania silnika wydaje się nie mieć znaczenia. Dziś jechałem z Kłodzka i na całym odcinku drogi na biegach 3 poniżej 40km/h, 4 poniżej 70km/h i na 5 poniżej 100km/h auto po prostu nie chciało jechać..tak jakby paliwo nie dochodziło. Musiałem redukować do niższego biegu i dać w pedał...wtedy szło :sad: ;-(
Co myślicie..filtr? pompa?...czy raczej coś przy wtryskach i sterowaniu?


JoeMix napisał/a:
No to po raz kolejny w mk4,,, czy odpięcie VSS'a daje jakieś zmiany?


JoeMix czy wystarczy rozpięcie tej kostki do której idą przewody z VSS (photo), czy mam szukać podpięcia bezpośrednio do skrzynki z bezpiecznikami?

zdjęcie
_________________
...nie oglądaj się za siebie, bo Ci ktoś z przodu przypi......;)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lip 2012, 19:15   

kable zapłonowe i świece ;/
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lip 2012, 07:48   

Bochun napisał/a:
JoeMix czy wystarczy rozpięcie tej kostki do której idą przewody z VSS (photo)
Tak, jeśli komputer ma "bzika" to wszystko "będzie grało",,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Falowanie obrotów po wymianie rozrządu.
systematic Mechanika 0 31 Paź 2009, 12:21
Gość
Brak nowych postów [MK4] Falowanie obrotów na rozgrzanym silniku
drjanusz Mechanika 14 19 Lip 2009, 12:59
drjanusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.