Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wentylator
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Paź 2009, 21:47   [MK3] Wentylator

Witajcie. Mam taki mały, niepokojący mnie problem.

Ostatnio przy wymianie płynu chłodzącego wymieniłem również termostat i termowłącznik wentylatora. Układ odpowietrzyłem, wszystko wygląda że jest okej ale...

Auto się ładnie nagrzewa, puszcza termostat, chłodnica robi się gorąca, wszystko fajnie, przy czym temperatura jest już na L w napisie NORMAL w wentylator wciąż się nie włącza. Nie chce przegrzać silnika próbami "do wybicia płynu" by się zorientować czy się jednak włączy czy nie.

Dodam że wentylator jest sprawny - załącza się zarówno poprzez włączenie go ręczne z deski rozdzielczej jak i poprzez zwarcie we wtyczce nachodzącej na termowłącznik.

Wskaźnik mam taki:


I teraz nie wiem - czy powinienem czekać na wentylator aż wyjdzie wskazówka na czerwone pole, czy jak? Troszkę zgłupiałem, bo zawsze mi się wydawało że auto ze sprawnym termostatem i czujnikiem wentylatora będzie praktycznie trzymało cały czas stałą temperaturę, np wskazówka w pionie a tu takie cyrki?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Paź 2009, 21:58   

Osobiście widziałem takie cyrki że po takich wymianach jak zrobiłeś Ty był taki sam problem. Czekaliśmy aż auto się prawie ugotowało a wentylator się nie załączał więc wymiana na kolejny termowłącznik. Wentylator był sprawny załączał się przy robieniu zwarcia na termowłączniku. Okazało się, że przyczyną był uszkodzony wentylator pobierał zbyt dużo prądu i przepalał każdy nowy termowłącznik.
Czy u Ciebie tak będzie tego nie wiem, poczekał bym dłużej z tym grzaniem żeby sprawdzić.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Paź 2009, 22:53   

Doczekaj do czerwonego pola - silnikowi nic nie będzie, jeśli jednak się nie włączy, to zmotykuj wentylator drutem, jak lekko zbije temperaturę wtedy zgaś - to już na pewno nic mu nie będzie. U mnie włącza się równo z czerwonym polem (mk1)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Paź 2009, 23:08   

Ojojoj nie sądziłem że to aż tak daleko. Nie czekałem, bo już wykraczając poza "L" miałem wrażenie że na chłodzie spod korka zaczynał parować, no ale to może po prostu mokry korek po dolewaniu... Co do mostkowania to po prostu mogę włączyć go z deski rozdzielczej. Dzięki. Sprawdzę pewnie jutro.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Paź 2009, 17:49   

wode sprawdz czy czujnik zakrywa i czy szczelny uklad (babelki, wiesz gdzie...)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Paź 2009, 20:25   

Ok, dziś się udało. Próbowałem go rozgrzać jeżdżąc ale niestety - do otwarcia termostatu i nie dalej. Na postoju 15min zanim doszedł do "L" i to i tak musiałem go wspomagać obrotami, odpuszczaniem, itd. w końcu, jak zszedł z "L" włączył się wentylator ale dosłownie na 3 sekundy. Jednak miałem mylne wrażenie że wskazówka powinna stać w pionie i się nie ruszać. Dzięki za pomoc i sorry za zamieszanie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Paź 2009, 22:05   

Są teorie (i auta) że powinna stać równo po środku skali i się nie ruszać - jednak ja sądzę że powinna "pływać" od środka pola norm do czerwonej skali - to latem, a zimą gdzieś po polu norm się kręcić.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Paź 2009, 23:04   

W mk3 które miałem we wszystkich temperatura pływała. W mk5 wskazówka "stoi na baczność". Dzięki trybowi diagnostycznemu wiem, że gdy wskazówka jest w pionie to temperatura rzeczywista silnika jest od 70 do 110 stopni. A więc całkiem spory zakres.
Chyba lepiej jest gdy temperatura pływa, jak się zna już dobrze auto to szybciej można się zorientować, że coś jest nie tak z układem chłodzenia.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:34   

W mojej Mk3 (termostat wymieniony na nowy) strzałka po zagrzaniu silnika osiąga poziom litery R i tyle, gdy podejdzie odrobine wyżej, termostat się otwiera i znowu wraca na swoje miejsce. Ostatnio miałem okazje sprawdzić na trasie czy wentylator zaskoczy i tak też się stało, jednak ani na chwile wskazówka nie musiała wejść w czerwone pole
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:48   

taki kupiłeś termostat - otwiera się dość wcześnie i już.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:54   

Poza tym jest tak zimno, że nie ma opcji zagrzać auta. Ja dziś cisnąć opór po mieście nie wyszedłem poza połowę skali.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:40   

bo masz diesla 1.8, calkiem inny silnik i calkiem inny uklad chlodzenia
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31 Paź 2009, 19:15   

ja chyba wymienie termostat na ten 90stopni bo ten co mam jest na 88 (sprawdzałem kilka dni temu w garnku,działa)ale wskazówka dochodzi tylko nad M sporadycznie na R i niby grzeje całkiem przyzwoicie ale tak jakby zadługo się nagrzewa jeżdżąc innymi autami zauważyłem że szybciej osiągają taką temp.że leci ciepłe do pracy mam jakieś 7km a po jakimś 1kmdopiero wychodzi za szare pole.dodam ze mam zasłoniete wloty
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:13   

przypomnij mi sie jutro to sprawdze jaki powinien byc u Ciebie, a wiesz jaki teraz zakladales? tylko bys mi musial podac konkretnie nr czesci z opakowania jak masz albo chociaz firme podac
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:13   

Pawełos666 jeżeli tą wypowiedź kierowałeś do mnie to nie wiem jaka firma ale wiem że jest 88 bo jest to na nim wybite
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Lis 2009, 00:08   

sprawdze jutro co tam powinno do niego isc jakies zdjecia Ci podesle, bo metoda prob i bledow to strata kasy, pamietam posta w ktorym Ty mi pomogles
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lis 2009, 09:32   

Do 1,1 kładzie się najwyższy dostępny w handlu termostat 90 parę stopni) pasujący do tego silnika :P i wtedy jest OK.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:30   

JoeMixwłaśnie już nie raz czytałem na forum że jest bodajże 93st.
Pawełos666tylko jest mały problem...ja należe do ludzi którzy lubią kombinować aby "poprawić" fabrykę z róznym rezultatem ale taką mam nature :-) także dzięki wielkie za dobre chęci dam sobie rade,mam książke zobacze jeszcze w niej jaki powinien być
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:42   

marian napisał/a:
ja należe do ludzi którzy lubią kombinować aby "poprawić" fabrykę z róznym rezultatem ale taką mam nature :-)
To szukaj termostatu 96 :devil:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 3 Lis 2009, 13:06   

więc kupiłem termostat firmy VERNET temp.otw.92st. w wolnej chwili zamontuje i zdam relacje jak będzie się auto zachowywać,obawiam się tylko czy się nie będzie przegrzewać bo mam zasłonięte wloty z przodu ale najwyżej odsłonie je bo mam spalony silnik od wiatraka chłodnicy,myśle że zimą nie będzie problemu z przegrzewaniem
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.