[MK3] Wentylator |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 21:47 [MK3] Wentylator
|
|
|
Witajcie. Mam taki mały, niepokojący mnie problem.
Ostatnio przy wymianie płynu chłodzącego wymieniłem również termostat i termowłącznik wentylatora. Układ odpowietrzyłem, wszystko wygląda że jest okej ale...
Auto się ładnie nagrzewa, puszcza termostat, chłodnica robi się gorąca, wszystko fajnie, przy czym temperatura jest już na L w napisie NORMAL w wentylator wciąż się nie włącza. Nie chce przegrzać silnika próbami "do wybicia płynu" by się zorientować czy się jednak włączy czy nie.
Dodam że wentylator jest sprawny - załącza się zarówno poprzez włączenie go ręczne z deski rozdzielczej jak i poprzez zwarcie we wtyczce nachodzącej na termowłącznik.
Wskaźnik mam taki:
I teraz nie wiem - czy powinienem czekać na wentylator aż wyjdzie wskazówka na czerwone pole, czy jak? Troszkę zgłupiałem, bo zawsze mi się wydawało że auto ze sprawnym termostatem i czujnikiem wentylatora będzie praktycznie trzymało cały czas stałą temperaturę, np wskazówka w pionie a tu takie cyrki? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 21:58
|
|
|
Osobiście widziałem takie cyrki że po takich wymianach jak zrobiłeś Ty był taki sam problem. Czekaliśmy aż auto się prawie ugotowało a wentylator się nie załączał więc wymiana na kolejny termowłącznik. Wentylator był sprawny załączał się przy robieniu zwarcia na termowłączniku. Okazało się, że przyczyną był uszkodzony wentylator pobierał zbyt dużo prądu i przepalał każdy nowy termowłącznik.
Czy u Ciebie tak będzie tego nie wiem, poczekał bym dłużej z tym grzaniem żeby sprawdzić. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 22:53
|
|
|
Doczekaj do czerwonego pola - silnikowi nic nie będzie, jeśli jednak się nie włączy, to zmotykuj wentylator drutem, jak lekko zbije temperaturę wtedy zgaś - to już na pewno nic mu nie będzie. U mnie włącza się równo z czerwonym polem (mk1) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 23:08
|
|
|
Ojojoj nie sądziłem że to aż tak daleko. Nie czekałem, bo już wykraczając poza "L" miałem wrażenie że na chłodzie spod korka zaczynał parować, no ale to może po prostu mokry korek po dolewaniu... Co do mostkowania to po prostu mogę włączyć go z deski rozdzielczej. Dzięki. Sprawdzę pewnie jutro. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Paź 2009, 17:49
|
|
|
wode sprawdz czy czujnik zakrywa i czy szczelny uklad (babelki, wiesz gdzie...) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Paź 2009, 20:25
|
|
|
Ok, dziś się udało. Próbowałem go rozgrzać jeżdżąc ale niestety - do otwarcia termostatu i nie dalej. Na postoju 15min zanim doszedł do "L" i to i tak musiałem go wspomagać obrotami, odpuszczaniem, itd. w końcu, jak zszedł z "L" włączył się wentylator ale dosłownie na 3 sekundy. Jednak miałem mylne wrażenie że wskazówka powinna stać w pionie i się nie ruszać. Dzięki za pomoc i sorry za zamieszanie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Paź 2009, 22:05
|
|
|
Są teorie (i auta) że powinna stać równo po środku skali i się nie ruszać - jednak ja sądzę że powinna "pływać" od środka pola norm do czerwonej skali - to latem, a zimą gdzieś po polu norm się kręcić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Paź 2009, 23:04
|
|
|
W mk3 które miałem we wszystkich temperatura pływała. W mk5 wskazówka "stoi na baczność". Dzięki trybowi diagnostycznemu wiem, że gdy wskazówka jest w pionie to temperatura rzeczywista silnika jest od 70 do 110 stopni. A więc całkiem spory zakres.
Chyba lepiej jest gdy temperatura pływa, jak się zna już dobrze auto to szybciej można się zorientować, że coś jest nie tak z układem chłodzenia. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:34
|
|
|
W mojej Mk3 (termostat wymieniony na nowy) strzałka po zagrzaniu silnika osiąga poziom litery R i tyle, gdy podejdzie odrobine wyżej, termostat się otwiera i znowu wraca na swoje miejsce. Ostatnio miałem okazje sprawdzić na trasie czy wentylator zaskoczy i tak też się stało, jednak ani na chwile wskazówka nie musiała wejść w czerwone pole |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:54
|
|
|
Poza tym jest tak zimno, że nie ma opcji zagrzać auta. Ja dziś cisnąć opór po mieście nie wyszedłem poza połowę skali. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:40
|
|
|
bo masz diesla 1.8, calkiem inny silnik i calkiem inny uklad chlodzenia |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 19:15
|
|
|
ja chyba wymienie termostat na ten 90stopni bo ten co mam jest na 88 (sprawdzałem kilka dni temu w garnku,działa)ale wskazówka dochodzi tylko nad M sporadycznie na R i niby grzeje całkiem przyzwoicie ale tak jakby zadługo się nagrzewa jeżdżąc innymi autami zauważyłem że szybciej osiągają taką temp.że leci ciepłe do pracy mam jakieś 7km a po jakimś 1kmdopiero wychodzi za szare pole.dodam ze mam zasłoniete wloty |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:13
|
|
|
przypomnij mi sie jutro to sprawdze jaki powinien byc u Ciebie, a wiesz jaki teraz zakladales? tylko bys mi musial podac konkretnie nr czesci z opakowania jak masz albo chociaz firme podac |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:13
|
|
|
Pawełos666 jeżeli tą wypowiedź kierowałeś do mnie to nie wiem jaka firma ale wiem że jest 88 bo jest to na nim wybite |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 00:08
|
|
|
sprawdze jutro co tam powinno do niego isc jakies zdjecia Ci podesle, bo metoda prob i bledow to strata kasy, pamietam posta w ktorym Ty mi pomogles |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 09:32
|
|
|
Do 1,1 kładzie się najwyższy dostępny w handlu termostat 90 parę stopni) pasujący do tego silnika i wtedy jest OK. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:30
|
|
|
JoeMixwłaśnie już nie raz czytałem na forum że jest bodajże 93st.
Pawełos666tylko jest mały problem...ja należe do ludzi którzy lubią kombinować aby "poprawić" fabrykę z róznym rezultatem ale taką mam nature także dzięki wielkie za dobre chęci dam sobie rade,mam książke zobacze jeszcze w niej jaki powinien być |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:42
|
|
|
marian napisał/a: | ja należe do ludzi którzy lubią kombinować aby "poprawić" fabrykę z róznym rezultatem ale taką mam nature | To szukaj termostatu 96 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 13:06
|
|
|
więc kupiłem termostat firmy VERNET temp.otw.92st. w wolnej chwili zamontuje i zdam relacje jak będzie się auto zachowywać,obawiam się tylko czy się nie będzie przegrzewać bo mam zasłonięte wloty z przodu ale najwyżej odsłonie je bo mam spalony silnik od wiatraka chłodnicy,myśle że zimą nie będzie problemu z przegrzewaniem |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
|