| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:34
 | [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | marcinx00   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 70
 Skąd: Radzymin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2009,  19:43   [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI |   
 |  
               | 
 |  
               | 1 Przy turbinie w silniku 1.4 TDCi jest jakby zawór jakiś ciśnieniowy od niego odchodzi pręt (śruba na końcu z gwintem) przymocowana do jakiejś łapki która prawdopodobnie powinna coś regulowac, chyba kąt łopatek na jakiej zasadzie to działa czy po dodaniu gazu coś tam powinno się zmieniać ? czy powinno dać się ruszyc samemu ten zawór ? bo u mnie chyba się przycioł. 
 2 przy rurze idącej do turbiny jest jakis czujnik za co on jest odpowiedzialny?
 
 3 czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na luzie po przekroczeniu 2900 jak trzymam gaz w tej samej pozycji słychać jak silnik wchodzi troche na obroty i zchodzi i tak cały czas.
 
 4 jak jest z podgrzewaniem świec czy u was zawsze po przekręceniu stacyjki zapala sie spiralka na desce rozdzielczej czy dopiero przy nirzszych temperaturach ?
 
 
  	  | Kod: |  	  | Po raz kolejny ale ostatni proszę o tagowanie tematów. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Paź 2009,  12:14, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartikrasnik   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 09 Kwi 2009
 Posty: 55
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jeszcze sie nie zapalała a chyba powinna bo rano jak odpalam to trochę trzeba potrzymać na rozruszniku... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skfarek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Michał
 Wiek: 46
 Dołączył: 05 Lut 2008
 Posty: 836
 Skąd: Gród Kraka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  12:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapala się dopiero przy niższych temperaturach - ten typ tak po prostu ma   |  
				| _________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
   Był leichtwagen do upalania:
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
 Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
   Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinx00   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 70
 Skąd: Radzymin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki na jedno pytanie odpowiedź poznałem proszę o pozostałe wątki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ad. 1. Pewnie to cięgno akutator czy aktuator - w momencie kiedy turbina osiągnie graniczne cisnienie otwiera się wyjście dla spalin omijające łopatki turbiny przez co nie przekrecisz jej za mocno.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinx00   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 70
 Skąd: Radzymin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli ta turbina we fieście nie ma zmiennych łopatek za pomocą tego cięgna bo juz myślałem że powino to sie ruszać jam w dawnym moim c- max z silnikiem 1.6 tdci. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinx00   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 70
 Skąd: Radzymin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2009,  09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak z takiej gruchy i łączy się z jakąś łapką pod osłonami myślałem że to ma chodzic lekko ale dowiedziałem już sie żę ta turbina nie ma zmiennej geometrij łopatek i ta grucha ma tylko za zadanie upuścic cisnienie jak turbina zostanie przeładowana |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2009,  10:48   Re: Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI |   
 |  
               | 
 |  
               | Bieg jałowy twojego silnika to jakieś 900 obrotów na minutę 2900 to nie obroty biegu jałowego. 	  | marcinx00 napisał/a: |  	  | czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na biegu jałowym po przekroczeniu 2900 | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinx00   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 70
 Skąd: Radzymin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2009,  12:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | oj sorki chodziło mi o obroty na luzie jak wcisnę pedał gazu az na obrotomierzu pokaze mi 2900 powyżej tych obrotów silnik faluje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hardkor   
 Model: Inne auto
 Wersja: CL
 Silnik: Inny
 Dołączył: 08 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2010,  18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam:) 
 Jesli mozna to podlacze sie do tematu pytań 1.4tdci.
 
 Czy orientuje się ktoś od kiedy były montowane filtry cząstek stałych w mk6> tzw.FAP, emisja spalin EURO 4???
 
 pozdrawiam
     |  
				| _________________ hardkor
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.