| [MK3] Wymiana pompy hamulcowej i jej odpowietrzenie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  15:12   [MK3] Wymiana pompy hamulcowej i jej odpowietrzenie | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 jestem w trakcie wymiany kompletnych hamulców z XRki łącznie z pompą hamulcową.
 
 Mam pytanie odnośnie odpowietrzania.
 
 Jak odpowietrzyć koła wiem, ale czy aby odpowietrzyć pompę stosuję się jakąś inna technikę?
 Słyszałem, że odpowietrza się na przewodach przy pompie, ale na forum widziałem wypowiedź że to tylko zapowietrza układ.
 
 Jaki jest ten magiczny sposób?
 
 Pozdrawiam.
 
 PS. Użyłem szukaj, ale nie znalazłem tematu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  16:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pompy się nie odpowietrza, jak pokręcisz przewodami przy pompie to raczej zapowietrzysz układ, powietrze które tam jest i tak po kilku naciśnięciach jest przepychane do przewodów,,, więc jak dobrze odpowietrzysz przy kołach to będzie dobrze. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  16:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie tak jak piszesz, ktoś pompuje, trzyma a Ty poluzowujesz na chwilę przewody przy pompie  Nie wiem kto na forum napisał że tak można tylko zapowietrzyć ale chyba nigdy tego nie robił   
 Joemix: czasem trzeba tak zrobić bo inaczej nie chcą się odpowietrzyć heble!
 
 Ps; nie wiem jak można w ten sposób zapowietrzyć zapowietrzony układ
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  16:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | super...w w takim razie w dalszym ciągu nie wiem jaki sposób jest dobry..albo inaczej...który jest ten właściwy... 
 kiedy wiadomo ze pompa jest odpowietrzona? odpowiedz wydaje sie logiczna- jak zacznie leciec plyn. ale czy tak jest faktycznie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2009,  18:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak zacznie walić płynem to będzie ok, odpowietrzaj heble   
 Możesz spróbować też sposobem [b]JoeMix[/b] aleee możesz mieć taki myk że pompujesz, pompujesz i nic, ani bąbelków ani płynu to wtedy odpowietrz pompę
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2009,  13:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | a jak naleje płynu hamulcowego prosto do pompy przez otwór na ostatni przewód hamulcowy? da to coś? czy nie warto próbować ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2009,  14:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie coś takiego przytrafiło się u mnie przy zmianie hebli. 	  | Marek napisał/a: |  	  | czasem trzeba tak zrobić bo inaczej nie chcą się odpowietrzyć heble | 
 
 BerciQ, chyba nie ma to sensu bo końcówka pompy i tak jest wyżej niż ostatni otwór z tego co pamiętam...
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2009,  14:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej, no właśnie o to chodzi. Jak przykręcę pompe i naleje strzykawą płynu w ostatni otwór to zaleje pompę płynem hamulcowym. Chodzi mi o to żeby jak najmniej się namęczyć przy odpowietrzaniu pompki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2009,  14:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | z tego co się orientuję (nie widziałem rozebranej pompy na oczy  ) to pompa jest dwuobwodowa i zalanie tylko ostatniego otworu nie wystarczy bo w drugiej komorze i tak będzie sucho. niech mnie ktoś poprawi jak się mylę   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BerciQ   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Robert
 Wiek: 39
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 510
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2009,  14:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | dobra, zrobię tradycyjnie pompując nóżką   
 brat będzie miał ćwiczenia na uda
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2009,  23:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | zalej pompę i zostaw na 30 min . potem ostukaj ją drewnianą pałką i zostaw na kolejne 10 min . Po zabiegu poluzuj przewody hamulcowe i poczekaj aż troszkę z nich poleci . A potem odpowietrz już normalnie koła . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |