Przesunięty przez: szynszyl 11 Wrz 2009,  07:14		 | 
	
			[MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 xkober  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Lubawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2009,  21:12   [MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pvzon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2009,  21:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bo jest popsuty? | 
             
						
				_________________ 1.1 clx rally
 
www.flmg.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2009,  22:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najpierw sprawdź czujnik który go załącza. Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator. Ja przez rok słyszałem tylko raz. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzes87  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Grzes 
                  Wiek: 38  Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2009,  22:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               xkober, a masz klimatyzacje ? 
 
wentylator ma dwa biegi i powinien chodzic (zawsze)  zazwyczaj na 1 biegu, a 2 wlacza sie juz w ekstremalnych przypadkach. u mnie bylo tak ze w ogole nie dizalal  :yyy: wiec panowie od klimy polecili mi wizyte u elektronika i pomoglo ale co to bylo dokladnie to nie pamietam juz... | 
             
						
				_________________
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  07:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Freeman napisał/a: | 	 		  | Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. | 	  Mk4 ma chyba przez komputer sterowany, na podstawie temperatury silnika. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xkober  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Lubawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  13:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | baz klimy mam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  14:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja znam odpowiedz wiatrak chlodnicy nie dziala, poniewaz nie plynie przez niego "prad"     | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ozimek100  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 35  Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  14:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a może prąd płynie  tlko silniczek jest spalony | 
             
						
				_________________ Mam fiestę mk3 (bez gazu) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arecki  		  
		 
         Człowiek Whisky
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  15:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | xkober, skąd wiesz, że wiatrak nie działa? w MK4 się baaardzo rzadko się włącza...podłącz na krótko jak pisze bidżej. | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
 
 
Była Fiesta jest Focus    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  15:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ozimek100 napisał/a: | 	 		  | a może prąd płynie  tlko silniczek jest spalony | 	  
 
 
ja zartowalem piszac, ze pewnie ze prad nie plynie...    , bo wiadomo, ze nie plynie tylko nie wiadomo dlaczego nie...
 
a co spalonego to jak jest spalony to moze prad "doplywa" ale na pewno nie "plynie" takze przez niego
 
wepnij sie szpilkami (lub jesli masz sonda pomiarowa) z omomierzem w przewod od wiatraka i zobaczymy co pokaze (czy silnik jest OK), potem mozesz go sprobowac zasilic z akumulatora, ale zeby to zrobic musisz go odpiac od instalacji, wiec najpierw zabawa z pomiarem miernikiem, zebys czasem nie zasilił rownolegle obwodu spalonego silnika z reszta instalacji, bo bedzie KUPA | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzes87  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Grzes 
                  Wiek: 38  Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  16:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | arecki napisał/a: | 	 		  | w MK4 się baaardzo rzadko się włącza... | 	  
 
hmm u mnie klima jest i chodzi zawsze... za to 2 bieg sie  wlacza baaardzo rzadko | 
             
						
				_________________
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fermiik [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  18:38   Re: Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xkober napisał/a: | 	 		  | przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie | 	  
 
 
A do sprawdzenia kolejno:
 
bezpieczniki
 
czy went nie spalony - omomierzem.
 
czy sie kreci - podlaczony na krotko do aku (z tym ostroznie)
 
czy czujnik temp jest ok
 
jest to termistor NTC i powienien miec 37.5kOhm w 20stC oraz
 
jakies 3.75kOhm w 80stC.
 
czy przekaznik wentylatora dziala
 
 
Moga byc tez zlośliwe przypadki typu:
 
Moze sie zdarzyc ze jak ma sie nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym
 
i wode w ukladzie, to sie wczesniej woda zagotuje zanim sie wentylator wlaczy.
 
Komputer w ff'01 wlacza wentylator jak jest 108 stC, a wylacza jak jest 99stC
 
(tzn jak ECU widzi takie temperatury).
 
W '98 moga byc rownie wysokie temperatury. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  19:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               o widzę całkiem mądrą osobę, która się jeszcze ukrywa, najprawdopodobniej po fachu nade mną    | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  19:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja tez nie, bo to w goracy dzien jest uruchamiany juz nawet w 6 minut na postoju zapalajac "zimny" silnik, ten czas zalezy od wielu czynnikow... | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Wrz 2009,  20:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		  Freeman napisał/a:	
 
Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator	
 
Nie zgodzę się z tym    | 	  głównie chodzi mi o MK3. CZytając tematy na forum doszedłem do takiego wniosku. Aha oczywiście mówie o fiestach ze sprawnym termostatem. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Wrz 2009,  09:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sluchaj no, nie zgodzimy się z Tobą, jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, czyli sam sobie zaprzeczasz, bo nie wiem czy wiesz ale on puszcza wode w drugi obieg, jak juz silnik uzyska odpowiednia temp (i ze jej temp sie zbija), a czas wlaczenia samego wiatraka od wlacznika wentylatora (np termistora NTC) zalezy od pojemnosci silnika, rodzaju cieczy chlodzacej, ilosci cieczy, szczelnosci ukladu-cisnienia (od cisnienia zalezy temp wrzenia) oraz obrotow silnika w czasie jazdy i na postoju, ale tym przypadku powiedzmy, ze chodzi nam o silnik tylko odpalony na postoju i nie mow mi tu ze ogolnie, ze w kazdej mk3 wiatrak wlacza sie rzadko, po dwa termostat na odpalonym zimnym silniku jest zamkniety | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Wrz 2009,  09:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, | 	  Lub wcale     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Wrz 2009,  09:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dokladnie, chyba ze na uwalonym bedzie gazowal na max obrotach, to moze kiedys uzyska ta temp | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |