[mk3] problem z cewką ? MAP sensor? |
Autor |
Wiadomość |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 18:45 [mk3] problem z cewką ? MAP sensor?
|
|
|
witam,
mam pytanko, a raczej problem nie dawno wymieniałem kablem WN oraz świece (do tego standard: filtry plus olej). Po wymianie świec został na chwilkę odłączony wężyk od podciśnienia przy MAP sensorze przy pracującym silniku (nie wiem na ile ma to faktyczny wpływ na mój problem).
Od tego momentu chodzi nie równo na biegu jałowym, czasem podczas jazdy jak ma za niskiego obroty zdarzają się minimalne szarpnięcia.
Dodatkowo był robiony oczywiście reset.
Kablem podłączone w różnej kolejności odnośnie długości mogą mieć znaczenie?
Dodatkowo zamieszczam zdjęcie w jaki sposób podłączyłem kablem do cewki.
mała poprawka dokładnie podpięcie na cewce wygląda tak (patrząc z góry przodem do silnika):
[zdjęcie zapożyczone od Bidżeja] |
Ostatnio zmieniony przez scowl 8 Wrz 2009, 19:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 19:48
|
|
|
Wydaje mi się, że prawidłowość w kolejności podłączania kabli WN ma znaczenie, gdyż zapłon nie działa w kolejności 1234 tylko 1243. Też ostatnio odpioł mi się wężyk od mapsensora i po przejechaniu na szarpiacym autku ok 10km skapnołem sie i podłączyłem i działa jak działał. Jestem początkującym w tej dziedzinie i moge się mylić tak więc proszę jeszcze o wypowiedź kogoś mądrzejszego |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 19:55
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=41773
a na przyszlosc dawaj takie tematy w elektryke a nie mechanike |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 20:51
|
|
|
no fakt mój błąd post do innego działu powinien być...
w tej chwili zmieniłem kable na cewce i silnik na biegu jałowym jakby się uspokoił ale podczas wkręcania się na obroty nadal ma problem tak jakby nie palił na wszystkie tłoki
w tej chwili podłączenie na cewce wygląda w ten sposób:
już sam zgłupłem od której strony się to liczy i na których tłokach następuje zapłon w jednym czasie, z tego wiem to 1-4 oraz 2-3 czy w takim wypadku to połączenie jest dobre? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 20:59
|
|
|
cylindry 1 i 4 pod jedną cewkę i 2 i 3 pod drugą cewkę . a obudowę cewki możesz poznać przy próbie rozruchu patrząc na których kablach iskra jest jednocześnie . potem są już tylko 2 możliwości ustawienia . |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.