| [MK4] Kilka pytan - POMOZCIE ! | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Pyra20   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 83
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2009,  20:33   [MK4] Kilka pytan - POMOZCIE ! | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam parę pytań do Was? 
 1: Dziś miałem do przejechania odcinek o długości ok. 70km. No i zaciekawiła mnie wskazówka temperatury, która twardo zatrzymała się w miejscu na literce n (jak jest napisane normal, czyli o niewiele podniosła się z miejsca gdzie wskazuje 0) i tkwiła tam cały czas. Dodam że 98% drogi jechałem poniżej 100km/h i nie przekraczałem 3k obrotów. Ostatnie 5km kręciłem silnik do ponad 4k obrotów, jechałem jakieś 140km/h i efekt bł taki że wskazówka się nie ruszyła, a ostatnie 500m kiedy to puściłem gaz to powędrowała w miejsce gdzie pokazuje 0, a podczas 30 sekundowego postoju kiedy to otwierałem garaż wróciła na literkę 'n'
 Czy niedogrzewanie silnika w benzynie ma jakieś znaczenie ?
 Dodam że wszystkie węże jakie idą do chłodnicy, prócz jakiegoś jednego cienkiego u góry po lewej stronie były ciepłe.
 
 2: Czy zastosowanie zbyt dużego stożkowego filtra powietrza może powodować że silnik 'dostaje' zbyt dużo powietrza, jest zła mieszanka i się dławi ?
 
 3: Coś stuka mi w przednim zawieszeniu. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i powiedzieli mi że wszystko jest ok, nie ma żadnych luzów. Możecie mi powiedzieć, jak tumanowi, który nie ma pojęcia o mechanice,  jak chałupniczo sprawdzić zawieszenie, gdzie poruszać, gdzie postukać, na które elementy zwrócić uwagę żeby samemu zobaczyć jak to wygląda i co ewentualnie jest do wymiany ? mile widziane jakieś fotki.
 
 Dzięki za porady !
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez diodalodz 1 Wrz 2009,  23:13, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2009,  21:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1. Może wina jest termostatu. Nie zamyka. Lub czujnik temp. jest niesprawny. Ale podczas jazdy w trasie tak jest że temperatura się wiele nie podnosi.
 2. Samo założenie stożka bez odpowiedniego dolotu może dostarczyć więcej problemów niż korzyści.
 3. Jak stuka? Kiedy? W kole? W układzie kierowniczym?
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2009,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Termostat pewnie nie domyka się, przy spokojnej jeździe mógł występować taki efekt. Co do stukania sprawdź gumy stabilizatora.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2009,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | lub którys amortyzator obejrz dokladnie czy nie maja wyciekow |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2009,  21:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Albo zamień miejscami koła, albo, albo ... Niech napisze gdzie stuka.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyra20   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 83
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  10:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do pierwszego pytania, to odkąd pamiętam, po przejechaniu 5-7km wskazówka zatrzymywała się na połowie i tkwiła tam aż do momentu zakończenia jazdy. 
 Co do stożka, to jak kupiłem fieste nie miała już tej 'puszki' na zwykły filtr, tylko miała założony jakiś gówniany stożek, i jak popatrzyło się pod światło przez niego to miał takie minimetrowe otwory... ciekawe ile ten silnik przez to zjadł piasku ? dlatego kupiłem jakiś filtr K&N zainpregnowany, dosyć duży - no i mam problemy z dławieniem się silnika i przyczyny już pół roku szukam... a o tym już była mowa.
 
 
 Jadąc samochodem stuki występują na nierównościach, i tak wydaje mi się że dochodzą z lewego przedniego koła. Gdzie są te gumy ? jak one wyglądają ? dajcie foto to sprawdzę swoje.
 
 Amory raczej odpadają, rok temu były wymieniane, na diagnostyce są ok.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  11:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pyra20 napisał/a: |  	  | Jadąc samochodem stuki występują na nierównościach, i tak wydaje mi się że dochodzą z lewego przedniego koła. Gdzie są te gumy ? jak one wyglądają ? dajcie foto to sprawdzę swoje. | 
 
 Gumy znajdują się mniej więcej nad wahaczami przy ścianie grodziowej kabiny, opasają stabilizator (stabilizator- pręt łączący amortyzatory). Sprawdź też końcówki stabilizatora.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  11:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ale to powinno wyjść na szarpakach. Podjedz jeszcze na inna stację diagnostyczną.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  11:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powinno ale jak diagnosta  to tak bywa   Jak sam sobie nie poradzisz to podjedź gdzie indziej i niech szukają przyczyny.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyra20   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 83
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  19:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | następna stacja diagnostyczna jest 20km ode mnie, a co z reszta pytań ? 
 no i kolejne:
 wyjmę licznik bez ściągania kierownicy ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  19:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Świece, kable, filtry mamy rozumieć, że to już pozmieniane ? |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | smarty [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  20:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o temperaturę to w mojej Fiestce (1,25 zetec) jeszcze ani razu nie włączył mi się wiatrak, a czesto mi się zdarza długo stać w korkach, w najgorszym wypadku zatrzymało się na literce M (NORMAL). Zazwyczaj kontrolkę mam w tych samych położeniach co Ty, więc  jeśli tylko spalanie masz w normie to nie ma problemu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  20:15 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | smarty napisał/a: |  	  | jeszcze ani razu nie włączył mi się wiatrak, a czesto mi się zdarza długo stać w korkach | 
 Może go po prosu nie słyszysz.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyra20   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 83
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  20:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | wymiana cewki, dwach komplety kabli, krokowca, filtra powietrza, swiec a takze wizyta w serwisie forda w Rzeszowie nic nie dąły, samochód dlawi sie i pierdzi. Do wymiany został jeszcze CPP ale brak funduszy narazie, na kompie wszystko ok. Na zbiorniku 40l, robie jakies 550~km na trasach do 7km (czyli krótkie odcinki) 
 Co do temperatury to ja miałem w swojej historii z 3 razy na maxa i wentylator się nie włączał - mam pewnie walniety jakiś czujnik tylko jaki i gdzie i jak go wymienic to nie wiem ? szukałem, nie znalazłem, wiec to zostawiłem. :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  20:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do dławienia odpiął bym CPP, przepływkę i potestował. W tych silnikach wentylator załącza komputer (tak mi się wydaje) jest tylko jeden czujnik temperatury w głowicy on również daje wskazanie na deskę. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyra20   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 83
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  20:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | z tego co wiem to w moim modelu nie ma przepływomierza, jak sciagne caly ten dolot od filtra, to przepustnica otwiera się normalnie... nie zacina się ani nic |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  20:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pyra20 napisał/a: |  	  | samochód dlawi sie i pierdzi. Do wymiany został jeszcze CPP ale brak funduszy narazie, na kompie wszystko ok. | 
 cpp można bez problemu sprawdzić miernikiem, a dławienie może być od MAP'a
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyra20   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Gru 2008
 Posty: 83
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | z tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma, a jechac do mechanika to zedrze ; d 
 i teraz jest pytanie - pojechac do zwyklego mechanika, i on mi sprawdzi, czy lepiej szukac strikte elektryka samochodowego ?
 
 [ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 22:01 ]
 z tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma, a jechac do mechanika to zedrze ; d
 
 i teraz jest pytanie - pojechac do zwyklego mechanika, i on mi sprawdzi, czy lepiej szukac strikte elektryka samochodowego ?
 
 
 a co z reszta ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  21:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | każdy kto wie do czego służy miernik pomierzy Ci ciągłość rezystancji, nie ma tu zadnej filozofii. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2009,  21:05 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pyra20 napisał/a: |  	  | tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma | 
 Może czas zainwestować
   http://www.allegro.pl/ite...ka_wysylka.html
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |