[MK3] Jak wymienić linkę sprzęgła? |
Autor |
Wiadomość |
laik [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 18:38 [MK3] Jak wymienić linkę sprzęgła?
|
|
|
Poradźcie mi jak mam wymienić linkę sprzęgła w Fieście 1,3 z 94r.
Czy muszę zdemontować pedał sprzęgła?
Może jest jakiś prostszy sposób?
Ps.
Mój login świadczy wymownie o znajomości tych zagadnień.
Jeśli jest juz taki temat, to proszę o usunięcie tego, ale i wskazanie odpowiedniego miejsca.
Kod: | Proszę na przyszłość tagować tematy.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2009, 19:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 20:55
|
|
|
Ok napisze to po raz kolejny:
1) Pedał sprzęgła unosisz do góry (z 5mm bo niewiele się da) i klinujesz w tej pozycji klockiem od spodu
2) Ten zabieg spowoduje że możesz kręcić zębatka na górze pedału, przekręcasz ją tak by linka stała się luźna
3) Bez narzędzi specjalnych, da się ręką zdejmujesz linkę z łapy na skrzyni
4) Odpinasz linkę z tej zębatki na pedale
5) Wyciągasz od strony komory silnika pancerz wraz z linką
Punkty 3 i 4 jak się uprzesz lub jak się da można zamienić miejscami.
6) Wkładasz nową linkę w przegrodę silnika, ważne żeby weszła do samego końca
7) zaczepiasz o łapę na skrzyni
8) zaczepiasz o zębatkę na pedale
9) usuwasz z pod pedału klocek
10) Naciskasz kilkukrotnie pedał sprzęgła (będzie trykać i strzelać przy pierwszych naciśnięciach) - jak się uspokoi - linka jest naciągnięta.
I tu tak samo punkty 7 i 8 możesz zamienić miejscami.
Do wykonana pod blokiem w 15 minut. Jak nie masz klocka to można ręką trzymać pedał i przesuwać drugą zębatkę - tylko jest niewygodnie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
laik [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 22:26
|
|
|
Ogromne dzięki za podpowiedź, jest tylko jeden mały problem.
Moja fieścina nie ma linki na zębatce. Słyszałem w sklepie podczas kupowania linki, ze są takie wersje, ale przy motorach z 16- oma Vaflami (zaworami)
Silniki o poj. 1,3 nie miały więc takich.
Choć faktem jest, ze pedał jest już dostosowany do tego cudu techniki, tzn. jest zakończony zębami. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 01:49
|
|
|
możliwe że tak jest . wtedy luz linki reguluje sie imbusem w pedale. ale osobiście nigdy w fieście tego nie widziałem . w escortach to faktycznie bywało . poproś kogoś by uniusł ci pedał do góry i spróbuj zdjąć linkę z łapy . wtedy będziesz wiedział . co jest grane . Joe ci dobrze napisał ale punkt 7 i 8 trzeba obowiązkowo wykonywać w odwróconej kolejności . |
|
|
|
 |
laik [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 15:20
|
|
|
Wielkie dzięki, jestem już prawie w domu.
jeszcze tylko jedno pytanko: jak tę linkę umieścić w rowku pomiędzy zębami?
Straciłem na to mnóstwo czasu i nie dałem rady. Ktoś mi podpowiedział wczoraj, ze trzeba celować przy wkładaniu od strony silnika, czy to jedyny sposób? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 16:30
|
|
|
tak to jedyny sposób w półksiężycu nasz takie miejsce gdzie przechodzi linka i potem sama już wpadnie w rowek . |
|
|
|
 |
laik [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:20
|
|
|
Wielkie dzięki
Czy mogę spytać jeszcze o poradę w sprawie płynu w zbiorniczku hamulcowym.
Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną?
I aby uzupełnić ten płyn jaki powinienem wlać, bo nie wiem jaki jest? |
|
|
|
 |
Romeo

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 12 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 21:02
|
|
|
laik napisał/a: | Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną? |
Miałem identycznie to samo... Płynu niby minimum, a kontrolka szalała Dolałem płynu i jak ręką odjął
Być może u Ciebie też pomoże |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 08:44
|
|
|
laik napisał/a: | Czy mogę spytać jeszcze o poradę w sprawie płynu w zbiorniczku hamulcowym.
Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną?
I aby uzupełnić ten płyn jaki powinienem wlać, bo nie wiem jaki jest? |
Najprawdopodobniej tak.
W czasie przechyłów auta / zakrętów czujnik sygnalizuje brak płynu hamulcowego.
Jesli nie wiesz jaki masz wlany płyn to podejrzewam, że nie wiesz też kiedy był ostatnio wymieniany.
Jeśli tak, to wymień go na nowy dla własnego bezpieczeństwa.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:30
|
|
|
laik napisał/a: | Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną? | Dokładnie to jest przyczyną, na szybko dolej że tak powiem byle jakiego płynu, ale tak jak Trzeci mówi, wypadało by wymienić całość w układzie, w końcu powinno się to robić co 2-3 lata,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
laik [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 10:58
|
|
|
Uprzejmie dziękuję.
Zabieram się do roboty.
Do następnego razu. papapa
Pozdrawiam.
[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 14:38 ]
Właśnie podjechałem swą Festą.
Dziękuję wam, może ze 20,25 min mi to zajęło, ale zrobiłem podczas gdy za pierwszym podejściem straciłem ponad trzy godziny i niec nie wskurałem.
Pozostaje jeszcze tylko poziom płynu hamulcowego, ale z tym muszę poczekać do wypłaty.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|