Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Jak wymienić linkę sprzęgła?
Autor Wiadomość
laik
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sie 2009, 18:38   [MK3] Jak wymienić linkę sprzęgła?

Poradźcie mi jak mam wymienić linkę sprzęgła w Fieście 1,3 z 94r.
Czy muszę zdemontować pedał sprzęgła?
Może jest jakiś prostszy sposób?

Ps.
Mój login świadczy wymownie o znajomości tych zagadnień. :ups: :głowąwmur:

Jeśli jest juz taki temat, to proszę o usunięcie tego, ale i wskazanie odpowiedniego miejsca.

Kod:
Proszę na przyszłość tagować tematy.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2009, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sie 2009, 20:55   

Ok napisze to po raz kolejny:

1) Pedał sprzęgła unosisz do góry (z 5mm bo niewiele się da) i klinujesz w tej pozycji klockiem od spodu
2) Ten zabieg spowoduje że możesz kręcić zębatka na górze pedału, przekręcasz ją tak by linka stała się luźna
3) Bez narzędzi specjalnych, da się ręką zdejmujesz linkę z łapy na skrzyni
4) Odpinasz linkę z tej zębatki na pedale
5) Wyciągasz od strony komory silnika pancerz wraz z linką

Punkty 3 i 4 jak się uprzesz lub jak się da można zamienić miejscami.

6) Wkładasz nową linkę w przegrodę silnika, ważne żeby weszła do samego końca
7) zaczepiasz o łapę na skrzyni
8) zaczepiasz o zębatkę na pedale
9) usuwasz z pod pedału klocek
10) Naciskasz kilkukrotnie pedał sprzęgła (będzie trykać i strzelać przy pierwszych naciśnięciach) - jak się uspokoi - linka jest naciągnięta.

I tu tak samo punkty 7 i 8 możesz zamienić miejscami.

Do wykonana pod blokiem w 15 minut. Jak nie masz klocka to można ręką trzymać pedał i przesuwać drugą zębatkę - tylko jest niewygodnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
laik
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sie 2009, 22:26   

Ogromne dzięki za podpowiedź, jest tylko jeden mały problem.
Moja fieścina nie ma linki na zębatce. Słyszałem w sklepie podczas kupowania linki, ze są takie wersje, ale przy motorach z 16- oma Vaflami (zaworami)
Silniki o poj. 1,3 nie miały więc takich.
Choć faktem jest, ze pedał jest już dostosowany do tego cudu techniki, tzn. jest zakończony zębami.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2009, 01:49   

możliwe że tak jest . wtedy luz linki reguluje sie imbusem w pedale. ale osobiście nigdy w fieście tego nie widziałem . w escortach to faktycznie bywało . poproś kogoś by uniusł ci pedał do góry i spróbuj zdjąć linkę z łapy . wtedy będziesz wiedział . co jest grane . Joe ci dobrze napisał ale punkt 7 i 8 trzeba obowiązkowo wykonywać w odwróconej kolejności .
 
 
 
laik
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2009, 15:20   

Wielkie dzięki, jestem już prawie w domu.
jeszcze tylko jedno pytanko: jak tę linkę umieścić w rowku pomiędzy zębami?
Straciłem na to mnóstwo czasu i nie dałem rady. Ktoś mi podpowiedział wczoraj, ze trzeba celować przy wkładaniu od strony silnika, czy to jedyny sposób?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2009, 16:30   

tak to jedyny sposób :) w półksiężycu nasz takie miejsce gdzie przechodzi linka i potem sama już wpadnie w rowek .
 
 
 
laik
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sie 2009, 17:20   

Wielkie dzięki notw

Czy mogę spytać jeszcze o poradę w sprawie płynu w zbiorniczku hamulcowym.
Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną?

I aby uzupełnić ten płyn jaki powinienem wlać, bo nie wiem jaki jest?
 
 
Romeo 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Sie 2009, 21:02   

laik napisał/a:
Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną?

Miałem identycznie to samo... Płynu niby minimum, a kontrolka szalała :| Dolałem płynu i jak ręką odjął :ok:
Być może u Ciebie też pomoże <???>
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Sie 2009, 08:44   

laik napisał/a:
Czy mogę spytać jeszcze o poradę w sprawie płynu w zbiorniczku hamulcowym.
Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną?
I aby uzupełnić ten płyn jaki powinienem wlać, bo nie wiem jaki jest?

Najprawdopodobniej tak.
W czasie przechyłów auta / zakrętów czujnik sygnalizuje brak płynu hamulcowego.
Jesli nie wiesz jaki masz wlany płyn to podejrzewam, że nie wiesz też kiedy był ostatnio wymieniany.
Jeśli tak, to wymień go na nowy dla własnego bezpieczeństwa.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:30   

laik napisał/a:
Bardzo często zapala mi się kontrolka hamulca a w zbiorniczku stan tego płynu jest na minimum. Czy to jest przyczyną?
Dokładnie to jest przyczyną, na szybko dolej że tak powiem byle jakiego płynu, ale tak jak Trzeci mówi, wypadało by wymienić całość w układzie, w końcu powinno się to robić co 2-3 lata,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
laik
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sie 2009, 10:58   

Uprzejmie dziękuję.
Zabieram się do roboty. :hammer:
Do następnego razu. papapa
Pozdrawiam.

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 14:38 ]
Właśnie podjechałem swą Festą.
Dziękuję wam, może ze 20,25 min mi to zajęło, ale zrobiłem podczas gdy za pierwszym podejściem straciłem ponad trzy godziny i niec nie wskurałem.
Pozostaje jeszcze tylko poziom płynu hamulcowego, ale z tym muszę poczekać do wypłaty.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.