[MK3] Wkręcanie się obrotów na luzie |
Autor |
Wiadomość |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 19:52 [MK3] Wkręcanie się obrotów na luzie
|
|
|
Help Pomocy....czy jakoś tak się tutaj tematy zaczynało
Szklarnia chora, więc potrzeba konsylium lekarskiego.
Od jakiegoś czasu zaczęła dziwnie jeździć wg mojego małża, aż końcu się przejechałam... i zgłupiałam.
Auto ogólnie jeździ płynnie, nie szarpie, płynnie się wkręca na obroty. na wolnych nie falują.
Ale co jakis czas ma głupie zagrania:
Przy staniu na luzie od momentu wciśnięcia sprzęgła przy wypięciu biegu wkręca się do dokładnie 3,5 tys obr/min (miny kierowców na skrzyżowaniu na widok wyjacej kosiarki- bezcenne) i po ok 10sek schodzi płynnie do normalnych 900-1000. Żeby było ciekawiej dzieje się tak co jakiś czas, czyli w skrócie nie na kazdych światłach.
Można wyczuć kiedy będzie miała swoje głupie zagrywki, bo juz w momencie chwilowego wciśnięcia sprzęgła przy zmianie biegów w trakcie jazdy podjeżdżają jej obroty.
Wrażenie jest jakby ktos/cos blokowało linkę gazu, tyle ze nie za każdym razem. PRzy uwalonym krokowcu powinny chyba jej fisiować obroty non stop i na zasadzie falowania a nie podkrecania i trzymania?
Pytanko gdzie szukac, na co obstawiacie (Nic jeszcze nie sprawdzałam, bo dopiero jutro się do niej dobiore.)
Szkoda silnika, szkoda sprzęgła więc w skrócie HELP |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 20:00
|
|
|
zlapała focha pewnie odłacz akumulator na 10 minut |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:32
|
|
|
czujnik prędkości VSS sie skończył |
_________________
 |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:49
|
|
|
moj blad -niepotrzebnie pisałam o zacinaniu linki gazu bo przy zacięciu by nie wkręcał tylko trzymal.
Więc chyba czujnik predkosci odpada...
Poki co wychodzi na cpp
w pon zobaczymy w Anjkowni co komp wymruga... Dam znać zeby dla potomnych cos zostało jesli znajdziemy przyczyne oczywiscie |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:59
|
|
|
sowa napisał/a: | moj blad -niepotrzebnie pisałam o zacinaniu linki gazu bo przy zacięciu by nie wkręcał tylko trzymal.
Więc chyba czujnik predkosci odpada... | w sumie to VSS jest bardzo możliwy, a on z linką gazu ma niewiele wspólnego. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Sie 2009, 22:47
|
|
|
dzisiaj jednak sie dorwałam do szklarni.... korkowiec przeczyszczony w zasadzie byl w dobrym stanie, zaśniedziałe styki na wtyczkach od niego i cpp... w jednej nawet martwa mucha
zresetowalam jednak kompa i wystroiłam po podpięciu aku....na jazdę próbną juz nie starczylo potencjalnych kierowcow
zobaczymy jutro czy to cos dalo poki co wolne stoją na 1900 |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 13:44
|
|
|
u mnie jest podobnie, czasami wolne po prostu wskoczą na 2k :/ CPP mam nowiutkie za 150pln, ma raptem 3 miesiące. Przy wymianie CPP, wyszorowany został krokowiec. Może mieć coś wspólnego z tymi obrotami czujnik temperatury, ten przy termostacie? w HCS'ach zielony
VSS to ten co w skrzyni siedzi? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 16:46
|
|
|
essien napisał/a: | Może mieć coś wspólnego z tymi obrotami czujnik temperatury, ten przy termostacie? w HCS'ach zielony | Nie może, możesz zdjąć z niego wtyczkę całkiem, i jedynie co to wskaźnik na desce przestanie Ci chodzić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:05
|
|
|
Jesli samoczynnie wchodzil na obroty to TPS nawalil nie tyle on co jego kabeli a jeszcze dokladniej to ich izolacja, zachowuje sie to dokladnie jak by bylo poprostu kruche a za razem sypie sie co za tym idzie zaczynaja sie przbicia miedzy kablami, VSS odlaczalem od auta i nic sie nie dzialo nawet podczas jazdy nic nie marudzilo auto... vechicle speed sensor jak sama nazwa wskazuje odpowiada za predkosc pojazdu w km/h a za razem za odczyt predkosci obrotowej zeby ECU moglo podac sygnal do krokowca... TPS czyli Throl position sensor odpowiada za odczyt polozenia przepustnicy w danym momencie, w razie uszkodzenia w skrajnym przypadku auto zaczyna odcinac paliwo na 4k rpm, poprpstu ma odciecie paliwa czasem wyzej a czasem nizej kwestia tego jaki ma "dzien"... |
_________________
 |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:57
|
|
|
TPS po naszemu to CPP z tego co zrozumialam??
Po czyszczeniu poki co nie podkrecilo ani razu obrotow..... wolne w trakcie jazdy stoją 1500-1800. Zobaczymy jak sie jutro w trakcie normalnej codziennej jazdy bedzie zachowywac.
Ale..... musze sprawdzic czy prawidlowo przykrecilam CPP bo mozliwe ze ten rygielek jest w zlym polozeniu..... nie zwrocilam na to przy skrecaniu uwagi, dopiero Anjko przez tel mi to uzmysłowił no coooo..... kazdy sie kiedys uczyl |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:05
|
|
|
sowa, tak dobrze myslisz ze TPS to CPP po naszemu... a w/w przykreca sie na styk z wypustem na mono wtrysku zeby TPS mial prawidlowy odczyt, bo jesli zle sie go umiesci moze byc wlasnie taki objaw jak opisalas |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Fordon 9 Sie 2009, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 16:03
|
|
|
też wyczyszcze krokowca jeszcze raz ale wątpie, że to to to ;] |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 23:22
|
|
|
Ale CPP włazi tylko w jednym położeniu. Właśnie tak aby aby ta dźwigienka oparła się, leżała na mono wtrysku.
W innym położeniu on wogóle nie będzie działał. I cholernie łatwo jest go uszkodzić w czasie izolowania wrrrr
Spróbuj go wogóle wypiąć, co się będzie działo. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 21:33
|
|
|
wchodzi w innych polozeniach o ile ta blaszka ktora go dociska ma stale otwory to o tyle sam TPS ma "fasolki" ktorymi mozna go skubanca wlasnie doregulowac... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Sie 2009, 22:47
|
|
|
jak sie odepnie CPP to przyodpaleniu obroty wchodza na 3500 rpm i sa obnizane przez krokowca skokowo co 500 obrotow az do normalnych 900 rpm |
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 08:40
|
|
|
Piter napisał/a: | Ale CPP włazi tylko w jednym położeniu. Właśnie tak aby aby ta dźwigienka oparła się, leżała na mono wtrysku.
W innym położeniu on wogóle nie będzie działał. I cholernie łatwo jest go uszkodzić w czasie izolowania wrrrr
Spróbuj go wogóle wypiąć, co się będzie działo. |
i nie prawda... niezawodny Anjko znowu miał racje.
Da sie tak załozyc CPP by dzwigienka lezała bezwładnie. Tzn mi sie udało Wczoraj rozkrecilam wszystko jeszcze raz... tzn nie odkrecalam juz calego krokowca tylko sam cpp i załozylam go poprawnie z dźwigienką zahaczoną o taki dzyndzelek wystający z obudowy przepustnicy. Nawet bez adaptacji po pierwszym odpaleniu wkręcił sie tylko do 1k obr/min.
szklarnia śmiga juz bez fisiowania dzisiaj jeszcze regulacja zaworów ale to juz Anjko zrobi włąsnoręcznie nie przez telefon |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Sie 2009, 12:56
|
|
|
sowa napisał/a: | Da sie tak załozyc CPP by dzwigienka lezała bezwładnie |
zasada nr 1 przy rozbieraniu czegokolwiek: najpierw popatrz jak to działa i jak jest złożone |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
|