Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wkręcanie się obrotów na luzie
Autor Wiadomość
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Sie 2009, 19:52   [MK3] Wkręcanie się obrotów na luzie

Help Pomocy....czy jakoś tak się tutaj tematy zaczynało :-)

Szklarnia chora, więc potrzeba konsylium lekarskiego.
Od jakiegoś czasu zaczęła dziwnie jeździć wg mojego małża, aż końcu się przejechałam... i zgłupiałam.
Auto ogólnie jeździ płynnie, nie szarpie, płynnie się wkręca na obroty. na wolnych nie falują.
Ale co jakis czas ma głupie zagrania:
Przy staniu na luzie od momentu wciśnięcia sprzęgła przy wypięciu biegu wkręca się do dokładnie 3,5 tys obr/min (miny kierowców na skrzyżowaniu na widok wyjacej kosiarki- bezcenne) i po ok 10sek schodzi płynnie do normalnych 900-1000. Żeby było ciekawiej dzieje się tak co jakiś czas, czyli w skrócie nie na kazdych światłach.
Można wyczuć kiedy będzie miała swoje głupie zagrywki, bo juz w momencie chwilowego wciśnięcia sprzęgła przy zmianie biegów w trakcie jazdy podjeżdżają jej obroty.

Wrażenie jest jakby ktos/cos blokowało linkę gazu, tyle ze nie za każdym razem. PRzy uwalonym krokowcu powinny chyba jej fisiować obroty non stop i na zasadzie falowania a nie podkrecania i trzymania?
Pytanko gdzie szukac, na co obstawiacie (Nic jeszcze nie sprawdzałam, bo dopiero jutro się do niej dobiore.)

Szkoda silnika, szkoda sprzęgła więc w skrócie HELP
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Sie 2009, 20:00   

zlapała focha pewnie odłacz akumulator na 10 minut
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:00   

To by wskazywało na CCP, ale taka regularność?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:32   

czujnik prędkości VSS sie skończył
_________________
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:49   

moj blad -niepotrzebnie pisałam o zacinaniu linki gazu bo przy zacięciu by nie wkręcał tylko trzymal.
Więc chyba czujnik predkosci odpada...
Poki co wychodzi na cpp



w pon zobaczymy w Anjkowni co komp wymruga... <8> Dam znać zeby dla potomnych cos zostało jesli znajdziemy przyczyne oczywiscie <8>
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Sie 2009, 21:59   

sowa napisał/a:
moj blad -niepotrzebnie pisałam o zacinaniu linki gazu bo przy zacięciu by nie wkręcał tylko trzymal.
Więc chyba czujnik predkosci odpada...
w sumie to VSS jest bardzo możliwy, a on z linką gazu ma niewiele wspólnego.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Sie 2009, 22:47   

dzisiaj jednak sie dorwałam do szklarni.... korkowiec przeczyszczony w zasadzie byl w dobrym stanie, zaśniedziałe styki na wtyczkach od niego i cpp... w jednej nawet martwa mucha :-)

zresetowalam jednak kompa i wystroiłam po podpięciu aku....na jazdę próbną juz nie starczylo potencjalnych kierowcow pub2

zobaczymy jutro czy to cos dalo :9: poki co wolne stoją na 1900 ;-|
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sie 2009, 13:44   

u mnie jest podobnie, czasami wolne po prostu wskoczą na 2k :/ CPP mam nowiutkie za 150pln, ma raptem 3 miesiące. Przy wymianie CPP, wyszorowany został krokowiec. Może mieć coś wspólnego z tymi obrotami czujnik temperatury, ten przy termostacie? w HCS'ach zielony

VSS to ten co w skrzyni siedzi?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12080
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sie 2009, 16:46   

essien napisał/a:
Może mieć coś wspólnego z tymi obrotami czujnik temperatury, ten przy termostacie? w HCS'ach zielony
Nie może, możesz zdjąć z niego wtyczkę całkiem, i jedynie co to wskaźnik na desce przestanie Ci chodzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Sie 2009, 19:51   

essien napisał/a:
VSS to ten co w skrzyni siedzi?
Tak
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:05   

Jesli samoczynnie wchodzil na obroty to TPS nawalil nie tyle on co jego kabeli a jeszcze dokladniej to ich izolacja, zachowuje sie to dokladnie jak by bylo poprostu kruche a za razem sypie sie co za tym idzie zaczynaja sie przbicia miedzy kablami, VSS odlaczalem od auta i nic sie nie dzialo nawet podczas jazdy nic nie marudzilo auto... vechicle speed sensor jak sama nazwa wskazuje odpowiada za predkosc pojazdu w km/h a za razem za odczyt predkosci obrotowej zeby ECU moglo podac sygnal do krokowca... TPS czyli Throl position sensor odpowiada za odczyt polozenia przepustnicy w danym momencie, w razie uszkodzenia w skrajnym przypadku auto zaczyna odcinac paliwo na 4k rpm, poprpstu ma odciecie paliwa czasem wyzej a czasem nizej kwestia tego jaki ma "dzien"...
_________________

 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:57   

TPS po naszemu to CPP z tego co zrozumialam??
Po czyszczeniu poki co nie podkrecilo ani razu obrotow..... wolne w trakcie jazdy stoją 1500-1800. Zobaczymy jak sie jutro w trakcie normalnej codziennej jazdy bedzie zachowywac.
Ale..... musze sprawdzic czy prawidlowo przykrecilam CPP bo mozliwe ze ten rygielek jest w zlym polozeniu..... nie zwrocilam na to przy skrecaniu uwagi, dopiero Anjko przez tel mi to uzmysłowił :ups: no coooo..... kazdy sie kiedys uczyl <8>
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:05   

sowa, tak dobrze myslisz ze TPS to CPP po naszemu... :) a w/w przykreca sie na styk z wypustem na mono wtrysku zeby TPS mial prawidlowy odczyt, bo jesli zle sie go umiesci moze byc wlasnie taki objaw jak opisalas :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Fordon 9 Sie 2009, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:13   

oki dzieki.... jutro znowu srubokret w ruch <8>
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sie 2009, 16:03   

też wyczyszcze krokowca jeszcze raz ale wątpie, że to to to ;]
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Sie 2009, 23:22   

Ale CPP włazi tylko w jednym położeniu. Właśnie tak aby aby ta dźwigienka oparła się, leżała na mono wtrysku.
W innym położeniu on wogóle nie będzie działał. I cholernie łatwo jest go uszkodzić w czasie izolowania wrrrr
Spróbuj go wogóle wypiąć, co się będzie działo.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Sie 2009, 21:33   

wchodzi w innych polozeniach o ile ta blaszka ktora go dociska ma stale otwory to o tyle sam TPS ma "fasolki" ktorymi mozna go skubanca wlasnie doregulowac...
_________________

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Sie 2009, 22:47   

jak sie odepnie CPP to przyodpaleniu obroty wchodza na 3500 rpm i sa obnizane przez krokowca skokowo co 500 obrotow az do normalnych 900 rpm
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Sie 2009, 08:40   

Piter napisał/a:
Ale CPP włazi tylko w jednym położeniu. Właśnie tak aby aby ta dźwigienka oparła się, leżała na mono wtrysku.
W innym położeniu on wogóle nie będzie działał. I cholernie łatwo jest go uszkodzić w czasie izolowania wrrrr
Spróbuj go wogóle wypiąć, co się będzie działo.


i nie prawda... niezawodny Anjko znowu miał racje. :zalamka:
Da sie tak załozyc CPP by dzwigienka lezała bezwładnie. Tzn mi sie udało :-) Wczoraj rozkrecilam wszystko jeszcze raz... tzn nie odkrecalam juz calego krokowca tylko sam cpp i załozylam go poprawnie z dźwigienką zahaczoną o taki dzyndzelek wystający z obudowy przepustnicy. Nawet bez adaptacji po pierwszym odpaleniu wkręcił sie tylko do 1k obr/min.

szklarnia śmiga juz bez fisiowania <8> dzisiaj jeszcze regulacja zaworów ale to juz Anjko zrobi włąsnoręcznie nie przez telefon :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Sie 2009, 12:56   

sowa napisał/a:
Da sie tak załozyc CPP by dzwigienka lezała bezwładnie
:zalamka:

zasada nr 1 przy rozbieraniu czegokolwiek: najpierw popatrz jak to działa i jak jest złożone :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.