| [MK3] Wymiana miski olejowej | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Kwi 2009,  15:39   [MK3] Wymiana miski olejowej | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, zakupiłem miskę olejową do mojej fiesty, gdyż stara wymaga wymiany. Czy wymiana jest trudna(spuszczamy olej, odkrecamy srubki miski, wymieniamy miske skrecamy i wsio?? Nowe uszczelki też juz mam)
 Olej mialem wymieniany jakieś 400 km temu i teraz pytanie czy moge go spuscic i wlac potem spowrotem czy nowy trzeba kupować?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Kwi 2009,  16:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Olej możesz spuścić i wlać z powrotem. Ale pamiętaj by dokładnie umyć pojemnik i najlepiej przelej przez drobne sitko. Prawdo podobnie będziesz musiał zdjąć kolektor wylotowy bo będzie przeszkadzał. Pamiętaj jak będziesz przykręcał nową miskę to dokręcaj kluczem dynamometrycznym. Kolejność dokręcania to co 2 od strony kolektora wylotowego i koła pasowego. Dokręcasz co 2 ale lekko tak byś czuł średni opór. Potem resztę śrub tak samo byś czół średni opór. Po czym wracasz do pierwszej grupy śrub które wkręcałeś i dokręcasz kluczem dynamometrycznym. potem drugą partię śrub i dokręcasz kluczem dynamometrycznym. 
 Z jakim momentem tego nie wiem ale postaram się dowiedzieć.
 |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Kwi 2009,  21:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | moment znajdziesz w instrukcji ktora jest na tym forum dostępna. co do zdejmowania kolektora to chyba przesadziłeś troszkę
   czy masz kanał żeby to robić, czy na płaskim?
 jak na płaskim to się namęczysz, ale da radę.
 będziesz musiał zdjąc osłonę pomiędzy silnikiem a skrzynią na wysokości miski olejowej. taka blacha.
 przy montażu użyj trochę silikonu, zakładanie miski olejowej na silniku jest przechlapane jak robi się to bez silnikonu, uszczelka ucieka i czlowiek się tylko denerwuje.
 z olejem bym uważał, jak nie masz kasy to zlej ten sam, ale zeby nic sie nie dostalo do niego. ale lepiej jest jednak kupic nowy.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Kwi 2009,  21:43 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | co do zdejmowania kolektora to chyba przesadziłeś troszkę | 
 
 Dlatego napisałem "Prawdo podobnie". W silniku 1.1 trzeba zdjąć waz z katem.
 |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Kwi 2009,  21:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok, w kazdym bądz razie przed wymianą trzeba zajrzec pod auto i ocenić jak to wygląda, ile jest miejsca i ile miejsca potrzeba pod autem. |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2009,  07:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co Ty bredzisz?! Tak się składa że mam dwie fiesty 1,1 i  1,3 i jakoś pomiędzy nimi nie widzę różnicy w budowie. Miskę możesz odkręcić nawet z lewarka - fakt dostęp jest paskudny, ale można. 	  | Maki napisał/a: |  	  | Dlatego napisałem "Prawdo podobnie". W silniku 1.1 trzeba zdjąć waz z katem. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2009,  09:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | To mamy chyba inne fiesty. Bo u mnie nie ściągniesz bez zdejmowania kolektora i kata. |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2009,  13:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok dzieki bardzo za info, kanal znajdzie sie u kumpla. Musze tylko znaleźć troche wolnego czasu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2009,  20:54 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | Może być problem ze zdjeciem kolektora wydechowego, z racji słabych, przegrzanych śrub.. | 
 fakt, trzeba napuścić trochę wd40 albo coli i poczekać. odkręcać trzeba z umiarem, jak czujesz ze śruba płynie, to i tak nić nie zdziałasz już z nią.
 |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | draglukasz   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 20 Lut 2007
 Posty: 87
 Skąd: Przeworsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2009,  08:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja też właśnie będe wymieniał miske, a raczej uszczelke. Mam miskę z poprzedniego silnika. już wczoraj przykleiłem silikonem do niej uszczelke. ale najtrudniejsze przede mną... mam pytanie czy dać silikon też od silnika? czy tylko miska-uszczelka? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |