| [MK3] Nowy zakup. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tswcrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  19:27   [MK3] Nowy zakup. | 
 |  
               | 
 |  
               | Jestem młodym (20l) kierowcą, zakupiłem własnie forda fiestę z '92 roku Sprowadzana 2 lata temu z niemczech, w polsce właścicielem był starszy pan, który bardzo o nią dbal - przebieg "niby" 77tyś (rotfl)
 
 http://img140.imageshack....6646957234d.jpg
 
 Co waszym zdaniem zmienić ? na dzień dobry widze że filtr powietrza i może paliwa, przewody wyglądają ok, ale świece są stare także tak czy siak będe je zmieniać razem z przewodami.
 to jest wersja z monowtryskiem ? jutro w razie czego podam VIN.
 
 Silnik chodzi ok, choc dla mnie wszystko chodzi ok po przesiadce z malucha
   Malutki minus taki, że na niskich obrotach brakuje mu przyśpieszenia, dopiero około 3tyś obrotów czuć jakby większą "moc".
 
 
 Dodatkowo - przeszukiwałem dość długo forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na kilka podstawowych pytań.
 
 - jak zmienić oryginalne radio i jakiej wielkości są oryginalne głośniki ? niestety nie mam tego jak teraz sprawdzić bo auto stoi z dala ode mnie chwilowo
   
 - jakie oznaczenia mają świece i przewody WN ? pracuje w sklepie motoryzacyjnym, gdzie jest problem z dostaniem części marki motorcraft, za to są świece bosch, ngk oraz przewody GATES.
 
 - jestem na etapie zakupowania kluczy, jakie klucze przydadzą mi się najbardziej przy fieście ? (pytam jakie, bo na cały zestaw mnie nie stać
  a kupować będe TOPTUL-a bądź SATĘ bo do tych marek mam zaufanie) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo źle widzę, albo masz dwa kable jednej firm, a dwa innej :/ 
 1. zmienić radio... niedawno był temat jak wyciąga się oryginalne radio, a głośniki są 13cm
 
 2. świeczki AGFS 22CM1, przewody EWR10
 
 3. chyba wszystkie typowe: 10, 13, 15, 16, 17, 19 - jeśli chodzi o większe to nie wiem
 
 co do tego czy wtrysk czy gaźnik to masz link
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35120
 
 tu chłopaki opisali co sprawdzić...
 
 a jeśli nie chce Ci się zaglądać pod maskę to możesz zerknąć pod schowek, koło nóg pasażera powinien być komputr, jak nie ma to gaźnik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  20:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Monowtrysk. Przyda się jeszcze klucz 11 do ustawiania zaworów.
 A z eksploatacji to powinieneś wymienić wszystko zanim zaczniesz sam użytkować.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zacznij od wymien olej, filtry, swiece Profilaktycznie mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni, przez korek wlewu. |  
				| Ostatnio zmieniony przez pablon 14 Cze 2009,  21:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nexia145 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  21:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Autko widać zadbane, dbaj i Ty a dalej śmigać będzie,ale w te 77 tyś to raczej nie wierz po 17 latach :yyy: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  21:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Chyba 277 tys. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  22:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | No i tu mogę was zaskoczyć  Sprzedawałem autko mojej teściowej Cinquecento rp.1994 z przebiegiem-69tyś.km  Ręcze głową za ten przebieg-sam odbierałem z teściówką w polmozbycie to autko.Cuda się zdarzają   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tswcrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  00:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi. 
 Zakupie na pewno filtr powietrza, oleju i paliwa, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne
   
 co do tych przewodów - faktycznie są 2 różne komplety, przewody już dobrane i jutro będą zamówione
   
 Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
 Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
 
 
 Samochodzik jest zadbany, karoseria świetnie zakonserwowana - jedyne co mnie bardzo wnerwiło to fakt, że właściciel w niemczech to jakiś elektronik-hardcoreowiec bo mam pozmieniane podświetlenie dosłownie wszystkiego, a w suficie około 30 diód led (nie wiem po co - nie działają
  ) i centralny zamek z pilota, który nie zawsze otwiera jak powinien. Oj będzie przy niej pracy, no ale - "tanio kupiłeś - odbębnisz za naprawy"
   
 Też zdawało mi się zę to monowtrysk, właściciel zaznaczał, że auto jest z października 1992, kiedy to już robili na monowtrysku.
 
 Jaki lać olej silnikowy?
 (znaczy jaki polecacie, poprzedni właściciel używał 15W40 bodajże motul-a).
 
 Ogólnie zaspany jestem, więc przepraszam jeżeli nie trzyma sie to wszystko kupy, zaraz w kimę i do pracy pozamawiać części
   
 Dzięki wam za odpowiedzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  05:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | no i dobry olej, tylko, że u nas mało sklepów go sprzedaje, a jak już to ciutkę drogi 	  | tswcrew napisał/a: |  	  | używał 15W40 bodajże motul-a | 
 
 dobrym kompromisem jest fordowski olej albo mobil, chociaż ja osobiście leję castrola
   w każdym razie: ktokolwiek by Ci nie polecał Lotosa - omijaj z daleka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  06:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | tswcrew, na każde Twoje pytanie jest już odpowiedz na tym forum 
  	  | Cytat: |  	  | filtr powietrza, oleju, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne
 | 
 nawet mnie nie strasz
   choć to mało prawdopodobne aby od 92r nikt filtra powietrza ani oleju i filtra nie wymieniał
   |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tswcrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  07:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | no w sumie racja  ale na nowe to już nie wyglądają - szczególnie paliwowy cały zaśniedziały i z odpadającą farbą   
 no nic, o 17 jedzie fieścina na porządny przeglądzik (wszak kończy się pod koniec miesiąca) i wszystko będzie wiadomo.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  18:40 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | tswcrew napisał/a: |  	  | Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
 Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
 .
 | 
 przewody wymieniaj pojedynczo aby ich nie pozamieniać - spokojnie w domowych warunkach wymienisz
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  21:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | AAAARGH! po co ja robiłem ten FAQ co w podwieszonych tematach dynda?   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tswcrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Cze 2009,  19:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | wiem, wiem   
 filt powietrza w kwietniu niby wymieniany, paliwowy i oleju na jesień jakoś.
 
 Póki co nie powiem - wszystko trzyma sie kupy, jedno co mnie troszkę denerwuje to to, że zaraz po właczeniu świateł silnik słabnie i wchodzi na wyższe obroty i dopiero po jakieś minucie sie stabilizuje, ale może to wina zbyt mocnych żarówek albo coś ?
 
 no i jak wcisnałem zapalniczkę to mnie strzeliła iskra
   
 poza tym miodzik, nie ma sie do czego przyczepić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Cze 2009,  22:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silnik krokowy |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Cze 2009,  22:25 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piter napisał/a: |  	  | Silnik krokowy | 
 też bym w niego celował. instrukcję czyszczenia znajdziesz na forum
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tswcrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2009,  08:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | dobra, wczoraj zrobiłem 100km i wyszło pare niedociągnięć. 
 - czym zamontowany jest wlew paliwa ? ja wciskając mocniej korek oderwałem go od obłotnika, planuje podkleić go od wewnątrz poxipolem, ale może są lepsze sposoby ?
 
 - lekki wyciek oleju spod uszczelki,  jeżeli jest jakiś faq o wymianie uszczelki to zgłaszam się z wielką prośbą o podsunięcie, bo nie moge znaleźć :/
 
 no i do wymiany mam prawdopodobnie olej bo na bagnecie już prawie minimum (sprzedający poinformował, nawet dorzucił litr oleju 15w-40, resztę sobie dokupie.
 rozumiem że olejek trzeba najpierw spuścić jakoś, a dopiero potem zalewać
   najlepiej od razu wymienić filt oleju czy jeżeli był wymieniany ok.8msc temu to zostawic jak jest ?
 
 edit - znalazłem temat : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39954
  FKP rządzi   Teraz tak - koniecznie brać olej 15W40 czy 10W30 może być ? w pracy mam tanie valvoline
   
 EDIT : jest jakiś sposób na przeczyszczenie prawego spryskiwacza ? nie tryska, a dostęp do jego wężyka to jakaś egipska łamigłówka.
 
 sorry za banalne pytania - moje pierwsze własne autko
  a chce wszystko zrobić przed przeglądem 26-go. |  
				| Ostatnio zmieniony przez tswcrew 18 Cze 2009,  09:11, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2009,  08:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło   
 wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów (ta sraczkowato-szara pokrywa na silniku) to najpierw zobacz czy nie poluzowały się śrubki, ewentualnie możesz tą uszczelkę wymienić (parę złotych). sprawa banalna: ściągasz obudowę filtra powietrza, odpinasz kable ze spinki na pokrywie, wyjmujesz korek oleju, odkręcasz śrubki (klucz 10, najlepiej mały nasadowy), i pokrywa zdjęta. dalej wyciągasz starą uszczelkę, możesz delikatnie dogładzić powierzchnię do której przylega na pokrywie (z resztek starej uszczelki i zapieczonego oleju), zakładasz nową uszczelkę (ostrożnie i dokładnie wkładasz języczki w nacięcia pokrywy), składasz wszystko i śmigasz.
 
 olej - wymiany co rok albo 10kkm
 
 filtr oleju - wymiana razem z olejem (ok 20-30pln i śpisz spokojnie)
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tswcrew [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2009,  09:26 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło | 
 zero rdzy, no.. może nie zero, ale po prostu ktoś nieumiejętnie wymienił wlew i raczej słabo się to tak samo z siebie trzyma
  rdza raczej nie była tutaj winowajczynią.  	  | bidżej napisał/a: |  	  | wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów | 
 tak, zaraz ta pierwsza uszczelka, którą widać gołym okiem.
 Dzięki za opis, mam zamiar wszystko porobić w sobotę żeby we wtorek na przeglądzik podjechać już podszykowaną
   
 olej lać ten sam czy możę być valvoline 10w-30 ? co do filtra to albo denckermann albo FIAAM założe, bo ostatnio filtron straszny szajs nam przywozi  (serio).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |