| 
		[MK3] Nowy zakup. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tswcrew [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  19:27   [MK3] Nowy zakup.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jestem młodym (20l) kierowcą, zakupiłem własnie forda fiestę z '92 roku
 
Sprowadzana 2 lata temu z niemczech, w polsce właścicielem był starszy pan, który bardzo o nią dbal - przebieg "niby" 77tyś (rotfl)
 
 
http://img140.imageshack....6646957234d.jpg
 
 
Co waszym zdaniem zmienić ? na dzień dobry widze że filtr powietrza i może paliwa, przewody wyglądają ok, ale świece są stare także tak czy siak będe je zmieniać razem z przewodami.
 
to jest wersja z monowtryskiem ? jutro w razie czego podam VIN.
 
 
Silnik chodzi ok, choc dla mnie wszystko chodzi ok po przesiadce z malucha   
 
Malutki minus taki, że na niskich obrotach brakuje mu przyśpieszenia, dopiero około 3tyś obrotów czuć jakby większą "moc".
 
 
 
Dodatkowo - przeszukiwałem dość długo forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na kilka podstawowych pytań.
 
 
- jak zmienić oryginalne radio i jakiej wielkości są oryginalne głośniki ? niestety nie mam tego jak teraz sprawdzić bo auto stoi z dala ode mnie chwilowo   
 
 
- jakie oznaczenia mają świece i przewody WN ? pracuje w sklepie motoryzacyjnym, gdzie jest problem z dostaniem części marki motorcraft, za to są świece bosch, ngk oraz przewody GATES.
 
 
- jestem na etapie zakupowania kluczy, jakie klucze przydadzą mi się najbardziej przy fieście ? (pytam jakie, bo na cały zestaw mnie nie stać    a kupować będe TOPTUL-a bądź SATĘ bo do tych marek mam zaufanie) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  19:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               albo źle widzę, albo masz dwa kable jednej firm, a dwa innej :/
 
 
1. zmienić radio... niedawno był temat jak wyciąga się oryginalne radio, a głośniki są 13cm
 
 
2. świeczki AGFS 22CM1, przewody EWR10
 
 
3. chyba wszystkie typowe: 10, 13, 15, 16, 17, 19 - jeśli chodzi o większe to nie wiem
 
 
co do tego czy wtrysk czy gaźnik to masz link
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35120
 
 
tu chłopaki opisali co sprawdzić...
 
 
a jeśli nie chce Ci się zaglądać pod maskę to możesz zerknąć pod schowek, koło nóg pasażera powinien być komputr, jak nie ma to gaźnik | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piter  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  20:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Monowtrysk.
 
Przyda się jeszcze klucz 11 do ustawiania zaworów.
 
A z eksploatacji to powinieneś wymienić wszystko zanim zaczniesz sam użytkować. | 
             
						
				_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA     
 
MK4 1.25 ZETEC Ghia
 
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  21:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zacznij od wymien olej, filtry, swiece Profilaktycznie mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni, przez korek wlewu. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez pablon 14 Cze 2009,  21:09, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  21:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Autko widać zadbane, dbaj i Ty a dalej śmigać będzie,ale w te 77 tyś to raczej nie wierz po 17 latach :yyy: | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  21:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chyba 277 tys. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  22:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i tu mogę was zaskoczyć    Sprzedawałem autko mojej teściowej Cinquecento rp.1994 z przebiegiem-69tyś.km    Ręcze głową za ten przebieg-sam odbierałem z teściówką w polmozbycie to autko.Cuda się zdarzają    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tswcrew [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2009,  00:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi.
 
 
Zakupie na pewno filtr powietrza, oleju i paliwa, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne   
 
 
co do tych przewodów - faktycznie są 2 różne komplety, przewody już dobrane i jutro będą zamówione   
 
 
Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
 
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
 
 
 
Samochodzik jest zadbany, karoseria świetnie zakonserwowana - jedyne co mnie bardzo wnerwiło to fakt, że właściciel w niemczech to jakiś elektronik-hardcoreowiec bo mam pozmieniane podświetlenie dosłownie wszystkiego, a w suficie około 30 diód led (nie wiem po co - nie działają    ) i centralny zamek z pilota, który nie zawsze otwiera jak powinien.
 
Oj będzie przy niej pracy, no ale - "tanio kupiłeś - odbębnisz za naprawy"   
 
 
Też zdawało mi się zę to monowtrysk, właściciel zaznaczał, że auto jest z października 1992, kiedy to już robili na monowtrysku.
 
 
Jaki lać olej silnikowy?
 
(znaczy jaki polecacie, poprzedni właściciel używał 15W40 bodajże motul-a).
 
 
Ogólnie zaspany jestem, więc przepraszam jeżeli nie trzyma sie to wszystko kupy, zaraz w kimę i do pracy pozamawiać części   
 
 
Dzięki wam za odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2009,  05:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tswcrew napisał/a: | 	 		  | używał 15W40 bodajże motul-a | 	   no i dobry olej, tylko, że u nas mało sklepów go sprzedaje, a jak już to ciutkę drogi
 
 
dobrym kompromisem jest fordowski olej albo mobil, chociaż ja osobiście leję castrola   
 
w każdym razie: ktokolwiek by Ci nie polecał Lotosa - omijaj z daleka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piter  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2009,  06:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tswcrew, na każde Twoje pytanie jest już odpowiedz na tym forum
 
 	  | Cytat: | 	 		  
 
filtr powietrza, oleju, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne  | 	  
 
nawet mnie nie strasz     
 
choć to mało prawdopodobne aby od 92r nikt filtra powietrza ani oleju i filtra nie wymieniał     | 
             
						
				_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA     
 
MK4 1.25 ZETEC Ghia
 
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tswcrew [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2009,  07:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no w sumie racja    ale na nowe to już nie wyglądają - szczególnie paliwowy cały zaśniedziały i z odpadającą farbą   
 
 
no nic, o 17 jedzie fieścina na porządny przeglądzik (wszak kończy się pod koniec miesiąca) i wszystko będzie wiadomo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2009,  18:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tswcrew napisał/a: | 	 		  
 
Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
 
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
 
. | 	  
 
przewody wymieniaj pojedynczo aby ich nie pozamieniać - spokojnie w domowych warunkach wymienisz     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Cze 2009,  21:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               AAAARGH! po co ja robiłem ten FAQ co w podwieszonych tematach dynda?    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tswcrew [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Cze 2009,  19:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiem, wiem   
 
 
filt powietrza w kwietniu niby wymieniany, paliwowy i oleju na jesień jakoś.
 
 
Póki co nie powiem - wszystko trzyma sie kupy, jedno co mnie troszkę denerwuje to to, że zaraz po właczeniu świateł silnik słabnie i wchodzi na wyższe obroty i dopiero po jakieś minucie sie stabilizuje, ale może to wina zbyt mocnych żarówek albo coś ?
 
 
no i jak wcisnałem zapalniczkę to mnie strzeliła iskra   
 
 
poza tym miodzik, nie ma sie do czego przyczepić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piter  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Cze 2009,  22:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Silnik krokowy | 
             
						
				_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA     
 
MK4 1.25 ZETEC Ghia
 
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Cze 2009,  22:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piter napisał/a: | 	 		  | Silnik krokowy | 	  
 
też bym w niego celował. instrukcję czyszczenia znajdziesz na forum    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tswcrew [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Cze 2009,  08:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dobra, wczoraj zrobiłem 100km i wyszło pare niedociągnięć.
 
 
- czym zamontowany jest wlew paliwa ? ja wciskając mocniej korek oderwałem go od obłotnika, planuje podkleić go od wewnątrz poxipolem, ale może są lepsze sposoby ?
 
 
- lekki wyciek oleju spod uszczelki,  jeżeli jest jakiś faq o wymianie uszczelki to zgłaszam się z wielką prośbą o podsunięcie, bo nie moge znaleźć :/
 
 
no i do wymiany mam prawdopodobnie olej bo na bagnecie już prawie minimum (sprzedający poinformował, nawet dorzucił litr oleju 15w-40, resztę sobie dokupie.
 
rozumiem że olejek trzeba najpierw spuścić jakoś, a dopiero potem zalewać   
 
najlepiej od razu wymienić filt oleju czy jeżeli był wymieniany ok.8msc temu to zostawic jak jest ?
 
 
edit - znalazłem temat : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39954    FKP rządzi   
 
Teraz tak - koniecznie brać olej 15W40 czy 10W30 może być ? w pracy mam tanie valvoline   
 
 
EDIT : jest jakiś sposób na przeczyszczenie prawego spryskiwacza ? nie tryska, a dostęp do jego wężyka to jakaś egipska łamigłówka.
 
 
sorry za banalne pytania - moje pierwsze własne autko    a chce wszystko zrobić przed przeglądem 26-go. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez tswcrew 18 Cze 2009,  09:11, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Cze 2009,  08:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło   
 
 
wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów (ta sraczkowato-szara pokrywa na silniku) to najpierw zobacz czy nie poluzowały się śrubki, ewentualnie możesz tą uszczelkę wymienić (parę złotych). sprawa banalna: ściągasz obudowę filtra powietrza, odpinasz kable ze spinki na pokrywie, wyjmujesz korek oleju, odkręcasz śrubki (klucz 10, najlepiej mały nasadowy), i pokrywa zdjęta. dalej wyciągasz starą uszczelkę, możesz delikatnie dogładzić powierzchnię do której przylega na pokrywie (z resztek starej uszczelki i zapieczonego oleju), zakładasz nową uszczelkę (ostrożnie i dokładnie wkładasz języczki w nacięcia pokrywy), składasz wszystko i śmigasz.
 
 
olej - wymiany co rok albo 10kkm
 
 
filtr oleju - wymiana razem z olejem (ok 20-30pln i śpisz spokojnie) | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tswcrew [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Cze 2009,  09:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło  | 	  
 
zero rdzy, no.. może nie zero, ale po prostu ktoś nieumiejętnie wymienił wlew i raczej słabo się to tak samo z siebie trzyma    rdza raczej nie była tutaj winowajczynią. 	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów  | 	  
 
tak, zaraz ta pierwsza uszczelka, którą widać gołym okiem.
 
Dzięki za opis, mam zamiar wszystko porobić w sobotę żeby we wtorek na przeglądzik podjechać już podszykowaną   
 
 
olej lać ten sam czy możę być valvoline 10w-30 ? co do filtra to albo denckermann albo FIAAM założe, bo ostatnio filtron straszny szajs nam przywozi  (serio). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |