| Przesunięty przez: trzeci 28 Lip 2010,  16:33
 | [Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | west   
 
 Model: Ford Fiesta Mk8`19
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 06 Gru 2004
 Posty: 96
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Cze 2009,  21:38   [Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik | 
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie! 
 Od kilku tygodni zauważyłem w moim aucie straszny spadek mocy. Auto na poszczególnych biegach osiągało maksymalne prędkości:
 
 1- 30km\h
 2- 60km\h
 3- 80km\h
 4- 100km\h
 5- 140km\h
 
 Podczas przyśpieszania gdy obroty wchodziły powyżej 3tyś obrotów na minutę silnik się dławił i przestawał przyśpieszać. Po postach przeczytanych na forum wywnioskowałem, że popsuł się przepływomierz. Pojechałem więc do sklepu w celu zakupu nowego - oczywiście nie kupiłem bo nie dam za część z ASO 800zł czy chociażby 360zł za marnej jakości podróbkę, którą jak to sam Pan sprzedawca nazwał - najlepiej założyć i sprzedać auto póki auto działa.
 
 Postanowiłem naprawić przepływomierz osobiście, chociaż nasłuchałem się od znajomych, że i tak nic nie wskóram.
 
 Materiały potrzebne do naprawy:
 
 benzyna ekstrakcyjna - 5zł
 Klucz Torx T-20 ( kupiłem komplet ) - 24zł
 Waciki do uszu - każdy ma
   Jednorazowe rękawiczki żeby się nie usmarować
   
 Zaczynamy - krok po kroku:
 
 - Podnosimy maskę
 - Odkręcamy filtr powietrza ( cztery śruby "gwiazdki" )
 - Odpinamy czujnik wpięty do filtra powietrza
 - Odkręcamy obejmę na rurze dolotowej idącej od filtra powietrza
 - Odpinamy wtyczkę od przepływomierza
 - Wyjmujemy całość
 - Odkręcamy rurę z przepływomierzem od filtra powietrza ( 2 śruby krzyżakowe )
 - Z całością udajemy się do domu i nie śpiesząc się rozbieramy przepływomierz
 - Kluczem T20 odkręcamy dwie śruby na przepływomierzu
 - Pomału i delikatnie oddzielamy przepłyomierz od rury
 - Przepływomierz drucikami do góry kładziemy przed sobą
 - Teraz namaczamy wacik do uszu w benzynie ekstrakcyjnej i pomału nie śpiesząc się myjemy druciki z czarnego paskudnego osadu - na te dwa małe druciki zużyłem 10 wacików
 - Myjemy do momentu kiedy waciki będą czyste
 - Rurę możemy oczywiście również umyć ( u mnie była też dość brudna )
 - Całość skręcamy w odwrotnej kolejności ze szczególną ostrożnością aby nie uszkodzić -drucików przy skręcaniu połówek przepływomierza
 - Cieszymy się z dynamiki naszego auta
   
 W moim przypadku auto dostało jakiegoś dzikiego szału, od momentu zakupu auto nie rwało się tak do przodu jak teraz. Silnik przestał kopcić a prędkość max to w tej chwili 160km\h - licznikowe oczywiście
  Nawet na drugim biegu potrafię zapiszczeć ;D 
 Mam nadzieję, że komuś się przyda - jeśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić fotki.
 
 
  	  | Cytat: |  	  | pozwoliłem sobie zmienić tytuł co by był bardziej chwytliwy dla szukajki - bidżej | 
 |  
				| _________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
 Mk3, `95 - 1,1 8V
 Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
 Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
 Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
 Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
 Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  10:52, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jarek_m   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Cze 2009
 Posty: 37
 Skąd: WrocLove
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Cze 2009,  22:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki!  Gratuluję pazura   |  
				| _________________ Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .:brazylia:. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Cze 2009,  23:34   Re: [Mk4]Naprawa przepływomierza - poradnik | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | west napisał/a: |  	  | eśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić fotki. | 
 
 wrzuć wrzuć
  przyda się |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Cze 2009,  23:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Też poproszę o fotki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luzak   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 01 Wrz 2008
 Posty: 132
 Skąd: Miłosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2009,  17:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | No fajnie! Chciałem przeprowadzić taki zabieg w mojej mk4, tylko że ja nie mam przepływomierza w obudowie filtra powietrza. Czy ktoś wie gdzie on jest w 1.25 zetec?? I czy wogóle można go przeczyścić?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2009,  18:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Luzak, szukaj na rurze pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. możliwe że go nie masz (nie wiem jak to było w tych ziutkach) |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luzak   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 01 Wrz 2008
 Posty: 132
 Skąd: Miłosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2009,  18:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | no właśnie w tym sęk, że do samej przepustnicy nie mam żadnego czujnika. Zaczynam się zastanawiac czy wogóle przepływomierz jest gdziekolwiek zamontowany.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2009,  20:39 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Luzak napisał/a: |  	  | Zaczynam się zastanawiac czy wogóle przepływomierz jest gdziekolwiek zamontowany. | 
 Nie masz, bo go fabrycznie nie bylo, od 11/98 nie montowano przeplywomierza w MK4 1,25
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2009,  20:51 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzysiekkk napisał/a: |  	  | Luzak napisał/a: Zaczynam się zastanawiac czy wogóle przepływomierz jest gdziekolwiek zamontowany.
 
 Nie masz, bo go fabrycznie nie bylo, od 11/98 nie montowano przeplywomierza w MK4 1,25
   | 
 hmmm... a ja wyczytałem że od 05.98
   |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2009,  21:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie dam sobie nic uciąć za to 11/98. W kazdym razie w pewnym momencie zaprzestano instalowac przepływki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yara   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 15 Lis 2004
 Posty: 40
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Cze 2009,  12:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Rzeczywiście zabieg trwał pół godziny a autko dostaję niezłego powera  :yyy: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2009,  15:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | W końcu sam się wziąłem za przepływomierz, porobiłem fotki, jak by się ktoś bał to samemu robić, to niema czego się bać, bo to nic trudnego. Schemat postępowania zgodnie z tym co napisał West. 
 
  	  | west napisał/a: |  	  | Materiały potrzebne do naprawy: 
 benzyna ekstrakcyjna - 5zł
 Klucz Torx T-20 ( kupiłem komplet ) - 24zł
 Waciki do uszu - każdy ma
   Jednorazowe rękawiczki żeby się nie usmarować
   
 Zaczynamy - krok po kroku:
 
 - Podnosimy maskę
 - Odkręcamy filtr powietrza ( cztery śruby "gwiazdki" )
 - Odpinamy czujnik wpięty do filtra powietrza
 - Odkręcamy obejmę na rurze dolotowej idącej od filtra powietrza
 - Odpinamy wtyczkę od przepływomierza
 - Wyjmujemy całość
 - Odkręcamy rurę z przepływomierzem od filtra powietrza ( 2 śruby krzyżakowe )
 - Z całością udajemy się do domu i nie śpiesząc się rozbieramy przepływomierz
 - Kluczem T20 odkręcamy dwie śruby na przepływomierzu
 - Pomału i delikatnie oddzielamy przepływomierz od rury
 - Przepływomierz drucikami do góry kładziemy przed sobą
 - Teraz namaczamy wacik do uszu w benzynie ekstrakcyjnej i pomału nie śpiesząc się myjemy druciki z czarnego paskudnego osadu - na te dwa małe druciki zużyłem 10 wacików
 - Myjemy do momentu kiedy waciki będą czyste
 - Rurę możemy oczywiście również umyć ( u mnie była też dość brudna )
 - Całość skręcamy w odwrotnej kolejności ze szczególną ostrożnością aby nie uszkodzić -drucików przy skręcaniu połówek przepływomierza
 - Cieszymy się z dynamiki naszego auta
 | 
 
 jak juz mamy wykręcony caly przepływomierz to potrzebujemy wkrętaka o takiej koncowce
 
   
 Po odkręceniu dwóch wkrętów mamy taki oto widok
 
   
 Brudne druciki:
 
   
 A po czyszczeniu już tak wyglądają:
 
   
 Dla ciekawskich, jak wygląda reszta przepływomierza:
 
         
 Ja jakiejś wielkiej różnicy nie odczułem po wyczyszczeniu, jednak porównując zdjęcie sprzed i po czyszczeniu stwierdzam ze było warto poświecić te pół godziny i 3,80zł za 0,5l benyznki ekstrakcyjnej. No i satysfakcja z czegoś wykonanego własnoręcznie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2009,  21:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | w mk3 jest tak samo umiejscowione i  taki sam przepływomierz jest??? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2009,  15:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej  to co zrobić  żeby go odmulić??  osiżgi na biegach ma podobne  no i na wysokich obrotach - słaby..  filtry wymienione .. .. ale można coś jeszcze  czy zmienić lub poczyścić żeby poczuć taką różnice?? świeczki? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2009,  22:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | na dzień dobry obejrzyj i ewentualnie wymień świeczki i kable, pomierz CPP (jak trzeba to zreanimuj), zatankuj wachy dobrej jakości, skontroluj wężyk od MAPa, sprawdź czy wydech nie przytkany |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2009,  07:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | co to za skroty... CPP MAP?? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2009,  08:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | CPP to chyba komputer tak??? to jak go zreanimowac??? jest po stronie pasażena pod schowkiem |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lip 2009,  08:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | CPP to czujnik położenia przepustnicy, a Wy panowie robicie OT w temacie o przepływomierzu, którego w silniku 1.3i z mk3 nie ma |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 11kuba11   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: kuba
 Wiek: 40
 Dołączył: 09 Lis 2009
 Posty: 128
 Skąd: Legnica/Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2009,  11:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | wiem ze moze wyjde na jakiegos kompletnego przygłupa ale poszedłem dziś do fiestki zeby dostać się do tego przepływomierza..jak w instrukci napisano odkreciłem filtr powietrza..odzcepiłem obejme na rurze dolotowej idacej od filtra i jakoś nigdzie czegoś co by taką przepływkę jka na zdjęciach przypominało nie widziałem!!!???   czy to możliwe zeby jej tam nie było??
 bo na drugim koncu rury jest już tylko przepustnica a z tego jak rozumiem opis ta przepływka powina być przy puszcze z filtrem powietrza..
 pomóżcie
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |