| 
		[MK3] nie pali - brak iskry | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2009,  20:06   [MK3] nie pali - brak iskry
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witojcie   
 
 
czas chyba kupić nowy samochód :/
 
 
rozładowałem sobie akumulator, odpaliłem na kable, potem pod dom
 
jeszcze raz odpalanie na kable, potem wpadłem w kałuże sporą i mi zgasł
 
udało się jeszcze odpalić na kable, postawiłem auto i ojciec wyjął akumulator do ładowania
 
 
wkładamy akumulator i kręci, kręci, kręci...
 
ale nie odpala :(
 
 
wykręciłem świecę, przyłożyłem gwintem do bloku - nie ma iskry
 
 
wymieniłem kable na stare (nowe - The Leader, stare - Motorcraft) - nie ma iskry
 
 
zmieniona cewka na starą, pękniętą, ale działała cały czas - nie ma iskry
 
 
znalazłem stronkę Abla z testerem pod złącze diagnostyczne - podpiąłem 1 pin pod minus głośnika, plus głośnika pod plus akumulatora, 2 i 3 zwarłem - cisza
 
 
czy mam uwalonego kompa ?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2009,  21:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. A bezpieczniki obejrzałeś w skrzynce?.
 
2. Pompka zaczyna pracować jak przekręcisz kluczyk? | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2009,  21:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. bezpieczniki przeleciałem wszystkie które nie miały związku ze światłami
 
2. pompki nie sprawdzałem :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2009,  21:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie musisz jej sprawdzać. Przekręcasz kluczyk (ale nie do momentu kiedy kręci rozrusznik) i jesli masz wtrysk a tak wynika z twojego opisu. To na 3 sek zalącza się pompka. Słychać to doskonale. | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2009,  21:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jutro napiszę
 
nie kojarzę czy był ten syk czy nie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Marek 
                  Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Cze 2009,  21:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pompa paliwa nie ma nic wspolnego z iskra, nawet jak zadziala wylacznik bezwladnosciowy to iskra jest. Spr czujnik polozenia walu i wszystkie masy/wtyczki od wiazki silnika. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  15:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po raz milionowy napiszę to :
 
odnajdź na ścianie grodziowej czarną kostkę z napisem EDIS .
 
odkręć wtyczkę .
 
Weź miernik i ustaw na zakres 20VDC
 
włącz zapłon :
 
sprawdź 8 pin a minusowa klema w kostce powinno być 12V
 
pin 8 a pin 9 powinno być 12V
 
pin  10 a masa powinno być nieco mniej niż 12V
 
pin 12 a masa powinno być nieco mniej niż 12V
 
przestaw miernik na 20 OHM i wyłącz zapłon .
 
Dotknij 1 koncówką do minusowej klemy i drugą do 9 pinu w kostce powinno być ok 0 ohm czyli 0,8 ohm .
 
Następnie przestaw na 2k ohm i zmierz między 5 a 6 pinem w kostce powinno być ok 700-1000 ohm . 
 
W tym momencie wiesz już wszystko co jest niezbędne do postawienia diagnozy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  22:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | po raz milionowy napiszę to | 	   podziękował   
 
 
a tak właściwie to nie czekałem i oddałem do mechanika
 
powiedział, że komputer nie miał plusa :/ i do tego coś tam grzebał przy przekaźniku
 
 
dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Cze 2009,  23:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no wyczyścił ci przekaźnik    ciekawe za ile    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jokerkb [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  00:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szogoon napisał/a: | 	 		  | powiedział, że komputer nie miał plusa :/ | 	  
 
koomputer... on zawsze sie myli     swoją drogą to zawsze poważna sprawa żeby klientowi powiedzieć i odpowiednią sume zainkasowac     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2009,  16:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sto pińdziesiąt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sergiozzor  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lip 2009,  19:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Mam pytanie, zrobiłem pomiary, tak jak podał powyżej Diodalodz.
 
Z pomiarów mi wyszło że napiecia są w miarę ok (tylko między pinami 10 i 12 a masą oba napięcia = 12,3V), a oporności sporo się różnią:
 
pin 9 - masa = 6,4oma
 
pin 5 - pin 6 = 266omów
 
Dodam że brak jest iskry - czy można na tej podstawie wnioskować że cewka jest padnięta? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lip 2009,  21:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie.cewka to zagadka, rezystancje mozna pomierzyc i orientacyjnie cos to powie, zobaczyc jak dziala mozna oscyloskopem, 100% pewnosci nie ma, sprawdzic mozna testerem, niestety    albo podmianka. jak chcesz Ci podam kod tej czesci (oczywiscie do Twojego 1.6 XR2i, 1989.03->1993.03  1598 ccm, 103 KM, 76 kW) cos kolo 100zl z FACET'a kosztuje z AKUSAN'a koło 70 z tego co pamiętam (przynajmniej po tyle mam w sprzedaży). Niżej masz te rezystancje jak coś (ale badanie sprawdzanie ich tak to i tak w wiekszosci przypadkow mozna sobie podarować):
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lip 2009,  22:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeśli masz na module zasilanie na pinie 10 i 12 to znaczy że cewki mają przejście i zasilanie . więc je możesz wykluczyć dla pewności możesz wziąć żarówkę H4 i po przez nią zewrzeć 12 i 10 do masy i przy odrywaniu przewodu od masy powinna przeskoczyć iskra . Ważne by nie podłączać masy na dłużej niż sekundę bo cewki nie lubią za dużego prądu i właśnie żarówka H4 ma go ograniczyć. podaj na pin 9 mase z akku bo jest to duza wartość oporu . zobacz ponad to czy między 5 a 6 pinem na zakresie 2V voltomierza podczas kręcenia zmieniają się wartości . Wszystko wskazuje że umarł sam edis . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sergiozzor  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Lip 2009,  19:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za pomoc!
 
W piątek lub sobotę będę miał trochę czasu wiec wszystko posprawdzam według waszych rad. Zobaczę też z innym edisem - ale niestety nie wiem czy jest dobry (leży sobie z innymi gratami od fiesty).
 
Jeszcze raz dzięki! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sergiozzor  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Sie 2009,  11:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam ponownie.
 
Dziś zrobiłem pomiary i oto co mi wyszło:
 
- inny Edis - wszystko bez zmian
 
- pin 12 i 10 przez żarówkę h4 do masy - przy odrywaniu od masy nie ma iskry (jest minimalna przy stykaniu)
 
- rezystancja na wejściu do cewki (pomiędzy + a -) jakieś 2 omy (na obu minusach)
 
- na wyjściach cewki, wg. rysunku który zamieścił Pawełos666, powinno być 13komów - u mnie brak oporu, chyba że źle mierzyłem, a mierzyłem miedzy stykiem a masą.
 
Ma ktoś pomysł co może być? Może jednak ta cewka jest padnięta?
 
@ Tommur, co do xr-ki to mam ją już ponad rok - ale ostatnio to ona więcej stoi niż jeździ    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Sie 2009,  23:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ehhh posłuchaj choć raz . Podmień edisa i sprawdź tą masę . Cewka nigdy nie pada cała za jednym zamachem najpierw tracisz jedną sekcję czyli 2 cylindry . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sergiozzor  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Sie 2009,  18:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
 
A więc tak - podpoiłem masę z akumulatora pod pin 9 i sprawdziłem iskrę na każdym kablu WN - i wszędzie jest, choć nie jestem pewny czy jej siła jest ok, ale jednak jest.
 
 
Wykręciłem też świece i je przeczyściłem - był na nich czarny nalot.
 
 
Złożyłem wszystko do kupy i przy pierwszej próbie odpalenia coś jakby silnik przez moment chciał zaskoczyć. Potem było już tak jak przedtem - dalsze kręcenie nie dawało żadnego efektu (testowane na dwuch edisach).
 
 
Co radzicie w dalszej kolejności sprawdzać?
 
Dzięki za wszelkie rady! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Sie 2009,  01:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie masz iskry na wszystkich świecach ?jeśli tak to podłącz plus z akku na 8 pin i zobacz czy nie odpali . jeśli nie będzie chciała to wepnij żarówkę 5W w 2 pin cewki i w masę i zobacz czy przy próbie rozruchu nie przygaśnie (kostka zapięta na cewki) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |