[MK3] nie pali - brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 21:06 [MK3] nie pali - brak iskry
|
|
|
Witojcie
czas chyba kupić nowy samochód :/
rozładowałem sobie akumulator, odpaliłem na kable, potem pod dom
jeszcze raz odpalanie na kable, potem wpadłem w kałuże sporą i mi zgasł
udało się jeszcze odpalić na kable, postawiłem auto i ojciec wyjął akumulator do ładowania
wkładamy akumulator i kręci, kręci, kręci...
ale nie odpala :(
wykręciłem świecę, przyłożyłem gwintem do bloku - nie ma iskry
wymieniłem kable na stare (nowe - The Leader, stare - Motorcraft) - nie ma iskry
zmieniona cewka na starą, pękniętą, ale działała cały czas - nie ma iskry
znalazłem stronkę Abla z testerem pod złącze diagnostyczne - podpiąłem 1 pin pod minus głośnika, plus głośnika pod plus akumulatora, 2 i 3 zwarłem - cisza
czy mam uwalonego kompa ? |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 22:13
|
|
|
1. A bezpieczniki obejrzałeś w skrzynce?.
2. Pompka zaczyna pracować jak przekręcisz kluczyk? |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 22:15
|
|
|
1. bezpieczniki przeleciałem wszystkie które nie miały związku ze światłami
2. pompki nie sprawdzałem :( |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 22:18
|
|
|
nie musisz jej sprawdzać. Przekręcasz kluczyk (ale nie do momentu kiedy kręci rozrusznik) i jesli masz wtrysk a tak wynika z twojego opisu. To na 3 sek zalącza się pompka. Słychać to doskonale. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 22:26
|
|
|
jutro napiszę
nie kojarzę czy był ten syk czy nie |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 22:38
|
|
|
Pompa paliwa nie ma nic wspolnego z iskra, nawet jak zadziala wylacznik bezwladnosciowy to iskra jest. Spr czujnik polozenia walu i wszystkie masy/wtyczki od wiazki silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Cze 2009, 16:27
|
|
|
po raz milionowy napiszę to :
odnajdź na ścianie grodziowej czarną kostkę z napisem EDIS .
odkręć wtyczkę .
Weź miernik i ustaw na zakres 20VDC
włącz zapłon :
sprawdź 8 pin a minusowa klema w kostce powinno być 12V
pin 8 a pin 9 powinno być 12V
pin 10 a masa powinno być nieco mniej niż 12V
pin 12 a masa powinno być nieco mniej niż 12V
przestaw miernik na 20 OHM i wyłącz zapłon .
Dotknij 1 koncówką do minusowej klemy i drugą do 9 pinu w kostce powinno być ok 0 ohm czyli 0,8 ohm .
Następnie przestaw na 2k ohm i zmierz między 5 a 6 pinem w kostce powinno być ok 700-1000 ohm .
W tym momencie wiesz już wszystko co jest niezbędne do postawienia diagnozy . |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:31
|
|
|
diodalodz napisał/a: | po raz milionowy napiszę to | podziękował
a tak właściwie to nie czekałem i oddałem do mechanika
powiedział, że komputer nie miał plusa :/ i do tego coś tam grzebał przy przekaźniku
dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 00:01
|
|
|
no wyczyścił ci przekaźnik ciekawe za ile |
|
|
|
|
jokerkb [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 01:05
|
|
|
szogoon napisał/a: | powiedział, że komputer nie miał plusa :/ |
koomputer... on zawsze sie myli swoją drogą to zawsze poważna sprawa żeby klientowi powiedzieć i odpowiednią sume zainkasowac |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 17:57
|
|
|
sto pińdziesiąt |
|
|
|
|
sergiozzor
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 49 Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 20:25
|
|
|
Witam.
Mam pytanie, zrobiłem pomiary, tak jak podał powyżej Diodalodz.
Z pomiarów mi wyszło że napiecia są w miarę ok (tylko między pinami 10 i 12 a masą oba napięcia = 12,3V), a oporności sporo się różnią:
pin 9 - masa = 6,4oma
pin 5 - pin 6 = 266omów
Dodam że brak jest iskry - czy można na tej podstawie wnioskować że cewka jest padnięta? |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 22:01
|
|
|
nie.cewka to zagadka, rezystancje mozna pomierzyc i orientacyjnie cos to powie, zobaczyc jak dziala mozna oscyloskopem, 100% pewnosci nie ma, sprawdzic mozna testerem, niestety albo podmianka. jak chcesz Ci podam kod tej czesci (oczywiscie do Twojego 1.6 XR2i, 1989.03->1993.03 1598 ccm, 103 KM, 76 kW) cos kolo 100zl z FACET'a kosztuje z AKUSAN'a koło 70 z tego co pamiętam (przynajmniej po tyle mam w sprzedaży). Niżej masz te rezystancje jak coś (ale badanie sprawdzanie ich tak to i tak w wiekszosci przypadkow mozna sobie podarować):
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 23:53
|
|
|
jeśli masz na module zasilanie na pinie 10 i 12 to znaczy że cewki mają przejście i zasilanie . więc je możesz wykluczyć dla pewności możesz wziąć żarówkę H4 i po przez nią zewrzeć 12 i 10 do masy i przy odrywaniu przewodu od masy powinna przeskoczyć iskra . Ważne by nie podłączać masy na dłużej niż sekundę bo cewki nie lubią za dużego prądu i właśnie żarówka H4 ma go ograniczyć. podaj na pin 9 mase z akku bo jest to duza wartość oporu . zobacz ponad to czy między 5 a 6 pinem na zakresie 2V voltomierza podczas kręcenia zmieniają się wartości . Wszystko wskazuje że umarł sam edis . |
|
|
|
|
sergiozzor
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 49 Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 29 Lip 2009, 20:33
|
|
|
Dzięki za pomoc!
W piątek lub sobotę będę miał trochę czasu wiec wszystko posprawdzam według waszych rad. Zobaczę też z innym edisem - ale niestety nie wiem czy jest dobry (leży sobie z innymi gratami od fiesty).
Jeszcze raz dzięki! |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
sergiozzor
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 49 Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 1 Sie 2009, 12:13
|
|
|
Witam ponownie.
Dziś zrobiłem pomiary i oto co mi wyszło:
- inny Edis - wszystko bez zmian
- pin 12 i 10 przez żarówkę h4 do masy - przy odrywaniu od masy nie ma iskry (jest minimalna przy stykaniu)
- rezystancja na wejściu do cewki (pomiędzy + a -) jakieś 2 omy (na obu minusach)
- na wyjściach cewki, wg. rysunku który zamieścił Pawełos666, powinno być 13komów - u mnie brak oporu, chyba że źle mierzyłem, a mierzyłem miedzy stykiem a masą.
Ma ktoś pomysł co może być? Może jednak ta cewka jest padnięta?
@ Tommur, co do xr-ki to mam ją już ponad rok - ale ostatnio to ona więcej stoi niż jeździ |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sie 2009, 00:50
|
|
|
ehhh posłuchaj choć raz . Podmień edisa i sprawdź tą masę . Cewka nigdy nie pada cała za jednym zamachem najpierw tracisz jedną sekcję czyli 2 cylindry . |
|
|
|
|
sergiozzor
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 49 Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 4 Sie 2009, 19:41
|
|
|
Witam.
A więc tak - podpoiłem masę z akumulatora pod pin 9 i sprawdziłem iskrę na każdym kablu WN - i wszędzie jest, choć nie jestem pewny czy jej siła jest ok, ale jednak jest.
Wykręciłem też świece i je przeczyściłem - był na nich czarny nalot.
Złożyłem wszystko do kupy i przy pierwszej próbie odpalenia coś jakby silnik przez moment chciał zaskoczyć. Potem było już tak jak przedtem - dalsze kręcenie nie dawało żadnego efektu (testowane na dwuch edisach).
Co radzicie w dalszej kolejności sprawdzać?
Dzięki za wszelkie rady! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 02:26
|
|
|
nie masz iskry na wszystkich świecach ?jeśli tak to podłącz plus z akku na 8 pin i zobacz czy nie odpali . jeśli nie będzie chciała to wepnij żarówkę 5W w 2 pin cewki i w masę i zobacz czy przy próbie rozruchu nie przygaśnie (kostka zapięta na cewki) |
|
|
|
|
|