| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:16
 | [MK1] Mk1  1,8d | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | krzysiel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  13:04   [MK1] Mk1  1,8d |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! jestem nowy na forum. Marzy mi się fiesta mk1 pomalowana na jakiś fajny kolorek. Pozostaje kwestia pojemności silnika. Nie potrzebuję potężnych mocy jakie są w RX
  (Budżet studencki mi na to nie pozwala). Sprawdzałem spalanie na "www.autocentrum.pl" i okazało się, że silnik 1,1 54km  potrafi spalić 10L  benzyny... zaś silnik z mk3 1,8d 60km maksymalnie spali 6,8L ropy która jest tańsza o około złotówki od PB...  Tak więc pomyślałem sobie o swapie  1,8d będzie sobie dobrze radziło z 700 kilową mk1.  Co sądzicie o moim pomyśle?  Czy uda się zmieścić silnik 1,8? czy jest to realne i opłacalne do wykonania? Proszę odpowiedz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  13:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | po 1 najpierw musisz dostać dobry silnik 1,8D po 2 u mnie w mk3 wystarcza na sprawne poruszanie się... nie ma może 5 sek do setki ale 170 już jechałem... (bez problemu do 140 dochodzi a później już powoli do 170)
 po 3 mk1 ma mniej bajerów niż mk3 tak więc silniczek bez problemu wystarczy
 po 4 z przekładką będzie kłopot, bo te silniki nie były montowane w mk1... praktycznie musisz całosć z mk3 wziąść i zmieścić w mk1 - tylko mówię - nie wiem czy wejdzie bo w mk3 prawie nie ma gdzie ręki włożyć pod maskę...
 |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | w tej kwestii najlepiej poradzić się klubowego kolegi Rkalitka, który włożył diesla do swojej MK1   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja to bym proponował jakiegoś CVH najlepiej z mk2 (gaźnik), do tego podtlenek LPG i też będzie tanio  Co do diesla to tak jak kolega wyżej napisał, tyle że przy dieselku dużo rzeźby jest z tego co widać w temacie Rkalitka. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  13:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tu się zgodzę z przedmówcą, 1.6 z MK2 XR2 daje rade, a na podtlenku LPG będzie tania jazda   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysiel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki!  No chyba macie rację, benzynka lepiej mruczy niż dizelek i z zamieszaniem kołami ma mniejszy problem  Jedną wadą jest tylko to że połowę i tak małego bagażnika zajmie butla z gazem... :-/    Wie ktoś może ile gazu spali taki silniczek?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  14:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | zależnie od wielu czynników - wagi stopy, regulacji gaźnika, stanu reszty samochodu  jest wiele czynników, ale ze spalaniem w granicach 10l gazu na 100km pasuje się liczyć. Wystarczy butla w zapas. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  15:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mk1 była na 12 calowych kołach, chyba żadna butla nie mieści się w miejsce zapasu, z drugiej strony bagażnik ma 2 podłogi, więc nie warto dokładać za butlę w kole skoro można ładnie zwykłą wstawić. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  17:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Mk1 była na 12 calowych kołach, chyba żadna butla nie mieści się w miejsce zapasu, z drugiej strony bagażnik ma 2 podłogi, więc nie warto dokładać za butlę w kole skoro można ładnie zwykłą wstawić. | 
 ja miałem butle w miejsce koła zapasowego
  i średnio paliła 10/100   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  17:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.8TD osadz  bedzie ogien w MK1  jesli masz bazowo diesla to super bo masz w zasadzie wszystko oprucz silnika, ale jak bezyne to odpusc temat bo wiecej jest formalnosci ze zmiana w papierach niz to warte. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysiel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Apropo przepisów to chciałem tak zrobić by kupić mk1 900 (najsłabszą wersję) zrobić przegląd, później zrobić swap i nikomu się o tym nie chwalić  OC się zapłaci jak za 900.  Nawet jeśli panowie w mundurach mnie zatrzymają na kontrolę to i tak nie patrzą pod maskę  i do kolejnego przeglądu mam spokój. Mam jeszcze pytanie co do silników poprzerabianych na gaz (z instalacją manualną), przykładowa sytuacja:  gdy stoję na światłach a obok mnie zajedzie jakiś kozak w calibrze
  czy mogę przełączyć się na benzynę i czy autko dostanie wtedy mocniejszego kopa żeby mu pokazać gdzie raki zimują?  :1xf: 
 [ Dodano: Sro Mar 18, 2009 20:58 ]
 aha i zapomniałem spytać jaki rozstaw otworów na śruby są w felgach do mk1?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ford ma rozstaw 4x108 a otwór centrujący 63,4mm 	  | krzysiel napisał/a: |  	  | jaki rozstaw otworów na śruby są w felgach do mk1? | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozstaw śrub jest standardowy fordowski,,, a co się stanie jak jednak panowie zajrzą pod maskę - nie chcesz wiedzieć, bo się do końca życia nie wypłacisz. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysiel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przecież w policji pracują same debile...  mam nadzieję że żaden policjant nie wchodzi na te forum   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzysiel napisał/a: |  	  | (Budżet studencki mi na to nie pozwala) | 
 jeśli tak mówisz to sprzedaj to auto puki czas . Trzeba mieć na luźno ok 3-4 tyś zł aby tym się bezpiecznie poruszać . tym bardziej że z tego co piszesz nie masz wiedzy o autach .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | ehhh chyba nie wiesz co piszesz u mnie ostatnio mają małą taką akcję  że jak jedzie auto z zewn odbiegające od normy to zaglądają pod maskę i sprawdzają dobrze wszystki nr  a poza tym jak nie wiesz jaki ford ma rozstaw śrub to lepiej przeglądnij całą opcję szukaj...   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2009,  23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzysiel napisał/a: |  	  | Przecież w policji pracują same debile...  mam nadzieję że żaden policjant nie wchodzi na te forum   | 
 
 marna prowokacja .
 
 Sprawdźcie skąd on pisze bo to będzie chyba jeden z naszych klubowych ulubieńcuf
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysiel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2009,  00:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki chłopaki trochę sprowadziliście mnie na ziemię. Ale z fiesty i tak nie zrezygnuję  Jeszcze zobaczycie moją brykę i będziecie zazdrościć...   Ps. Żółwik Tuptuś nie masz racji szybko mnie na tym forum nie zobaczysz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2009,  01:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | stary na swapa to trzeba wiedzy . to są nagrubsze przeróbki . Sam wkładam teraz 1,4 16V do 125p i mimo że robiłem w życiu kilkanaście najdziwniejszych przekładek w życiu nie do końca mam pomysł na wszystkie sprawy . Jak doprowadzisz swoje auto do dobrego stanu bedziesz wiedział jak i co działa i będziesz miał 4 tyś zł luzem to zacznij się bawić . z czego w twoim wypadku potrzebujesz jeszcze całe mk2 1.6D na części i silnik z mk3/4 żeby to miała jakiś sens . To prawda która przychodzi z czasem że na swapa trzeba mieć całe takie samo auto rozbite (z dobrym silnikiem i osprzętem ) .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2009,  11:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do swapa diesla w mk1 mam chyba najlepsze doświadczenie   
 powiem tylko jedno:
 
 jeśli ktoś ma mk1 i chce wsadzić diesla czy to 1.6 d czy 1,8 d czy nie wiadomo jakiego to wystarczy:
 - silnik za około 800-1000zl chyba, że brat ma w garażu zbędny
   - 600 - 700 zł na paski oleje węże chłodnice skrzynie 5 biegową ...chyba 700zł to mało
   - mechanika np brata albo innego ale to zapewne kolejne kilka stówek wyleci z portfela bo bez cięcia spawania i doginania się nie obędzie!!!
 
 co to oznacza?? jakieś 1000 do 3000 tyś za przekładkę przy której najbardziej pobożny katolik nauczy się przeklinać rzucać narzędziami wyżywać się na dziewczynie...
   
 mnie się to udało zmieścić w cenie ok 1000zł ale miałem silnik zawieszenie i układ kierowniczy od escorta/oriona i brata mechanika który nie wziął ani złotówki za pracę czy to warte zachodu i jazdy za zł mniej którą oszczędzimy na ropie??
 Dla mnie tak bo już mam wszystko pod maską i się zwróciła kasa ale NIGDY NIE ZROBIłBYM TEGO DRUGI RAZ!!!!!!!! Duże litery oznaczają krzyk rozpaczy
       |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |