| Otwarty przez: szynszyl 7 Kwi 2009,  17:25
 | [MK3] Kolo pasowe w silniku 1,1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  11:48   [MK3] Kolo pasowe w silniku 1,1 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie być może banalne lecz musze odkręcić koło pasowe te co jest z boku silnika te główne bo pasek w fiescie juz się zerwał 2 razy i co zauważyłem, że koło w jednym miejscu jest cieńsze chodzi o ściany koła (tzw prowadnice) i być może to jest wina zrywania paska. Ciekaw jestem tylko dlaczego akurat w tym miejscu jest cieńsze czy to tak ma być czy coś sie uszkodziło? |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kazi 7 Kwi 2009,  19:38, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  13:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | pytanie wcale nie takie banalne... w jednym warsztacie mierzyli się z moim kołem pasowym 1.5h ale odkręcili (2 klucze pneumatyczne, rurka), w innym (BTW takim który się szczyci specjalizacją w Fordach) nie dali rady. 
 sposób domowy jest taki, że bierzesz solidny klucz 19, zakładasz na śrubę, zapierasz go w taki sposób żeby po zakręceniu silnikiem odkręcał śrubę i kręcisz rozrusznikiem (tylko auta nie odpal bo będzie latające kółko - dla pewności wyjmij wtyczkę np. z czujnika położenia wału - wtedy nie ma iskry i auto nie odpali)
 
 a co do paska, to sprawdź pompę wody (i ewentualnie alternator) czy się nie blokują...
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomto   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 23 Sty 2009
 Posty: 34
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  18:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wrzuć jedynkę, niech druga osoba naciśnie na hamulec nożny, a Ty w tym czasie spróbuj odkręcić śrubę - powinna się dać odkręcić (u mnie się odkręciła). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  19:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak nie da rady metoda co zaproponował lbidżej,  to podjedź na jakiś lepszy zakład oponiarski i ci porządnym pneumatem odkręcą raz dwa;) potem kluczem dokręć i do domu;) BTW. Raz robiłem rozrząd w VW T4 i nie mogłem odkręcić koła pasowego podjechałem do zajezdni MPK gdzie mieli duuuży klucz udarowy do okręcania kół w autobusach i dopiero dało rade...
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  21:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | jutro to zrobie ale jeszcze pytanie zeby nie kręcić w złą stronę w którą sie odkręca ? normalnie? w lewo? |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  21:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | z tego co pamiętam normalnie - przeciwnie do wskazówek zegara   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  21:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | dobra dzieki jutro postaram sie to odkrecic mam nadzieje ze skutecznie i nic się nie urwie |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2009,  01:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmm ciekawe sposoby...ja u siebie wykrecilem rozrusznik...poprzez powstala dziure zablokowalem kolo pasowe (wystarczy wsadzic tam jakis solidny klucz), zeby sie wal nie krecil i wtedy juz spokojnie mozna srubke odkrecic   BTW 1.5h w serwisie od Forda?
  Mi to zajelo 30 min a trzeba wziasc poprawke na to, ze byla to pierwsza rzecz, jaka zrobilem przy jakimkolwiek aucie pomijajac wymiane swiec   |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2009,  05:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | kenczorf 1.5h zeszło w jednym warsztacie w Radomiu, w tym "serwisie" (BTW, nazywa się ABC Focus, w Krakowie - NIE POLECAM) popróbowali i stwierdzili że nie umieją   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2009,  05:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  ja tez nie umialem...ale wywalilo mi tam simmering i pol godzina przejazdzka po miescie to koszt dwoch litrow oleju  Ktos na forum mi podpowiedzial i polecam...bardzo dobry i szybki sposob. Ja bylem wtedy nemo jesli chodzi o auta no ale odkrecic rozrusznik to nie problem...powstaje dziura i sa tam zeby kola...wsadzasz cos twardego blokujesz i po sprawie  A ty jak bidżej, sie z tym uporales? |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2009,  05:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | kenczorf, ci w Radomiu wymienili ale ciekło dalej (trochę mniej), pojechałem do tych z Krakowa, ale jak stwierdzili że nie umieją to chwilowo olałem - przestało puszczać jak parę dni później kosiarkę mocniej przegoniłem po trasie   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |